گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۰۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئله ی استقلال از مسائلِ بسیار مهم و از عواملِ اقتدارِ کشورها تَلَقّی می شود و برخی از کشورها و حتّی دولت های به ظاهر مُتَرَقّی نیز از این نعمت محروم اند. استقلال، عدمِ وابستگی به بیگانگان و روی پای خود ایستادن، از شعارهای اصلی و ابتداییِ انقلابِ اسلامی بوده و در تصمیم گیری های کلان و راهبردی کشور این موضوع، اصل قرار گرفته است و در همه ی برنامه ریزی ها تلاش شده است تا این موضوع، مورد خدشه واقع نگردد.

یکی از مسائلی که در چند ماهه ی اخیر، بسیار، بِدان پرداخته شده و درباره ی آن، بحث های مختلفی مطرح گردیده است، مسئله ی سند 2030 است. سندی بین المللی که موضوعِ آن، پوششِ سواد و افزایشِ کیفیّت آموزش عنوان گردیده و از طرفِ یونِسکو به کشورهای عضو دیکته شده و آنان را مُلزم به اجرایی نمودنِ آن کرده است. سندی که طی سال های اخیر از سوی مسئولین اجرایی و نهادهای آموزشی پذیرفته شد و بدون کمترین سر و صدا اجرایی گردید و برای کشوری با تمدّن و فرهنگ اسلامی ایرانی، حقیقتاً مصداق وابستگی به حساب می آید. بحث های بسیاری پیرامونِ این موضوع مطرح گردید و هوشیاری و درایتِ مقام معظم رهبری راه را بر انحراف بست. کلیدی ترین و حکیمانه ترین رهنمود را در این خصوص، دیده بانِ همیشه بیدارِ نظامِ جمهوریِ اسلامی یعنی مقامِ معظّمِ رهبری در دیدارِ معلّمان و فرهنگیان در هفدهمِ اردیبهشت ماه مطرح کردند و با لحنی قاطع برخاسته از دغدغه ی بلند ایشان در رابطه با عدم وابستگی و مسئله ی استقلال کشور، فرمودند:

«این سند ۲۰۳۰ سازمانِ ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیرِ بارِ اینها بدهد و تسلیمِ اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای که قطعاً تحتِ نفوذِ قدرت های بزرگِ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت های گوناگون، با تمدّن های مختلف، با سوابقِ تاریخی و فرهنگیِ گوناگون، تکلیف مُعَیَّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگر چنانچه با اصلِ کار، شما نمی توانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش مَمشا دارد، خطّ‌و‌ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما می دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم کرده‌ایم به دستگاه‌های مسئول. بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم؛ آنها باید مراقبت می کردند، نباید اجازه می دادند این ‌کار تا اینجا پیش بیاید که ناچار بشویم ما جلوی آن را بگیریم و ما وارد قضیّه بشویم. اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند. البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند می کنند و از طُرق مختلف وارد می شوند امّا [اینکه] این‌جور به‌طور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما این‌جوری بکنید، این‌جوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار.»

همچنین معظمٌ له در چند دیدار دیگر نیز این مسئله را مطرح کردند و در دیدار دانشجویان در ماه مبارک رمضان، قبول و اجرایی نمودن این سند را تهدیدی برای استقلال کشور دانستند و فرمودند:

«مسئله‌ی «استقلال» هم که من گفتم، خیلی مهم است. حالا همین مسئله‌ی ۲۰۳۰ -این قضیّه‌ی سند ۲۰۳۰- از همین قبیل است؛ این مسئله‌ی استقلال است.»

اکنون و پس از گلایه ها و ارشاداتِ رهبرِ فرزانه ی انقلابِ اسلامی و موضع گیری های نخبگانِ جامعه، شورای عالیِ انقلابِ فرهنگی به لغوِ این سند رأی داد و دولتِ محترم نیز دستور لغو آن را صادر کرد.

مطالبه ی جدّیِ ما دانش آموزانِ بسیجی در این شرایط، اجرایی شدنِ سندِ تَحَوُّلِ بُنیادینِ آموزش و پرورش است. سندی که با بررسی جمیعِ نیازهای تعلیم و تربیتِ دانش آموزِ ایرانی و متناسب با آموزه های اسلامی، قرآنی و دینی تدوین شده و همه ی مسئولینِ کشور به جامع بودنِ آن اِذعان نموده اند، امّا مُتأسِّفانه با کم لطفی مواجه شده است. دولتِ محترم و همه ی دست اندرکاران بایستی همّتِ خود را بر اجرایی شدنِ هرچه سریعترِ این سند معطوف کنند.

مطالبه ی دیگر، تحقُّقِ عملیاتی اقتصادِ مقاومتی است. امروز همه ی مسئولینِ کشور مُتَّفِقُ القول اند که آمریکا بدعهد است و دوختنِ چشم، به دستِ بیگانگان، مشکلی را حل نمی کند و در قضیه ی برجام، همگان شاهد هستند. اخیراً وزیرِ محترمِ اُمورِ خارجه نیز به صورت شفّاف گفتند که آمریکا علاوه بر روح، جسم و متن برجام را نیز نقض کرده است. دیگر حجّت بر همه تمام شده است و زمانِ عملِ انقلابی به نسخه ی شفابخشِ مشکلاتِ کشور یعنی اقتصاد مقاومتی فرا رسیده است. نسخه ای که تاکنون آنگونه که شایسته است به آن توجه نشده است. وقتِ آن است که دولتِ محترم به وعده های انتخاباتیِ خود، جامه ی عمل بپوشاند و در جهتِ تحقّقِ مَنویّاتِ مقام معظّمِ رهبری و رفعِ مشکلاتِ مردمِ عزیزِ ایرانِ اسلامی، کمرِ همّت ببندد.

ما جامعه ی دانش آموزانِ بسیجی نیز تمامِ همّتِ خود را در این جهت به کار خواهیم گرفت و مسئولین محترم را در عملیاتی شدنِ این خواسته ها یاری خواهیم کرد همچنان که در برنامه ها و ماموریت های مختلفِ بسیج، این مهم را به اثبات رسانده ایم؛ در اردوهای جهادی به یاریِ محرومین شتافته ایم؛ در اردوهای راهیان نور و یادواره های شهدا، عطرِ دل انگیزِ شهیدان را استشمام کرده ایم؛ در فعالیت ها و برنامه های علمی، در جهت رشد تحصیلی کوشیده ایم؛ در طرحِ یاورانِ ولایت، تمرین مسئولیت کرده و با فراگیری آموزش های مختلف، خود را برای تصدّی مسئولیت های بزرگ در آینده آماده کرده ایم؛ و اکنون نیز آمادگی کامل داریم با الگوگیری از شهدای دانش آموز و با حرکتی جهادگونه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و در رفع مشکلات، بارهای سنگین را برداشته و یار و همراه مسئولین شهرستان، استان و کشور باشیم. انشاالله.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دانش آموزان بسیجی استان فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: