شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۳۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
مدیر دفتر حمایت از مخترعین و مبتکرین سازمان بسیج علمی استان فارس :
سجاد نوروزی مدیر دفتر حمایت از مخترعین و مبتکرین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناروی استان فارس با اشاره به اهم کارهای صورت گرفته در سال 95 گفت : در این سال با تلاش های صورت گرفته تعداد زیادی طرح در کارگروه های مختلف بررسی شد که 40 طرح از آنها توسط داوران مورد تأیید قرار گرفت .

سجاد نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ضمن تأکید بر لزوم حمایت از مخترعین و مبتکرین جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان گفت : در سال 95 طبق رسالت و مأموریت های تعریف شده برنامه حمایت از مخترعین با قوت بیشتر نسبت به سال های گذشته در دستور کار قرار گرفت که در نهایت تعداد زیادی طرح و اختراع توسط مخترعین به دفتر حمایت از مخترعین و مبتکرین ارائه شد که از این تعداد 40 طرح در کارگروه های مختلف مورد تأیید داوران قرار گرفت و از این 40 طرح 30 طرح مورد حمایت قرار گرفتند .

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه 500 مخترع در بانک اطلاعاتی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ثبت نام کرده اند ، خاطر نشان کرد : حمایت از مخترعین و مبتکرین جهت ساخت نمونه اولیه و سوق دادن آنها به سمت تجاری سازی محصولات خود ( به شرط داشتن توجیه اقتصادی ) از اولیت های سازمان بسیج علمی استان است که بحمد الله بخشی از آنها هم اکنون تجاری سازی شده و روانه بازار شدند .

نوروزی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری استان فارس در خصوص تعداد کارگروه های فعال در مرکز هدایت و حمایت از مخترعین گفت : در حال حاضر نه کارگروه در قالب کارگروه الکترونیک ، مکانیک ، شیمی ، زیست ، پزشکی ، نظامی ، کشاورزی ، اقتصاد و کامپیوتر در حال فعالیت هستند که تمامی طرح ها و احتراعات در کارگروه های مربوط به خود مورد بررسی قرار می گیرند .

وی با اشاره به سطح علمی داوران حاضر در کارگروه ها اظهار داشت: تعداد زیادی از داوران به عنوان اساتید دانشگاه در دانشگاه های معتبر شیراز مشغول فعالیت هستند که در این خصوص می توان به دکتر حقدل از دانشگاه شیراز ، دکتر عبدالرضا پیرامون از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر اکبر کومی از دانشکده مهندسی کشاورزی اشاره کرد .

مدیر دفتر حمایت از مخترعین و مبتکرین در ادامه با بیان اینکه استان فارس از استان های نخبه پرور کشور می باشد یادآور شد : سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با توجه به ظرفیت های موجود در استان توانسته است بسیاری از مخترعین را تحت پوشش قرار دهد و در کنار این ار با تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های مختلف انجام داده است موفق به شناسایی بسیاری از نخبگان و مخترعین و حمایت از آنها شده است .

وی اضافه کرد : مراکز رشد در جهرم ، نی ریز ، کازرون و شیراز نیز در راستای شناسایی مخترعین و هدایت آنها کمک چشم گیری انجام داده اند.

وی با اشاره به برنامه های سال آینده گفت : تجاری سازی محصولات مخترعین با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی و ادامه حمایت از مخترعین جهت تولید نمونه اولیه از مهمترین برنامه ها در سال آینده است که امیدواریم بتوانیم با این تلاش ها به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم .

مدیر حمایت از مخترعین و مبتکرین در پایان با اشاره به مشکلات موجود گفت : کمبود بودجه ، عدم وجود امکانات کافی ، تعداد کم مراکز رشد و عدم وجود مکان برای تجاری سازی محصولات از اهم مشکلات موجود در سال 95 بود که انشاءالله در سال آینده بخشی از این مشکلات حل خواهد شود .

نام:
ایمیل:
* نظر: