کد خبر: ۱۰۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
سرهنگ ذبیحی:خرمشهرها در پیش است باید جهاد کبیر کرد

به گزارش تنویر در این مراسم که در سالن جلسات شهید مرشدی در سپاه استهبان برگزار گردید سرهنگ بازنشسته و یادگار دوران دفاع مقدس مرتضی ذبیحی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به آزادسازی خرمشهر گفت:خرمشهر بزرگترین شهر و استراتژی ترین شهری بود که به تصرف عراقی ها در آمده بود.عراقی ها بیشترین سرمایه خود را از خرمشهر به دست آوردند و با غارت آن سرمایه ها به تقویت نیروهای خود پرداختند.

وی بیان داشت: 575 روز خرمشهر در اشغال عراق بود.انها خرمشهر را تبدیل به یک دژ نظامی کرده بودند و تمام خانه ها تبدیل به سنگر نظامی شده بود.

ذبیحی گفت:اما رزمندگان با ایمان و شجاعت و با لبیک به ندای امام خمینی(ره) حرکت کردند و این شهر را آزاد کردند و اما امروز باید توجه داشت که مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است،یعنی باید همان روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی و ولایت پذیری در بین مردم زنده باشد.

وی گفت:خرمشهر ها در پیش است یعنی باید اهل جهاد کبیر بود و جهاد کبیر یعنی عمل نکردن به حرف دشمن.ما در خرمشهر از عده و عُده دشمن نهراسیدیم از تجهیزاتی که به آنها کمک می شد نترسیدیم این یعنی جهاد کبیر.جهاد کبیر یعنی نباید از دشمن ترسید و از دشمن نباید تبعیت کرد.

ذبیحی بیان داشت:باید دانست که فضای مجازی در فکر و باور مردم تغییر ایجاد می کند.فضای مجازی فرهنگ سازی ،فرهنگ سوزی و فضاسازی می کند ما باید مواظب این تهدید باشیم و اقدامات لازم را در مورد آن انجام بدهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: