پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۵۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
سرگرد مجید علی پور در همایش مدیریت مساجد بخش زرقان:

به گزارش تنویر  همایش مدیریت مساجد از دیدگاه رهبری عصر امروز با حضور تعدادی از مسؤولان بخش زرقان ، آیت‌الله کلانتری نماینده مردم  فارس در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جماعت،فرماندهان پایگاه ها،هیئت امناهای مساجد،شوراهای پایکاه مقاومت مساجد بخش در حسینیه امام سجاد (ع) زرقان برگزار شد.

سرگرد پاسدار مجید علی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در این همایش گفت : یكی از مكان هایی كه می تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه های دینی باور سازد و روح خداجویی و عدالت خواهی را در اعماق وجود آنان ریشه دار سازد مسجد می باشد كه كانون انسانی سازی است،پس لازم است راهكارهای جذب جوانان و هدایت آنان به مساجد شناسایی شود مورد اهتمام قرار گیرد تا رفته رفته زمینه های حضور فعال تر جوانان در مساجد فراهم شود.

وی با اشاره به مدیریت مساجد از دیدگاه مقام معظم رهبری کارکرد مساجد را پایگاه عبودیت بندگی ،کانون فعالیت های علمی و فرهنگی،مرکز تصمیم گیری های سیاسی و حکومتی،محفل حل و فصل دعاوی،ارائه خدمات پزشکی،مقر فرماندهی و بسیج نیروهای نظامی،مرکز اطلاع رسانی و مرکز حل مشکلات اجتماعی دانست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان سرانه فعالیت های مذهبی را به ازای هر  ۸۸ سانتی برای یک فرد‌ در بخش زرقان اعلام کرد و گفت : بخش زرقان فقط ۵۶ درصد از فضای مورد نیاز را در اختیار دارد.

سرگرد پاسدار مجید علی پور مهمترین تهدید حوزه بخش زرقان از رونق افتادگی مساجد دانست و افزود : از رونق افتادن مساجد به دلیل نبود روحانی متعهد و انقلابی،مدیریت سلیقه ای و سنتی مساجد و اختلافات ایجاد شده در بین ارکان مساجد و نبود اراده و متولی در رفع اختلافات می باشد.

 آیت‌الله کلانتری نماینده مردم  فارس در مجلس خبرگان رهبری در این همایش افزود :نیازسنجی جوانان، بررسی نیازهای فرهنگی آنان و برنامه ریزی لازم برای رفع این نیازها از جمله راه های ترغیب جوانان به مساجد است.

 آیت‌الله کلانتری  ادامه داد : هدایت و تربیت صحیح جوانان و به كارگیری نیروها و استعدادهای آنان در پیشرفت آینده‌ي كشور بسیار مؤثر است و مسجد به عنوان پایگاهی دینی است كه حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌كند.

نماینده مردم  فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبری و با تاکید بر حضور جوانان در مساجد و میدان دادن به آنها گفت : راه جذب جوانها به مسجد تصرّف دل جوان است، باید برای جوانها جایگاه خاص در مسجد ایجاد کردو نیازهای آنان را برطرف کرد.

وی در خصوص فعالیت و جذب جوانان به مسجد گفت: در دوران دفاع مقدس جوانانی که در جبهه ها حضور داشتند اکثرا تربیت شده مساجد بودند و اگر در مساجد بسترسازی و زمینه های حضور جوانان ایجاد شود و نیاز آنان را برطرف کند باعث پیشرفت و رشد جوانان خواهد شد.

IMG_0034IMG_0036IMG_0040IMG_0004IMG_0022IMG_0006IMG_0063IMG_0052IMG_0054IMG_0068

نام:
ایمیل:
* نظر: