کد خبر: ۱۰۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
اولین گنبد هشتصد سال پیش و توسط مردم شیراز
هزینه ساخت ان صرفا از محل کمک های مردمی و خیرین تامین شده است/کارگاهی مردمی با عشقی از جنس اهل بیت
کارگاه ساخت گنبد طلای امام حسین (ع ) در شهر کرمان قرار دارد که با 20 نفرکارگر به صورت مستقیم به کار خود ادامه می دهد ، پیش بینی می شود تا سال 97 این گنبد به اتمام رسیده و برای نصب بر روی بارگاه مطهر امام حسین (ع) به عراق و سپس کربلا ارسال گردد

فرمانده بسیج کارگری استان کرمان به همراه کارگران  بسیجی کارخانه فولاد بردسیر و مدیران این کارخانه از گنبد در حال ساخت حضرت ابا عبدالله الحسین در کرمان بازدید کردند .

این بازدید که  با قرائت زیارت عاشورا آغاز  شده بود ،  با بازدید از کارگاه ها ی بازسازی و ساخت به اوج  خود رسید .

قرارداد ساخت  گنبد دراین کارگاه  بین تولیت مقدس کربلا و ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمان منعقد شده است   و هزینه ساخت ان  صرفا از محل کمک های مردمی و خیرین تامین شده است ،  لذا هیچ کمک دولتی به آن تزریق نمی شود ، این کارگاه مردمی  از زمان آغاز به کار ساخت تا کنون هیچ گونه تعطیلی و یا تعلیقی نداشته است   و بخش اعظمی  از فولاد مورد استفاده در گنبد امام حسین از کارخانه فولاد  بردسیر کرمان تامین می گردد که تولید داخلی است .
 

سال  ساخت آغازین این گنبد از ابتدای  93 می باشد و وزنینزدیک به  200 تن در تمام شده ان  ارزیابی می گردد و مقاومت آن یک تن بر ثانیه است. 

مقاومت گنبد در حال ساخت  قریب به 900 سال تضمین می شود که ضد گلوله است و از مواد و آلیاژی خاصی که نوعی سپر دفاعی و ضد موشک  است ، ساخته می شود   در این عرصه پروفسور قهرمان چهره ماندگار علم خاک شناسی ایران نیز که از مشاور ین ساخت این گنبد و ایجاد فضای لاغر سازی برای ستون های هم جوار مضجع شریف امام حسین (ع ) در کربلا است .

 اولین گنبد امام حسین (ع) 800 سال پیش به دست آل بویه در ایران ساخته شده است و در آن زمان نیز مردم  شیراز  و کرمان  کار ساخت آن را به صورت افتخاری انجام دادند.

انتهای پیام /

نام:
ایمیل:
* نظر: