کد خبر: ۱۰۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس:
فرمانده سپاه استهبان:ترک امر به معروف،اضمحلال و استحاله جامعه را به دنبال دارد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس: شبکه رضویون،وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارد و در راس این کار،باید صف اولی های مساجد باشند.

به گزارش تنویر استهبان کارگاه توجیهی شبکه رضویون امر به معروف و نهی از منکر در سپاه ناحیه استهبان برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا سرهنگ دوم پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه استهبان گفت:امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که همه ما باید تلاش کنیم هر چه بیشتر این فریضه را احیا کنیم.

وی بیان داشت:اگر روح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین برود جامعه دچار انحراف و اضمحلال می شود،این یک مسئولیت اجتماعی است که باید همه،دیگران را به خیر و صلاح دعوت کنند و از زشتی ها و منکرات بازدارند.

در ادامه سلیمان مهدوی دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت:امر به معروف جایگاهی است که در قیامت بعد از جایگاه شهدا،به جایگاه آمرین به معروف و ناهیان از منکر غبطه می خوردند.برای اجرای این برنامه،بهترین کار شبکه رضویون است که راه اندازی شده است بدین صورت که باید صف اولی های مساجد و نخبگان و متدینین پیشگام در این امر باشند.

وی بیان داشت:بهترین های یک مسجد باید یک تیم را تشکیل بدهند که سه الی پنج نفره هستند و حتما نیاز نیست که این ها بسیجی باشند می شود از معتمد محل، متدینین،پیشکسوتان و دلسوزان هم استفاده کرد.

وی بیان داشت:در کارهای خیر خداوند به هر کس لطف نمی کند و توفیق انجام آن را نمی دهد،بخصوص در مورد امر به معروف  و نهی از منکر که جایگاه خود خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام را دارد.در مراحل اولیه تشکیل شبکه رضویون  می گفتیم  که آمر به معروف باشید اما چون نگاه این طرح این بود که یک کار تخصصی گردد در مراحل بعد گفتیم حالا شما علاوه بر آمر بودن،مروج  امر به معروف و نهی از منکر نیز باشید.

مهدوی گفت:مقام معظم رهبری به امر به معروف و نهی از منکر گفتند واجب فراموش شده،چه کسانی باید احیا کنند این فریضه را،باید نخبگان،دانایان،صف اولی های مساجد و جلوتر از همه آنان روحانیت معزز و کسانی که نمازشان ترک نمی گردد اقدام کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت:علت اینکه این واجب الهی فراموش شده ما هستیم،ما در اینجا جمع شده ایم تا امر به معروف نهی از منکر را از مظلومیت و غربت بیرون بیاوریم.چرا ما نتوانسته ایم در هر مسجد چهار ،پنج نفر ثابت برای امر به معروف داشته باشیم.

وی بیان داشت:اگر می خواهید اسلام زنده بماند باید امر به معروف را احیا کنید و باید دانست بنا به فرمایش امام علی (ع)انجام این فریضه مرگ کسی را نزدیک نکرده و روزی کسی را کم نمی کند این را باید از ته دل قبول کرد.خیلی از افراد که این فریضه را انجام نمی دهند به خاطر اعتقاد نداشتن به این حدیث شریف است.

وی بیان داشت:چون ما ایمان نداریم احساس می کنیم انجام این واجب الهی برای ما ضرر دارد و ضربه می خوریم،در صورتی که اگر این فریضه را انجام ندهیم ضربه می خوریم چنانچه امام معصوم ما فرمود مرگ تو نزدیک نمی شود و روزی تو کم نمی شود.و برای دانستن اهمیت انجام این فریضه باید بدانیم که طبق حدیث شریف، همه اعمال در مقابل امر به معروف و نهی از منکر  مثل قطره است در مقابل دریا.

دبیر ستاد امر به معروف گفت:چرا معاویه توانست حدود 20 سال در زمان 4 امام معصوم بر مسلمین حکومت کند؟ چون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برچیده شده است،چون مردم خیر را به نیکی نگاه نمی کردند و به خیر امر نمی کردند و منکر را رد نمی کردند،چقدر این ها در حلقه های صالحین بحث شده؟

مهدوی گفت:مردم در آن زمان در خیر و شر سکوت می کردند و آنقدر مظلومیت حکم فرما بود که امام معصوم(ع) با چاه درد دل می کردند و حرف می زدند و امت شایستگی چنین امامی را از دست داد.

وی بیان داشت:شبکه رضویون باید به مردم این سکینه و آرامش را بدهد که اگر امر به معروف و نهی از منکر کنند و حق را بگویند و مقابل باطل بایستند ضرری به آنان نمی رسد.

وی گفت:باید همه عهد ببندند دروغ نگویند،غیبت نکنند،حرف حق را بگویند و زیر بار ظلم نروند،اینها همه امر به معروف و نهی از منکر است،هر کدام از ماها باید حداقل یکی از اینها را در پایگاه های بسیج نهادینه کنیم و  باید دانست که امر به معروف و نهی از منکر یک بحث تخصصی است و جالب این است که یکی از بزرگان و مراجع تقلید می گوید من از امام حسین (ع)خجالت می کشم که در راه امر به معروف و نهی از منکر حتی یک تو گوشی نخورده ام.

شایان ذکر است این کارگاه توجیهی در سپاه ناحیه استهبان با حضور اعضای شبکه رضویون برگزار گردید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: