کد خبر: ۱۲۴۵۳۲
تاریخ انتشار:۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت:
رونمایی از نخستین نرم‌افزار اندرویدی تلفن همراه شهدای لارستان
مسوول فرهنگی سپاه لارستان گفت: این نرم‌افزار حاوی اطلاعات شناسنامه‌ای شهدای لارستان به همراه اخبار فرهنگی، زندگینامه، وصیتنامه، گالری، دل نوشته و فال شهدا می‌شود.
به گزارش تنویر، امین دلخسته ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهدا را تاریخ ماندگار ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: رشادت‌های شجاعانه و خالصانه رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی موجب ترس دشمنان از جسارت دوباره و انزوای مستکبران شد.

وی در گفتگو با فارس با تأکید بر حفظ فرهنگ ایثار و شهادت که سرچشمه گرفته از فرهنگ عاشوراست، افزود: همه ما مؤظف به ترویج راه شهدا به‌ویژه انتقال آن به نسل‌های جدید هستیم.

مسوول فرهنگی سپاه ناحیه لارستان با اشاره به اینکه نخستین نرم‌افزار «اندرویدی» گوشی همراه شهدای لارستان به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود، تصریح کرد: این نرم‌افزار حاوی اطلاعات شناسنامه‌ای شهدای لارستان به همراه اخبار فرهنگی، زندگینامه، وصیتنامه، گالری، دل نوشته و فال شهدا می‌شود.

دلخسته با بیان اینکه در فاز نخست، اطلاعات مربوط به شهدای بخش مرکزی لارستان در این نرم‌افزار بارگذاری شده است، خاطر نشان کرد: در آینده نیز اطلاعات شهدای مربوط به سایر شهرها و روستاهای لارستان به نرم‌افزار موجود افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند لینک این نرم‌افزار را از طریق کافه بازار به آدرس:  http://cafebazaar.ir/app/?id=larestan.shohada&ref=share  دریافت کنند، ادامه داد: نصرالله معتقد حقیقی کار طراحی و برنامه‌نویس اندروید، فاضل فولادی برنامه‌نویس سمت سرور، مهدی باقر نژاد گرافیک، نسرین اسکندری ویراستاری این نرم‌افزار را بر عهده داشته‌اند.

مسوول فرهنگی سپاه ناحیه لارستان تصریح کرد: این نرم‌افزار توسط مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج لارستان با همکاری روابط عمومی و حوزه فرهنگی شهرداری لار تهیه‌شده است.

دلخسته در پایان از برگزاری ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای سرباز همزمان با روز سرباز در دو مهرماه با حضور سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی لارستان خبر داد.