آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
نامه مجمع بسیج دانشجویی 44 واحد دانشگاه پیام نور فارس به رئیس جمهور؛
مجمع بسیج دانشجویی 44 واحد دانشگاهی پیام نور استان فارس با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس‌ جمهور از وقت‌ کشی‌ها در انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گلایه کردند.
مجمع بسیج دانشجویی 44 واحد دانشگاهی پیام نور استان فارس با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از وقت‌کشی‌ها در انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گلایه کردند. متن نامه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرّحمن و الرّحیم
امروز کشور نیازمند یک جهاد علمى است. البته اینجا که عرض میکنم علم، منظورم معناى عام علم است؛ نه فقط علوم تجربى… هر تلاشى جهاد نیست. مجاهدت با نفس، مجاهدت در مقابل شیطان، جهاد در میدان نظامى، مواجهه‏ى با یک دشمن است؛ مواجهه‏ى با یک معارض است. امروز ما در زمینه‏ى علم نیاز داریم که اینجور تلاشى در کشور بکنیم؛ ...؛ در زمینه‏ى عرضه‏ى امکانات علمى، خسّتهائى از سوى کسانى که صاحبان آن هستند- که کشورهاى پیشرفته‏ى علمى است- وجود دارد، باید در مقابل این خسّتها از خودمان عزت و جوشندگى و فورانِ از درون نشان بدهیم.
 امام خامنه ای (مدظله العالی) 89/6/14
 
جناب حجه الاسلام و المسلمین حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 
سلام علیکم؛

پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی، همگان و به خصوص قشر دانشگاهی منتظر معرفی کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم جهت اخذ رای اعتماد از خانه ملت بودند. کابینه ای که با دارا بودن دو ویژگی تعهد و تخصص می بایست توانایی برآورده کردن وعده های مختلف جنابعالی در ایام تبلیغات انتخاباتی را داشته باشد. بی شک یکی از مهم ترین وزارتخانه های موجود در دولت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. وزارتخانه ای که با مدیریت جهادی می تواند ضمن ایجاد پیشرفت در زمینه های علم و فناوری با تولید ثروت، کشور را از معضلات اقتصادی کنونی خارج نموده و حتی به گفته مقام معظم رهبری استغنای سیاسی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

جناب آقای روحانی جناب عالی در حالی وزرای پیشنهادی خود را جهت اخذ رای اعتماد راهی مجلس شورای اسلامی نمودید که متاسفانه خبری از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری نشد که با توجه به اهمیت ویژه این وزارتخانه، انتظار می رفت سکان دار این وزارتخانه راهبردی هر چه زودتر معرفی می گردید.

بی شک اتخاذ هرگونه تصمیم گیری در وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری بر روند عملکرد دانشجویان به عنوان یکی از شاخص ترین مخاطبان این وزارتخانه تاثیرگذار است. لذا دانشجویان بسیجی برخود لازم می دانند در جهت حرکت روبه رشد و درست این وزارتخانه شرحی از اولویت های کنونی مربوطه را به جنابعالی متذکر شوند:
 
1-عمل به فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری در زمینه علم و فناوری
2-ایجاد فضای تضارب آرا در دانشگاه ها جهت فعالیت تشکل های قانونی و پرهیز از سیاسی کاری
3-تلاش در جهت دستیابی به جایگاه اول علم و فناوری در جهان اسلام و احراز جایگاه برجسته علمی در جهان
4-تلاش در جهت عمل به سیاست های ابلاغی بالادستی موجود (سند چشم انداز، سیاست های کلی نظام، نقشه جامع علمی کشور، دانشگاه اسلامی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی علم و فناوری)
5-توسعه و رشد علم در دانشگاه ها در یک فضای آزاداندیشی و نشاط علمی
6-تحول در برنامه های درسی دانشگاهی به خصوص در حوزه علوم انسانی با رویکرد تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی
7-حمایت از فرآیند تبدیل علم به فناوری های مفید مورد نیاز و تجاری سازی آنها در خدمت اقتصاد دانش بنیان
8-تسهیل و حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های دانش بنیان دانشگاهی
9-گسترش مراکز رشد فناوری در دانشگاه ها به نحوی که در هر دانشگاه بزرگ و متوسط یک مرکز رشد و کارآفرینی وجود داشته باشد
10-حرکت به سوی الگوی اسلامی ــ ایرانی دانشگاه و پیشرفت پایدار علم و فناوری
11-تأمین امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان در جهت احترام به کرامت انسانی دانشجو
12-تلاش برای یافتن راهکارهای مناسب و قانونمند تأمین منابع مالی آموزش عالی و تحقیقات در جهت اجتناب از روی آوردن دانشگاه ها به شیوه های نامطلوب برای درآمدزایی از جمله تحمیل فشارهای زیاد مالی به دانشجو
13-ایجاد سازو کار مناسب با رویکرد شایسته سالاری جهت انتخاب مسئولین دانشگاهی به دور از سیاست کاری
14-تلاش در جهت تجهیز دانشگاه های کشور به امکانات تحقیقاتی پژوهشی به دور از تبعیضات موجود در جهت شکوفایی علمی
آموزش عالی در فرهنگ و تمدن پویای ایرانی اسلامی از قدمت و غنای شایسته‌ای برخوردار است. تربیت و تعلیم جوانان آینده ساز کشور قطعا جز با ایجاد یک بستر مناسب و همچنین مدیریت جهادی معتقد به مبانی و اصول دین مبین اسلام امکان پذیر نیست. جناب آقای رئیس جمهور؛ انتخاب سرپرست در بازه زمانی حداکثر سه ماه چیزی جز از دست دادن زمان، نصیب این وزارتخانه نمی کند که این وقت کشی خسارت های جبران ناپذیری را به جامعه علمی کشور وارد می نماید و اکنون که در آستانه شروع سال تحصیلی جدید قرار گرفته ایم اهمیت آن بیش از پیش مشهود است. در آخر امیدواریم با تصمیم گیری صحیح و به موقع در معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری قدمی موثر در راستای اعتلای ایران اسلامی بردارید.
 
والسلام علی من اتبع الهدی
 
مجمع بسیج دانشجویی 44 واحد دانشگاهی پیام نور استان فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: