کد خبر: ۱۲۱۹۷۲
تاریخ انتشار:۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز خبرداد:
اجرای 600 برنامه در هفته دفاع مقدس
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 600 ویژه‌برنامه از سوی سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز؛ سرهنگ مجید علی‌پور فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در نشست خبری با خبرنگاران، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌های ملت ایران برشمرد كه توانست با دست خالی در برابر دنیای استكبار ایستادگی كند.

دفاع مقدس تبدیل به یك خودباوری بزرگ برای ملت ایران شد
سرهنگ علی پور با بیان اینكه دفاع مقدس تبدیل به یك تجربه و خودباوری بزرگ برای ملت ایران شد، افزود: در هفته دفاع مقدس ضمن اینكه باید رشادت‌های رزمندگان را پاس بداریم، باید تجربیات دفاع مقدس را هم مرور كنیم زیرا این تجربیات و درس‌ها راهگشا و راهبر خوبی می‌تواند برای جامعه اسلامی، مردم و مسئولان باشد.
وی با طرح این سئوال كه چرا آغاز جنگ را هفته دفاع مقدس نام‌گذاری كرده‌ایم، گفت: مهم‌ترین پاسخ این سئوال را باید در كلام امام راحل پیدا كنیم؛ زیرا ایشان در توصیف جنگ و دفاع مقدس جملات و صحبت‌هایی داشتند كه هر كدام از آن‌ها كتاب‌هایی از معارف و مفاهیم دینی و انقلابی و سیاسی است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: وقتی به توصیف امام نسبت به جنگ نگاه می‌كنیم، می‌بینیم كه ما جنگ نكردیم بلكه دفاع كردیم و این دفاع هم مقدس بود زیرا رزمندگان معتقد بودند كه برای دفاع از دین خدا و عمل به تكلیف كه همان جهاد در راه خداست، جنگ می‌كنند لذا این نوع دفاع مقدس است.
وی با یادآوری اینكه انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس به صورت طبیعی به دنیا صادر شد، گفت: امروز برخی از كشورها ما را متهم می‌كنند كه نمونه انقلاب خود را به دولت‌های مرتجع منطقه صادر كرده‌ایم در صورتی كه این انقلاب در همان دوران دفاع مقدس به‌صورت طبیعی صادر شد لذا باید شروع جنگ تحمیلی را گرامی بداریم زیرا این جنگ تبلور ارزش‌ها بود.

درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس
سرهنگ علی‌پور در ادامه به تبیین درس‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و باید هر ساله دستاوردها و درس‌ها و عبرت‌های آن را برای تداوم مسیر انقلاب مرور كنیم.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز افزود: اولین درس این است كه در هر شرایطی دشمن وجود دارد که قصد نابودی جریان حق را دارد لذا باید این باور در مردم و مسئولان ایجاد شود که دشمن کار خودش را انجام می‌دهد؛ دیروز دشمن با ابزار نظامی و با قصد نابودی و امروز هم دشمن با ابزار فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به قصد استحاله و براندازی و تغییر ماهیت نظام دارد کار می‌کند، در واقع هدف دشمن یكی است اما نوع و شیوه كار آن‌ها عوض شده است.
وی گفت: دومین درسی که باید بگیریم و فراموش نکنیم که در هر شرایط دشواری و با كمترین امكانات اگر ایمان، اعتقاد و توکل به خدا باشد، مقاومت و پیروزی نصیبمان خواهد شد.
علی‌پور اضافه كرد: سومین درس هم این است که فتنه‌گران داخلی زمینه تجاوز دشمنان بیرونی را فراهم می‌کنند؛ در زمان جنگ جریاناتی مثل منافقین، بنی صدر و کودتاها و غیره که فتنه‌های ابتدای انقلاب بود، زمینه‌ای شد که دشمن جرأت تعرض نظامی به کشورمان كند و امروز هم همین است اگر دشمن نقطه اشاره خودش را در موضوعات سیاسی و اقتصادی هدف‌گذاری می‌کند، بخشی از این تهاجم به واسطه زمینه‌سازی فتنه‌گران داخلی است.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز یادآور شد: افرادی که به دنبال ایجاد اختلال سیاسی هستند و در موضوعات سیاسی و اقتصادی به كشورمان ضربه می‌زنند، همان‌ها هم زمینه تهاجم نظامی را در دفاع مقدس فراهم کردند و امروز هم این کار می‌کنند.
وی بیان كرد: چهارمین درس هم این است كه می‌توان بزرگترین تهدید را با تدبیر به فرصت تبدیل کرده و از آن بر علیه دشمن استفاده کنیم؛ بزرگترین تهدید ما این بود که دشمن با حمایت دنیای استکبار تهاجم نظامی کرد اما با تدبیر و هوشیاری دیدیم که در عرصه نظامی به چنان اقتداری رسیدیم که قدرت بازدارندگی ایجاد شده است، امروز هم اگر تحریم و فشارهای گسترده اقتصادی وجود دارد، می‌توانیم با تدبیر و هوشیاری این تهدید را تبدیل به فرصت بی‌نظیر کنیم.

تجربیات دفاع مقدس، مبنای مدیریت كلی نظام باشد
سرهنگ علی‌پور گفت: ششمین درس هم این است که تجربیات دفاع مقدس مبنای مدیریت کلی نظام باشد و امروز اگر در کلان نظام، دلسوزان با شجاعت و حریت پای اصول و ارزش‌ها ایستاده‌اند، به واسطه داشتن تجربیات گران قیمت دفاع مقدس است که نباید فراموش شود. هر جا که دشمن ما را پای میز مذاکره نشاند بخشی از خاک کشور جدا شد اما در دفاع مقدس اجازه ندادیم یک وجب خاک کشور جدا شود.
اجرای 600 برنامه در هفته دفاع مقدس

اجرای ۶۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های این ناحیه در ایام هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت:‌ سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در ایام هفته دفاع مقدس بیش از ۶۰۰ برنامه را در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت بسیج، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه شیراز اجرا می‌كند.
سرهنگ علی پور، برپایی نشست‌های دینی، اخلاقی و بصیرتی توسط مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌های دفاع مقدس، برپایی یادواره‌های شهدای محلات مختلف نظیر شهدای محله مهدی‌آباد، رکن‌آباد، مسجد امتیاز، منطقه قره‌باغ، گلکو و دهستان بیدزرد، برپایی پیاده‌روی خانوادگی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برپایی میز خدمت در برخی از مساجد با دعوت از مسئولان، برگزاری زنگ ایثار در اولین روز بازگشایی مدارس، دیدار با خانواه‌های شهدا را از جمله برنامه‌های این ایام اعلام كرد.
وی ادامه داد: همچنین در تاریخ ۷ مهرماه امسال در ساعت ۱۵ همایش ایثارگران دوران دفاع مقدس در استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
برگزاری همایش ائمه جماعات محلات قرارگاه شهید اسکندری با هدف ایجاد انسجام میان مساجد، تقدیر از خادمان حسینی که در ایام محرم در تأمین امنیت حرم‌های مطهر و عزاداری‌ها و هیئت‌ها اقدام کردند، شركت در رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور، اجرای سرود پسران آفتاب در نقاط پرجمعیت شیراز به‌صورت میدانی و خیابانی، توزیع لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان بی بضاعت در قالب طرح یک کاسب و یک دانش‌آموز توسط بسیج اصناف و دانش‌آموزی، اختتامیه اردوهای جهادی در فصل تابستان، برگزاری کارگاه یک روزه خبرنگاران توسط بسیج رسانه، اردوی جهادی ویژه اصحاب رسانه و اختتامیه اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.
انتهای پیام./