شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۵۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
دکتر عامری: این رویداد با حمایت مراکز علمی و دانشگاهی و سازمان‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در حال برگزاری هست تا بتواند با استفاده از تخصص علمی اعضای کمیته علمی و تجربه و توان سازمان‌دهی اعضای کمیته اجرایی و با هدایت عالی اعضای شورای سیاست‌گذاری بتواند در راستای افزایش تولید و اشتغال در حوزه‌های مذکور نقش مؤثری را ایفا نماید.

خبرگزاری علمی و فناوری از فارس، جهت معرفی هرچه بیشتر رویداد کارآفرینی گردشگر مصاحبه‌ای با دکتر عامری، دبیر علمی رویداد کارآفرینی گردشگری پارس ترتیب داده‌ایم.

  • اهداف این رویداد چیست و چه خروجی‌هایی را برای آن متصور می‌شوید؟

ارائه راهکارهای خلاقانه برای حل مسائل امروز و فردای گردشگری ایران، ارائه راهکارهای علمی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت توسعه کسب‌وکارهای گردشگری هوشمند و خلاق از اهداف برگزاری این رویداد است.

این رویداد با حمایت مراکز علمی و دانشگاهی و سازمان‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در حال برگزاری است تا بتواند در راستای افزایش تولید و اشتغال در حوزه‌های مذکور نقش مؤثری را ایفا نماید.

  • این رویداد در چند مرحله و چگونه اجرا می‌شود؟

این رویداد در دو مرحله اجرا خواهد شد. مرحله نخست پیش‌رویداد است که به مدت زمان  24 ساعت و در طی 6 روز در محل دانشگاه شیراز از تاریخ 10 تا 17 تیرماه برگزار می‌شود و هدف آن آماده‌سازی تیم‌ها برای رویداد و ذخیره زمان در رویداد اصلی است.

رویداد اصلی نیز به مدت زمان 54 ساعت در طی 4 روز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز از تاریخ 28 تیرماه تا 31 تیرماه برگزار خواهد شد و تیم‌ها باید ایده خود را تا مرحله نمونه اولیه پیاده‌سازی کنند.

  • درباره پیش رویداد توضیح بیشتر بفرمایید.

در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد آمادگی در شرکت‌کنندگان در رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پارس، با هدف ایجاد آگاهی کافی جهت شرکت‌کنندگان از فرایند و نحوه شکل‌گیری و ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان پیش رویداد تبادل اطلاعات و اندیشه (تاوا) در قالب کارگاه‌های 4 ساعته از تاریخ 10 تا 17 تیرماه 1396، در شش روز کاری و در دانشگاه شیراز برگزار می‌گردد. شرکت‌کنندگان پیش رویداد برای حضور در رویداد اصلی انتخاب و معرفی می‌شوند. هزینه شرکت در این پیش رویداد معادل 300,000 ریال است که می‌توان از طریق سایت به‌صورت آنلاین ثبت‌نام نمود.

 سرفصل‌های دوره تاوا:

  1. آشنایی با مفاهیم اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های نوپا
  2. کارگاه علمی تفکر خلاق و خلاقیت
  3. فرآیند راه‌اندازی شرکت‌های نوپا مبتنی بر حل مسئله (کارگاه تعریف مسئله و حل مسئله)
  4. فرآیند شروع کسب‌وکار نوپا
  5. کارگاه عملی مشاهده
  6. آشنایی با اصول کار تیمی و تیم سازی برای کسب‌وکار نوپا
  7. کارگاه نمونه‌سازی و تفکر طراحی
  8. تهیه و تدوین مدل کسب‌وکار
  • تیم‌های شرکت‌کننده چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

تیم‌ها باید ایده پرداز باشند و بتوانند چالش را با ایده‌های بکر و کاربردی خود حل کنند. در مرحله بعد باید توانایی کار گروهی را داشته باشند و بتوانند زمان خود را مدیریت کنند.

  • چه خدمات و حمایت‌هایی برای تیم‌های برتر در نظر گرفته ‌شده است؟

تیم‌های برتر بعد از ایده خود، قابلیت تبدیل آن به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را دارند و از مزایای پارک علم و فناوری استفاده خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: