کد خبر: ۱۰۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
اجلاسیه سرداران و 500 شهید شهرستان قرآنی استهبان برگزار گردید
مومن باید در برابر ولایت،خاضع و خاشع باشد

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه استهبان،اجلاسیه سرداران و 500 شهید ولایتمدار شهرستان قرآنی استهبان برگزار گردید.

در این مراسم حجت السلام حیدری کاشانی(کارشناس برنامه سمت خدا) با اشاره به آیه 54 مائده گفت:مومن باید أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ باشد.

وی گفت:یکی از ویژگی های مومنین اذله علی المومنین است،شهدای ما در برابر پیامبران و امامان و مومنین خضوع و خشوع داشتند خیلی از آنان در توسلاتی که به ائمه اطهار داشتند حواله شهادتشان را گرفتند.

حیدری کاشانی گفت:شهدای ما در مقابل رهبری و مراجع و علما خاشع بودند.بچه شیعه باید مانند گل آفتابگردان باشد به سمت رهبرش بچرخد.

وی با اشاره به ویژگی بعدی شهدا و مومنین گفت:مومن باید اعز علی الکافرین باشد شیعه باید مانند زنبور عسل باشد در مقابل دوست نوش و در مقابل دشمن نیش داشته باشد و مهدویت یعنی همین جهادی بودن، باید با دشمنان خدا دست به گریبان بود و اینکه مقام معظم رهبری فرمودند من انقلابی ام یعنی من مهدویم ما نباید به جرم و جنایت رضایت بدهیم.

در ابتدای جلسه سرهنگ دوم پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه استهبان گفت:باید از شهدا دو درس بزرگ در زندگی آموخت،اول درس ولایتمداری و دوم درس استقامت و پایمردی در راه اسلام،انقلاب و اهداف اسلام.

وی بیان داشت:شهدا تمام زحمت خود را در جنگ کشیدند که واقعه تلخ احد دو بار در تاریخ تکرار نشود و ما هم باید راه آنان را ادامه بدهیم و در راه اعتلای اسلام و قرآن سعی و تلاش نمائیم و این اجلاسیه هم در راستای زنده نگه داشتن یاد،نام،راه و سیره شهداست.

در ادامه حجت السلام مصطفی خاوری امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان گفت:همه ما باید تلاش کنیم تا صالح باشیم و اگر صالح بودیم آن موقع زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم می شود.

امام جمعه استهبان گفت:ما باید به آن حد از صالح بودن برسیم تا بتوانیم میراث دار شویم.ما باید تلاش وافر و گسترده ای داشته باشیم و در مسیر شهدا و مسیر ولایت و امامت گام برداریم و یکی از راه های که ما را در این راه ثابت قدم می دارد و هر زمان به ما هشدار می دهد بزرگداشت شهید است که این یادواره های شهدا یکی از مصادیق زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

شایان ذکر است در این مراسم که خانواده های معزز شهدا و ایثارگران،فرمانده سپاه نی ریز و فسا،مسئولین ، بسیجیان و عموم مردم شرکت داشتند با مداحی حاج کاظم محمدی به پایان رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: