کد خبر: ۱۰۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
سردار جوانی در جمع اساتید بسیجی فارس:
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز مشکل جمهوری اسلامی تهدید آمریکا نیست که ایران خود قدرت بین‌المللی است؛ بلکه تهدید امروز کشور لشکر بیکاران، رکود، فشارهای اقتصادی، تعطیلی کارخانه‌ها و آسیب‌های اجتماعی به سبب این موضوعات است.
به گزارش اساتید فارس، سردار یدالله جوانی در همایش گرامیداشت روز معلم در سازمان بسیج اساتید فارس به تحلیل مسائل سیاسی و انتخاباتی پرداخت و اظهار داشت: انتخابات به اقتضای موقعیت جمهوری اسلامی از سوی کارشناسان به‌عنوان رویداد مهم سیاسی جهان است که قبلاً صرفاً یک رقابت درونی به‌حساب می‌آید و برخی به آن نگاهی فرمایشی و مستبدانه داشتند.

وی با بیان اینکه با تحول جمهوری اسلامی شرایط امروز و نوع نگاه به انتخابات در جمهوری اسلامی متفاوت شده است، افزود: امروز جمهوری اسلامی به دلیل دارا بودن توانمندی‌های مختلف جزو قدرت‌های بین‌المللی قرارگرفته است.

امروز چهار کشور آمریکا، روسیه، چین و ایران جزو قدرت‌های بین‌المللی هستند

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با استناد به اذعان معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: امروز چهار کشور آمریکا، روسیه، چین و ایران جزو قدرت‌های بین‌المللی هستند.

جوانی تصریح کرد: اینکه جمهوری اسلامی فراتر از بسیاری از کشور در این لیست قرارگرفته است به دلیل دارا بودن مجموع داشته‌هاست که قدرت تأثیرگذاری در مناسبات منطقه‌ای، راهبردی‌ترین قدرت منطقه و قدرت ایجاد ائتلاف از این داشته‌هاست.

وی بیان داشت: در نظم آینده جهان منطقه غرب آسیا تحولات عظیمی را دارد که جمهوری اسلامی در این منطقه نقش برتر را دارد.

غرب تقویت میانه‌روها را با نوع نگاه اسلام لیبرال- سکولار در دستور کار قرار داده است

معاون سابق سیاسی سپاه ادامه داد: در این حالت غرب با نگاه به درون نظام به این می‌اندیشد که چه جریانی در انتخابات روی کار بیاید، برای آنها بهتر است و بر همین اساس بر مبنای ادبیات خود و استناد به اذعان رئیس سابق سیا، تقویت میانه‌روها را در دستور کار خود قرار می‌دهد و اروپا نیز از طریق مبادلات سیاسی و تجاری خود به تقویت میانه‌روها می‌اندیشد

وی با بیان اینکه غرب جریانات درون جهان اسلام را به دو جریان میانه‌رو و تندرو تقسیم می‌کند، بیان کرد: درواقع به تعریف غرب جریانات میانه‌رو در تعامل با غرب هستند و در نوع نگاه آنها اسلام لیبرال و سکولار وجود دارد و راه‌حل همه مشکلات از طریق روابط با غرب است و درواقع نقطه مقابل این جریان، جریان تندرو است.

جوانی در ادامه با بیان اینکه نوع نگاه جمهوری اسلامی به انتخابات این است که بهترین انتخاب را با رضایت الهی داشته باشیم، گفت: در این نوع نگاه زمانی بهترین انتخاب را داریم که احساس کنیم مورد نصرت الهی واقع‌شده‌ایم و این با یاری‌کردن ولی و حجت خدا انجام می‌شود.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی را یاری کنیم خدا نیز ما را یاری می‌کند و درواقع باید محور و پرچم‌دار جمهوری اسلامی را یاری کنیم.

تشریح چهار مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب در انتخابات

مشاور نماینده ولی‌فقیه سپاه با اشاره به چهار مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب در انتخابات گفت: پایبندی به قانون و حرکت بر مدار آن اولین مطالبه ولی امر است که باید موردتوجه همه قرار گیرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه عرصه انتخابات به لحاظ روان‌شناختی و جامعه‌شناسی سیاسی دارای بار هیجانی و رقابتی است که اگر به‌درستی و قاعده‌مند هدایت نشود به پیکار سیاسی کشیده می‌شود.

جوانی تصریح کرد: دومین مطالبه رهبر معظم انقلاب در بحث انتخابات، سلامت انتخابات راست که معظم له تأکید فرموده‌اند من در عرصه انتخابات دخالت نمی‌کنم مگر اینکه کسانی بخواهند در رأی مردم دخالت کنند.

رأی مردم حق‌الناس و عدم حضور در انتخابات منکر است

وی با تصریح بر موضوع سلامت انتخابات، گفت: رهبری معظم فقیه هستند وایشان رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و تشکیک در این موضع که روزی بحث «بنویسیم خاتمی بخوانیم ناطق» و زمانی بحث «کمیته صیانت از آرا» را مطرح کنند؛ اجحاف به ‌حق‌الناس و خطری بزرگ برای جمهوری اسلامی است؛ چراکه برای حفظ این حق‌الناس سازوکارهای قانونی انجام‌شده است.

معاون سابق سیاسی سپاه سومین مطالبه مقام معظم رهبری را اصل راهبردی و سیاست ثابت مشارکت حداکثری دانست و بیان کرد: درواقع این مشارکت مردمی است که امنیت جمهوری اسلامی را تأمین می‌کند و رهبری معظم تأکید می‌کنند که اگر می‌خواهید هیهات بگویید هیهات از عدم حضور بگویید.

رأی مردم حق‌الناس و عدم حضور در انتخابات منکر است

وی تصریح کرد: حضور در انتخابات یک معروف و عدم حضور منکر است، پس باید دعوت به معروف و حضور حداکثری کنیم.

جوانی چهارمین خواسته و مطالبه رهبری معظم انقلاب را بحث امنیت انتخابات دانستند که این موضوع باید با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صورت گیرد.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه انتخابات هم حق و هم تکلیف است، گفت: امروز حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.

وی بیان کرد: بسیج نیروی حاضر در صحنه برای دفاع از دستاوردها و ارزش‌ها است و امروز انتخابات یک دستاورد انقلاب اسلامی است که باید از آن دفاع کنیم؛ چراکه قبل از انقلاب این حق وجود نداشت که در سرنوشت خویش مشارکت کنیم.

جوانی با بیان اینکه انتخابات یک فرصت برای ملت است که مسؤولانی را برای خود انتخاب کند که در اداره امور کشور، رسیدگی به مشکلات، ماندگاری انقلاب و شتاب بخشی به حرکت انقلاب اصلح باشد.

این فعال سیاسی با تصریح بر انتخاب درست گفت: بعضی افراد بعد از انتخاب به دلیل رأیی که از مردم گرفته‌اند، مشروعیت این رأی را نادیده می‌گیرند برای نظام چالش ایجاد می‌کنند و می‌خواهند فراتر از قانون و سیاست‌های کلی نظام حرکت کنند که بنی‌صدر اولین کسی بود که چالش را ایجاد کرد.

انتخاب اصلح در هر دوره‌ای به اقتضای شرایط متفاوت است

وی با بیان اینکه انتخاب اصلح در هر دوره‌ای به اقتضای شرایط متفاوت است، گفت: به‌عنوان نمونه رهبری معظم انقلاب در سال 80 فرمان هشت ماده‌ای خطاب به قوای سه‌گانه صادر فرمودند که اگر عمل می‌شد بسیاری از مشکلات حل می‌شد؛ اما چون نادیده گرفته شد رهبر معظم انقلاب در سال 84 در سفر به کرمان، انتخاب اصلح را در مبارزه با فقر و بیکاری و تبعیض اجتماعی دانستند.

جوانی با بیان اینکه نه امام راحل و نه رهبر معظم انقلاب به‌صورت مصداقی هیچ فردی را تاکنون به‌عنوان اصلح انتخاب نکرده‌اند؛ اما مجموعه‌ای از ملاک‌ها را برای این انتخاب‌ها بیان داشته‌اند که باید با توجه به آن به آه انتخاب اصلح رسید.

وی با بیان اینکه امروز ما دارای داشته‌های زیادی در عرصه بین‌الملل از باشگاه هسته‌ای و علوم نوین تا قدرت موشکی و نفوذ راهبردی در منطقه هستیم، بیان کرد: امروز مشکل آمریکا با ما بر سر تغییر رفتار ایران در نظم جهانی است و اوباما و ترامپ به‌صراحت گفتند که باید ایرانیان به روح برجام یعنی تغییر رفتار عمل کند.

تهدید امروز کشور لشکر بیکاران، فشارهای اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی است

معاون سابق سیاسی سپاه گفت: امروز مشکل جمهوری اسلامی تهدید آمریکا نیست که ایران خود قدرت بین‌المللی است؛ بلکه تهدید امروز کشور لشکر بیکاران، رکود، فشارهای اقتصادی، تعطیلی کارخانه‌ها و آسیب‌های اجتماعی به سبب این موضوعات است.

دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی انقلابی- معیشت است

وی تصریح کرد: اقتصاد و جنگ اقتصادی بزرگ‌ترین مشکل امروز جمهوری اسلامی است که در قبال آن دو دیدگاه وجود دارد یکی نگاهی که حل همه مشکلات و رونق اقتصادی را به ارتباط با غرب مرتبط می‌کند و نگاه دومی که می‌گوید علاوه بر تعامل با غرب باید به داشته‌ها و ظرفیت‌های درونی خودمان عمل کنیم.

جوانی خاطرنشان کرد: درواقع به فرموده رهبری تنها راه‌حل مشکل کشور انقلابی گری بر مبنای عقلانیت، محاسبه و دوراندیشی است؛ درحالی‌که دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی انقلابی- معیشت است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: