جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۰۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
سیستم مدرن توسط مخترع جوان استان فارسی :
مجتبی مباشری فر جوان مخترع شیرازی موفق به طراحی و ساخت سیستمی جهت کنترل خودرو شده است که با استفاده از نرم افزار انروید قابلیت هایی فراتر از ریموت دزدگیر را انجام می دهد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری از استان فارس ، در دنیایی که به سرعت در حال تغییر و تحول است و خلاقیت در وهله نخست به عنوان شرط بقا و دوام زندگی تلقی می‌شود ؛ روند رو به رشد تکنولوژي و رقابت فشرده در صنايع و سازمانهاي مختلف ضرورت خلاقيت و نوآوري را اجتناب ناپذير گردانيده است .

بسیجیان مخترع نیز همگام با دیگر مخترعین کشور ، خلاقیت های خود را در راستای حل مشکلات جامعه در زمینه های مختلف بکار گرفته اند . در یکی از این موارد مجتبی مباشری که هم اکنون در کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج علمی استان فارس نیز مشغول فعالیت و تجاری سازی برخی از محصولات است موفق به طراحی و ساخت سیستم مدرن کنترل خودرو با استفاده از نرم افزار تلفن همراه شد .

مجتبی مباشری در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت : درسیستم های دزدگیر امروزی که بر روی اکثر خودروها نصب می شود ریموت کنترل وظیفه مهمی جهت سهولت در استفاده از خودرو و امکانات جانبی خودرو و امنیت خودرو را بر عهده دارد ؛ اما در کنار آن معایب زیادی هم در کنار خود دارد که از جمله معایب ، قابلیت های کم ریموت کنترل ، حجم بزرگ آن در جیب راننده ، عمر کوتاه ریموت کنترل ، امکان هک کردن سیستم و سرقت خودرو و سایر موارد را می توان نام برد .

وی افزود : سیستم مدرن کنترل خودرو امکانات به مراتب بیشتری دارد که خدمات از طریق نرم افزار تلفن همراه به مصرف کننده ارائه می گردد که دیگر نیاز به حمل ریموت کنترل نیست و امنیت بسیار بالایی دارد .

وی با اشاره به قابلیت های اختراع خود گفت : با ساخت این محصول دیگر نیازی به استفاده از ریموت کنترل نمی باشد و همچنین قابلیت های به مراتب بیشتری در اختیار مصرف کننده ارائه میکند که در این خصوص می توان به با خبر شدن راننده از وضعیت خودرو و قفل مرکزی اشاره کرد .

 این مخترع جوان با بیان اینکه آسایش راننده جهت استفاده از خودرو یکی از دلایل اصلی ساخت این محصول بوده است یادآور شد : قابلیت های جانبی این اختراع از قبیل باز و بسته کردن درب های خودرو ، بالابردن شیشه بالابر خودرو ، روشن و خاموش کردن خودرو در فصول سرد با استفاده از نرم افزار گوشی باعث شده است که راننده به راحتی بتواند بسیاری از اعمال و کنترل ها را بر روی خودرو خود انجام دهد .

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در خصوص قسمت های مختلف اختراع خود گفت : این سیستم شامل یک قسمت سخت افزاری و یه قسمت نرم افزاری می باشد که در بخش نرم افزاری این سیستم از طریق سخت افزار wi-fi به نرم افزار تلفن همراه متصل می شود .

وی افزود : قسمت نرم افزاری این اپلیکیشن شامل چندین قسمت می باشد که اولین قسمت منو کنترلی می باشد ،که در این منو چندین کلید کنترلی جهت باز کردن درب ، قفل کردن درب ، بالا بردن شیشه ها ، باز کردن حالت سوییچ و همچنین استارت زدن پیش بینی شده است .

مباشری فرد با اشاره به قسمت سخت افزاری محصول خود گفت : این قسمت نیز از طریق اپلیکیشن تلفن همراه فرامین لازم را به ماژول wifi مدار ارسال می کند و پس از تجزیه و تحلیل توسط پردازنده مرکزی دستگاه (میکروکنترلر) فرامین لازم اجرا می گردد.

 این مخترع جوان در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری استان فارس در خصوص نحوه کار با محصول ساخته شده گفت : عملکرد دستگاه بدین صورت است که کاربر این سیستم با روشن کردن wi-fi دستگاه خود و وارد کردن رمز عبور برای اولین اتصال به سیستم متصل شده و به اپلیکیشن طراحی شده وارد می شود که در صفحه اصلی این برنامه تمامی کلید های کنترلی ذکر شده را مشاهده می کند و در صورت ارسال دستورات، پیام هایی به منظور اطمینان از صحت انجام دستورات بر روی نرم افزار ظاهر می گردد و پس از تأییدات لازم کارها عملیاتی می شوند .

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: