آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
فرمانده سپاه کازرون در آیین تجلیل از خبرنگاران؛
سرهنگ دوم پاسدار افشاریان گفت: سپاه تک بعدی نیست و هرجایی از این نظام دچار نقص و مشکلی شود باید به عمود سپاه وصل شود تا آن نقطه درست شود.
به گزارش تنویر، به مناسبت روز خبرنگار آئین تقدیر و تجلیل از اصحاب رسانه به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در سالن شهدای پاسدار ناحیه کازرون برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار شهرام افشاریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در این  آئین که مدیران مسئول نشریات مکتوب و سایت‌های خبری شهرستان حضور داشتند ضمن تجلیل از مدعوین و تبریک روز خبرنگار بیان کرد: کازرون در عرصه رسانه شهیدان والا مقامی چون شهیدجلال نوبهار و شهیدعبدالحمید مرحمتی دارد که باید این شهدای گرانقدر بیشتر معرفی شوند .

وی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره خبرنگار بسیجی، مرحوم هادی شفیعی گفت: ایشان در کنار رشد معنوی قابل ستایشی که داشت، در زمینه خبرنگاری و رسانه نیز فعالیت می کرد.

افشاریان گفت: خبرنگاری موفق است که اولویت بندی خبر را در نظر بگیرد و در نگارش خبر، صداقت و صحت را هم ضمیمه کند .

فرمانده سپاه کازرون ادامه داد: خبرنگار نباید سیاست زده شود و برای منافع حزبی قلم بزند برخی نشریات و خبرنگاران با تغییر مدیران وروی کار آمدن جریانات سیاسی، به یکباره موضع تغییر می دهند و همین امر باعث می شود مطالبه گری آنها محدود و یک طرفه شود .

افشاریان با  اشاره به ویژگی های لازم یک خبرنگار، بیان داشت: خبرنگار باید شجاعت و جسارت داشته باشد و محافظه کاری و منفعلانه عمل کردن را کنار بگذارد و استقلال در عرصه خبری را سرلوحه قرار دهد .

وی گفت: مطالبه گری خبرنگار بسیار ضروری است به طوری که مسئولین را رها نکنند ومطالبه مردمی را به سرانجام برساند  که متاسفانه بعضا دیده می شود برخی مسئولان حاشیه امنی برای خود درست کرده‌اند و با وجود خطاها و انحراف مسئول و انفعال خبرنگار در بحث مطالبه گری، موجب ادامه این انحراف می شود.

فرمانده ناحیه سپاه کازرون در ادامه با ارایه گزارشی از رویکرد این مجموعه گفت: با وجود اینکه سپاه درعرصه‌های متعددی خدمت گذاری می‌کند اما تلاش ما این است که به صورت ویژه در امور فرهنگی تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه کشور از لحاظ نظامی سرآمد کشورهای مختلف در آسیا و جهان است گفت: متاسفانه در عرصه فرهنگ مشکلاتی از جمله خودباختگی و نفوذ در میان مدیران این عرصه مشهود است که به هیج وجه شایسته نظام جهوری اسلامی ایران نیست .

این مقام مسئول بیان کرد: وسیع ترین و پرهزینه ترین جنگی که اکنون علیه انقلاب اسلامی در حال اجراست، جنگ نرم است که باید پرسید وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگ در کجای این جنگ عظیم قرار دارد و چه قدامی متقابلی علیه نظام سلطه انجام داده است .

فرمانده سپاه کازرون گفت: امروز وقتی از مشکلات فرهنگی گفته می شود، مسئولان بی توجه به این موضوع، با تفکری مغایر با تفکرغنی اسلامی در زمین مخالف بازی میکنند .

وی گفت: سپاه تک بعدی نیست و هرجایی از این نظام دچار نقص و مشکلی شود باید به عمود سپاه وصل شود تا آن نقطه درست شود و امروز هم اولویت های اصلی سپاه به عنوان همان عمود، مسایل فرهنگی است.

افشاریان بیان کرد: وضعیت خواص فرهنگی در بحث وحدت، شرایط مناسبی ندارد که انسجام بخشی به عناصر مقبول و شایسته شهرستان در ایسن زمینه یکی از دغدغه ها و برنامه های سپاه شهرستان است که امیدواریم با محوریت امام جمعه و یاری سپاه وحدت بخشی قابل قبولی شکل بگیرد .

فرمانده سپاه کازرون گفت: انسان سازی مهمترین کارانقلاب است که در مقوله کادر سازی در سطوح عالی کشورتا سطوح پایین‌تر، غفلت صورت گرفته است .

وی ادامه داد: در زمینه کادرسازی نیز طرحی با نام رویش های انقلابی در حال اجراست که با محوریت روحانیون شهرستان، با اجرای دوره اموزشی تخصصی سعی شده است از میان نوجوانان وجوانان شهرستان کادر متعهد و خوبی برای شهرستان تعلیم و تربیت شوند .

وی همچنین گفت: با تشکیل شورای عالی قرآنی در سطح شهرستان و همچنین پیگیری باغ موزه دفاع مقدس شهرستان، در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهیم داشت .

در پایان سخنان فرمانده سپاه شهرستان کازرون، مدیران مسئول رسانه ها نیز به بیان مطالبی پرداختند.


همچنین در پایان این آئین از خبرنگاران حاضر تجلیل صورت گرفت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: