چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
روز پزشک گرامی باد

بنام خدا

گرامیداشت روز پزشک با حضور بسیجیان جامعه پزشکی فارس 

1396-6-1


یکم شهریور، روز پزشک، با تقدیر از پزشکان جهادگر بسیج جامعه پزشکی فارس، گرامی داشته شد.

به گزارش "وب دا" در شیراز، دکتر "محمدرضا فتاحی"، قائم مقام رئيس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین، با تبریک سالروز تولد حکیم ابوعلی سینا، گفت: بسیج جامعه پزشکی، با تمام توان در تمام عرصه ها در نقاط مختلف استان به ویژه کمک به نیازمندان، آستین همت بالا زده است.

او با اشاره به خدمات این بسیجیان، بدون هیچ چشمداشتی، ابراز امیدواری کرد که این شیوه خدمت رسانی به همنوع برای سلامت مردم، ادامه داشته باشد.

مدير كانون بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی، گفت: اول شهریور در تاریخ طبابت به عنوان روز پزشک و روز حکیم و طبیب ابن سینا نامگذاری شد و ایشان از لحاظ علم پزشکی، علوم تجربی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی، سرآمد روزگار خود بوده و با توجه گذشت سالیان دراز، بحث ها و نظریات این حکیم فرزانه د دانشگاه های بزرگ دنیا در حال تدریس است.

دکتر "سید ابوالفضل هاشمی اصل"، افزود: ابوعلی سینا، اگرچه طبیب بود، اما طبابت را با اخلاق و معرفت و روح انسان آموزش داد که نقطه اصلی ماندگاری او به شمار می رود.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم، یادآوری خدمات بزرگ پزشکان جامعه ما، از ابتدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و تا کنون و جاری کردن روحیه ایثار و فداکاری آنها بوده است.

دکتر "سيد ضياءالدين تابعي"، مديرگروه اخلاق پزشكی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تبریک روز پزشک، گفت: جامعه پزشکی در خصوص نگاه به گذشته طب، باید آموزش ببیند و بسیجی وار عمل کند، نگاه مثبتی که ابن سینا برای پزشکی قدیم و آینده گفته، باید استخراج شود و مورد استفاده قرار گیرد.

رئيس دانشكده پزشكی شيراز، با تبریک یکم شهریور، سالروز تولد پزشک نامی ابوعلی سینا، گفت: پزشک طب نوین، مرهون زحمات و تلاش بنیانگذار پزشکی، ابوعلی سینا است و همه پزشکان موظف هستند، نگاهی حکیمانه، فیلسوفانه و جامع مانند ابوعلی سینا داشته باشند.

دکتر "محمدباقر خسروی"، افزود: پزشکان در جامعه ما خدمات بسیار بالایی ارایه می دهند، به طور مثال، دیگر نگران فلج اطفال، سرخک یا بیماری های مادران باردار نیستیم که این امر با همت جامعه پزشکی میسر شده است، همچنین یکی از بهترین و حکیمانه ترین خدمات در جهان، خدمات ارایه شده از سوی پزشکان است.

دکتر "حمیرا وفایی" معاون آموزشي مركز آموزشي درماني حافظ و رییس سازمان نظام پزشکی استان فارس نیز با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی، گفت: آیین روز پزشک در تمام دنیا برگزار می شود، اما قدیمی ترین روز پزشک به ایران اختصاص

نام:
ایمیل:
* نظر: