کد خبر: ۱۰۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه عشایر فارس
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه عشایر فارس, به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد و پیروزی بزرگ فتح خرمشهر گفت: خرمشهر نمادی که هرگز فراموش نمی شود
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس، حجت الاسلام علی زاده گفت: بازخوانی و یادآوری فتح خرمشهر و واقعیت های پیرامون آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است که نسل امروز و جوان هایی که جنگ را درک نکردند باید از این واقعه مهم باخبر شوند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه عشایر فارس,گفت: جنگ 8 سال دفاع مقدس گنجی بود که اگر ما از آن به خوبی استفاده نکنیم حتما دشمن از آن به نفع خود استفاده خواهد کرد.
حجت الاسلام علی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: مقاومت 53 روزه مردم بومی خرمشهر در برابر هجوم وحشیانه رژیم بعث،  همیشه در اذهان خواهد ماند به گونه ای که صدام در آن زمان ماموریت تصرف خرمشهر را به گردان های هشتم و نهم از تیپ 55 نیروی مخصوص خود  واگذار کرده بود.
وی, در ادامه گفت: رژیم بعث تصور می کرد چند ساعته خرمشهر را فتح خواهد کرد اما ایجاد موانع و کندی در پیشروی باعث شد تا دشمن گردان تانک الحسن  وابسته به تیپ 6 زرهی از لشکر 3 مکانیزه عراق را به منطقه اعزام کند.
  حجت الاسلام علی زاده، در ادامه اذعان داشت: دشمن وقتی نتوانست در مقابل نیروهای سلحشور مقابله کند در نهایت 2 لشکر اضافه کرد و به حمدالله نیروهای انقلابی باعث شدند تا در این فتح 15 الی 20 هزار اسیر خودشان را تسلیم کنند.

.








 

نام:
ایمیل:
* نظر: