کد خبر: ۱۰۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس اعلام کرد:
مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی فارس گفت: در راستای طرح رفع موانع تولید و اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای، ۵۰ میلیارد تومان از جرائم ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از کارفرمایان بخشیده شد تا در تولید و خدمات رونق حاصل شود.

به گزارش بیکا فارس، مدیر کل تأمین اجتماعی فارس در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی به ارائه گزارش عملکرد این سازمان از ابتدای دولت تدبیر و امید پرداخت.

عبدالکریم نباتی با بیان اینکه اقدامات شایان توجهی در دولت تدبیر و امید در این سازمان رخ داده است، گفت: این سازمان با پوشش ۴۲ میلیون نفر، تولید امنیت اجتماعی را در دستورکار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان مخاطبان بسیاری دارد، راه‌اندازی پروژه‌های مختلف نرم‌افزاری از سال ۹۲ در دستور کار این سازمان قرار گرفته و در این خصوص کارگروهی در بخش IT تشکیل شد که خدمات ارزشمندی طی سال‌های گذشته ارائه کرده است.

نباتی طرح اختصاص شماره تأمین اجتماعی واحد را به همه افراد تحت پوشش از اقدامات بسیار مهم و در دست اقدام بیمه نام برد و تصریح کرد: پیش از این شماره بیمه افراد تبعی،‌‌ همان شماره بیمه‌ سرپرست بود؛ اما شماره بیمه واحد، تنها مخصوص یک نفر است و ترکیبی از کد ملی و شماره بیمه پیشین شخص خواهد بود.

وی در ادامه به طرح محاسبه و پرداخت متمرکز بیمه بیکاری اشاره کرد و در توضیح این طرح گفت: مبلغ بیمه قبلاً از مراکز استان‌ها پرداخت می‌شد و با اجرای این طرح، به‌صورت متمرکز از سازمان مرکزی واریز خواهد شد.

مدیر کل اداره بیمه تأمین اجتماعی فارس از طرح‌های گسترش سامانه ارتباط مردمی (CRM) و آغاز طرح حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد نیز خبر داد.

نباتی درخصوص آمار عملکرد اداره کل تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید عنوان داشت: در سال ۹۲ تعداد بیمه‌شده‌های اصلی ۶۷۹هزار نفر بوده که این تعداد در سال ۹۵ به ۷۰۴هزار بیمه‌شده رسیده است؛ بدین‌ترتیب در این زمینه شاهد رشد ۳. ۶درصدی بوده‌ایم.

وی همچنین تعداد مستمری‌بگیران را در سال ۹۲، ۱۰۱هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در سال ۹۵ با ۲۷درصد افزایش به ۱۲۸هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

مدیر کل اداره بیمه تأمین اجتماعی فارس در ادامه افراد تحت پوشش این بیمه را در سال ۹۲، دو میلیون و ۲۲هزار نفر برشمرد و بیان داشت: این تعداد در سال ۹۵ به دو میلیون و ۶۳هزار نفر رسیده است؛ یعنی در این زمینه شاهد رشد ۱. ۶درصد بوده‌ایم؛ همچنین ۴۲. ۵ درصد جمعیت استان در چهار سال اخیر تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند.

نباتی درخصوص هزینه‌ها و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: تعهدات سازمان درغالب تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت ارائه می‌شود. وی افزود: تعهدات بلندمدت پرداختی مستمری‌بگیران را دربر می‌گیرد که عمده هزینه‌های سازمان را شامل می‌شود و در همین راستا در سال ۹۲، ۸۷۵میلیارد تومان پرداخت شده که این رقم در سال ۹۵ به ۱۶۱۷میلیارد تومان رسیده است؛ همچنین در بخش تعهدات بلندمدت ۸۴درصد افزایش دیده می‌شود.

این مقام مسئول میزان پرداختی بیمه را در خصوص تعهدات کوتاه‌مدت در سال ۹۲، ۱۸۷میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در سال ۹۵ با ۸۷درصد افزایش به ۳۳۴میلیارد تومان رسید.

مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان فارس در ادامه این نشست به تشریح طرح‌های اجرایی این سازمان از سال ۹۲ تا ۹۶ پرداخت و بیان داشت: یکی از خدمات اداره بیمه تأمین اجتماعی طرح پرداخت اینترنتی است که نه‌تن‌ها باعث جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود، صرفه‌جویی ۱۸۰میلیون تومانی را نیز در پی داشته است. وی در همین راستا افزود: در حال حاضر ۷۳هزار کارفرمای فعال داریم و ۲۴۳هزار نفر نیز به‌صورت اینترنتی حق بیمه را می‌پردازند.

نباتی در ادامه خاطرنشان کرد: احکام صادره نیز امروزه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که با این روش سالانه ۱۲۰میلیون تومان در این بخش صرفه‌جویی شده است.

وی در ادامه از طرح بخشودگی کارفرمایان خوش‌حساب یاد کرد که درنتیجه این طرح حدود ۵۰میلیارد تومان از جرایم بخشیده شده است و افزود: فارس در این خصوص با اختلاف ۱۰هزار پرونده در کشور پیشتاز است.

مدیر کل اداره بیمه تأمین اجتماعی استان فارس درخصوص برقراری مستمری بازنشستگی زیر ده سال نیز گفت: کسانی که به سن ۶۰ سالگی می‌رسند؛ اما سابقه کافی را برای بازنشستگی ندارند، می‌توانند نسبت کسری ده سال را به‌صورت یکجا پرداخت کنند و از مستمری برخوردار شوند.

وی یکی دیگر از اقدامات بیمه تأمین اجتماعی استان فارس را کاهش مدت زمان برقراری بیمه بیکاری از ۲۱روز به ۹ روز اعلام کرد و از تسهیلات جدید سازمانی برای پوشش زنان خانه‌دار و ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی ساکن ایران خبر داد.

نباتی ضریب پشتیبانی این سازمان را در حال حاضر ۶ اعلام کرد و گفت: با تولید منابع و افزایش آن، بیمه‌شدگان جدید شناسایی می‌شوند و گروه‌های جدید بیمه‌ای تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی در ادامه مطالبات اداره کل تأمین اجتماعی را در استان فارس ۵۲۰ میلیارد تومان تا شهریور۹۵ اعلام کرد و گفت: بزرگ‌ترین بدهکاران بیمه در بخش خصوصی همچنان شرکت آزمایش و ITI است.

نام:
ایمیل:
* نظر: