شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
مراسم روز پاسدار و هفته عقیدتی و سیاسی و روز معلم
مراسم روز پاسدار و هفته عقیدتی و سیاسی و روز معلم با حضور مسئولین شهرستان داراب در نمازخانه سپاه ناحیه داراب برگزار شد

به گزارش تنویر سپاه ناحیه داراب در این جلسه حجت‌الاسلام موفق قانعی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه داراب، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، روز پاسدار و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج ،  به نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی در سالروز شهادت استاد شهید مطهری (ره) اشاره کرد و گفت: هفته عقیدتی سیاسی را در سالرروز شهادت شهید مطهری (ره) نامگذاری کردند، زیرا مبنای اعتقادات سپاه و بسیج و منابع و محتوای برنامه های عقیدتی سیاسی  براساس اعتقادات اسلامی و انقلابی شهید مطهری (ره) است.

 وی در ادامه وظیفه سپاه را حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب دانست و همچنین وظیفه مجموعه نمایندگی ولی فقیه که متشکل از نظارت و تایید صلاحیت و عقیدتی و سیاسی و تایید محتوای برنامه های سپاه و بسیج و روابط عمومی و تبلیغات است را سپاه را حفظ و حراست از سپاه دانست.

حجت الاسلام قانعی بعثت ، غدیر ،عاشورا ،انقلاب اسلامی و ظهور را پنج مقطع مهم تاریخی معرفی و اضافه کرد ما هم اکنون در مقطع چهارم یعنی انقلاب اسلامی حضور داریم که برای به ثمر نشستن بعثت و غدیر و عاشورا با ید تلاش کنیم و با حفظ نظام و دستاوردهای نظام مقدمه ظهور را فراهم سازیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه داراب گفت: در خلال بحث‌های عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه در زمان  انتخابات بگو مگوهایی به وجود می‌آید و ممکن است برای عده‌ای شبهه‌هایی ایجاد شود. وظیفه سپاه چیست. آیا باید دخالت کند یا نکند، آیا سپاه در سیاست باید وارد بشود یا نشود. ما مجموعه ای داریم به نام مجموعه نظارت که اگر کسی در بسیج و سپاه در طرفداری از شخص خاص و یا جریان خاص وارد عمل شود و تبلیغات کند با او برخورد قانونی خواهد کرد، اما این به معنی این نیست که سپاه دست روی دست بگذارد، سپاه قرار است حافظ انقلاب باشد، حافظ ارزش‌های و دستاوردهای انقلاب باشد و بنابراین نباید دست روی دست بگذارد و در قبال انتخابات که از مهمترین رویدادهای نظام و انقلاب است بی تفاوت بماند .

سپاه باید وارد شود طبق قانون و مقررات و طبق قانون اساسی سپاه وارد عرصه انتخابات می‌شود. اما نه برای یک شخص یا یک جریان. سپاه و بسیج متعلق به همه‌ی جریانات و گروه‌ها و همه‌ی مردم است. از همین رو در بحث انتخابات، بسیجیان ما باید وارد شوند، هادیان سیاسی ما باید وارد شوند. مربیان عقیدتی ما باید وارد شوند، طبق قوانین و مقررات و با بیان شاخصه‌ها، ما باید روشنگری و بصیرت‌افزایی کنیم.

این وظیفه سپاهیان و پاسداران و بسیجیان است و از این امر هیچ گاه کوتاه نخواهند آمد.

ما شاخصه‌ها را بیان می‌کنیم. در همه ی جاهایی که دسترسی داریم. در روستاها در پایگاه‌های مقاومت بسیج،  در مساجد، شاخصه‌هایی که رهبر انقلاب می‌فرمایند را بیان خواهیم کرد.

ما برای این مردم بازگو می‌کنیم که ای مردم، به کسی رأی دهید که تفکر انقلابی دارد و به فکر مردم و مستضعفان است. چون ولی امر مسلمین می‌گوید من انقلابی هستم، بنابراین ما به کسی رأی می‌دهیم که انقلابی باشد، به کسی رای می‌دهیم که دشمن‌ستیز باشد، نه اینکه از دشمنان و مستکبران و زورگویان عالم بترسد.

ما بصیرت‌افزایی می‌کنیم در بین مردم و می‌گوییم: مردم به کسی رأی میدهیم که از آمریکا نترسد، ما به کسی رأی می‌دهیم که متعهد و ولایت‌مدار باشد و وعدههای انتخاباتی دروغ ندهد و در یک کلام  دشمن از انتخابش ناراحت شود.

حال اگر کسی از بیان شاخصه ها هم ناراحت میشود این دیگر مشکل آن فرد است. این دیگر مشکل ما نیست. وظیفه ما تبلیغ دینی است وظیفه ما بیان حق و حقیقت است وظیفه ما تبلیغ برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.

نام:
ایمیل:
* نظر: