کد خبر: ۱۲۴۸۷۳
تاریخ انتشار:۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
تودیع و معارفه
آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج سازندگی استان فارس برگزار شد
در این برنامه طی احکامی جداگانه از زحمات برادر سرورزاده تقدیر و برادر قزل سفلی به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر معرفی شدند.

در ابتدا سرهنگ پاسدار سید مجتبی سرور زاده با اشاره به اقدامات انجام در سازمان بسیج سازندگی گفت: بیشترین تعامل بین سازمان بسیج سازندگی و مجمع جهادی به جهت تقویت اردوهای جهادی در استان فارس اتفاق افتاد. عملکرد سازمان بسیج سازندگی در کمک رسانی به سیل زدگان‌ سال 1398 در شیراز،خوزستان،آق قلا و لرستان کم نظیر بود. پیشرفت 90 درصدی 1500 صندوق قرض الحسنه، ساخت 100 واحد ساختمانی جهت مددجویان بهزیستی، ارائه تسهیلات به جهت حمایت از اشتغال در سال جهش تولید و عملکرد خوب گروه های جهادی در مبارزه با کرونا و رزمایش کمک مونانه از برجسته ترین عملکردهای بسیج سازندگی می باشد.


آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج سازندگی استان فارس برگزار شددر ادامه سردار بوعلی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه امسال به دلیل وجود بیماری کرونا برخی برنامه های هفته دفاع مقدس مثل برگزاری نمایشگاه و رژه در هفته دفاع مقدس برگزار نشد، اما نواحی و حوزه های مقاومت به پاس گرامی داشت این هفته برنامه های متنوع و خلاقانه ای را داشتند که قابل ستایش می‌باشد.

فرمانده سپاه فجر در ادامه گفت: نیاز کنونی کشور ما این است که مسئولین کار جهادی انجام دهند نه اینکه منتظر باشند از بالا مطلبی گفته بشود و بعد آن کار را دنبال کنند. هر کسی در هرکاری هست بهتر میداند کار عقب مانده چه چیزی است و چه کارهایی باید انجام شود. کار جهادی کاریست که در بستر جامعه انجام بشود و منجر به گشایش کار مردم بشود.

سردار بو علی افزود: من از جناب سرهنگ سرور زاده تشکر میکنم بابت ارائه گزارش و عرض خداقوت خدمت خودشان و همکاران‌شان و کارهای بسیار ارزشمندی که انجام دادند البته در این فرصت کم فقط به بخشی از آن اشاره شد.

کارهای انجام شده حاصل تلاش های شبانه روزی دوستان بوده است. بسیج سازندگی به عنوان دستگاهی که فعالیتش در سرتا سر استان است به نوعی باید هم با همه مدیران استان هم باید با همه اقشار و هم باید با همه رده های سپاه و هم با همه ارگان های سپاه ارتباط داشته باشد و جامعه هدفش همه استان می باشد

البته برا انجام این تعامل و ایجاد ماموریت یه ظرفیت هایی هست که در اختیار بسیج سازندگی است از جمله گروه های جهادی که محور اصلی که من تاکید میکنم به بسیج سازندگی تاکید میکنم گروه های جهادی هستند آنچه که به بسیج سازندگی رونق می دهد و انچه که می تواند روحیه جهادی را حاکم بکند.حضور جوانان فعالی است که همواره در مسیرخیر پیشتاز هستند.حتی جلوتر از ما ها هستند. این چیزی است که ما معجزه اش را در عمل دیدیم.جاهایی که هنوز ما ورود نکردیم اما گروه جهادی انجا بوده اند و نقش آفرینی کردند.
اگر سازندگی بخواهد به بالندگی برسد و هویت قابل قبولی از خودش نشان دهد قطعا باید به گروه های جهادی توجه کنیم.

استفاده از ظرفیت همه ی اداراتی که می توانند برای مشکل گشایی و حل مشکلات مردم کارگشا و هم افزا باشند. کارگشایی و ارتباط گیری با دستگاه های دولتی کمک به سزایی در خدمت رسانی به مردم دارد. این یک جاده دو طرفه هست. ما این معجزه را عینا دیدیم که وقتی دل ها با هم میشود و چقدر خوب کارها جلو میرود.

مسئله سوم: محرومیت زدایی-احصا نیازمند و احصا نیاز و برنامه برای حل آن که عرصه آن تمام استان است به کمک نهاد های مربوطه با بهزیستی با کمیته با خیریه ها هیات و همه با بسیج سازندگی بصورت متقابل هم افزا بشود.برای بسیج سازندگی قانع به دو برابر و سه برابر نیستیم به قول حضرت آقا قطعا باید ده ها برابر باشد.


حوزه کار بسیج سازندگی یک حوزه بسیار وسیع است یک طرف استفاده از ظرفیت مردم و یک طرف استفاده از ظرفیت دولت است من برای برادر عزیزم آقای قزل سفلی آرزوی موفقیت دارم که ایشان هم از مدیریت بالایی برخورداراند و هم به کار بسیج سازندگی و گروه های جهادی آشنایی دارند و هم فعال در محرومیت زدایی و هم اشنا به مسائل اجتماعی و فرهنگی انشالله که کار را به خوبی پیش ببرند.


آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج سازندگی استان فارس برگزار شدسرهنگ پاسدار اسماعیل قزل سفلی مسئول جدید سازمان بسیج سازندگی در ادامه گفت:

انجایی که ما به مردم به مشکلات مردم وصل شده ایم این خود تولید قدرت نرم میکند. و انتقلاب اسلامی با تولید تفکر بسیج تولید کننده این قدرت در جهان شد.چه زیبا فرمود امام خامنه ای در وصف کار جهادی «کونوا دُعاةَ الناسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم».حرکت شما بچه های جهادی مظهر این ایه از قران است چرا که شما با عملتان مردم را دعوت میکنید به دین اسلام دعوت میکنید به ایمان بسیج سازندگی در ذیل انقلاب اسلامی این سالها خوش درخشیده و خدا رو شکر محوریت گروه های جهادی این بستر را به وجود آورده ما از امروز عصر جدیدی از کار و تلاش و نوکری برای مردم را آغاز میکنیم انشالله خداوند ائمه شهدا و فرماندهی محترم سردار بو علی کمک خواهند کرد، تا انشالله در این نوکری مثل برادر جهادی آقای سرور زاده که زحمت زیادی کشیدن و در راس آنها گروه های جهادی که واقعا خوش درخشیدن در صحنه هایی که انقلاب به آنها نیاز داشته است.

ستون کار جهادی عشق ایمان بصیرت و همت است.شهید حججی در روستا و در اردوی جهادی گفت اینجا انسان به خدا نزدیک تر است.

ما کنار دولت و ما کنار هر خدمت گذاری هستیم که دلش در گرو این نظام است. حتما کمک خواهیم کرد چرا که کارامدی نظام آرزوی ماست. و ما هم در پیشگاه خدای متعال در پیشگاه شهدا و همسنگران عزیز تعهد میدیم تا جایی که توان داریم با کار عالمان و جهادی پیش برویم.

مقام معظم در دیدار با دانشجویان فرمودند گام دوم انقلاب این کار،کار حلقه های میانی و یکی از آن حلقه ها که می تواند با قدرت عمل کند گروه های جهادی اند ما تسهیل‌گر گروه های جهادی هستیم نه مانع انها. در این بستر ما خط کشی نداریم و این درب جهادی به روی همه باز است.