کد خبر: ۱۰۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
فرمانده سپاه اقلید تأکید کرد:
فرمانده سپاه اقلید استقلال را مهم‌ترین ویژگی خبرنگاران دانست و بر لزوم تحلیل صحیح و انقلابی عمل کردن خبرنگاران با هدف ارتقای بصیرت و روشنگری جامعه تأکید کرد

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید، سید محمود جعفری در نشست صمیمی با خبرنگاران  افتخاری بسیج ، یاد شهدا به ویژه شهید خبرنگار صارمی را گرامی داشت و از اهمیت کار خبرنگاران سخن گفت و اظهار داشت: خبرنگاری تنها ارسال و انعکاس خبر نیست.

وی با بیان اینکه در مواقع مختلف موارد بسیاری را شاهد بودیم که افراد یا جناح‌هایی در راستای منافع خود به نشر خبر پرداختند و حقیقت را آن‌گونه که خود می‌خواستند در جامعه وانمود کردند، استقلال را نخستین ویژگی خبرنگار دانست و تأکید کرد: خبرنگار باید با استقلال فکری، خبرها و مسائل مربوط به آن را مدیریت کند.

جعفری افزود: خبرنگار باید تحلیلگری قوی باشد تا به راحتی فریب خبرسازی‌ها را نخورد.

فرمانده سپاه اقلید در ادامه سخنان خود از اهمیت فضای مجازی سخن گفت و آن را تیغ دو لبه‌ای خواند که می‌تواند مفید یا زیان‌بار باشد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده خبرنگاران در فضای مجازی تأکید کرد: خبرنگاران با استفاده از این فرصت می‌توانند در راستای بصیرت‌افزایی و روشنگری جامعه اقدام مؤثری انجام دهند.

جعفری ارتقاء و سرافرازی روزافزون نظام و کشور را مهم‌ترین هدف بسیج خواند و همکاری و همگامی هرچه بیشتر خبرنگاران بسیجی در راستای تحقق این هدف، اتحاد بیشتر مردم و صیانت از اعتبار و عزت کشور را خواستار شد.

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اقلید با گرامیداشت یاد شهدا به بیان برخی از ویژگی‌های خبرنگاران متعهد و وظیفه‌شناس پرداخت و اظهار داشت: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار است.

حجت‌الاسلام محمد شاطری با بیان اینکه خبرنگاران باید آگاهی کافی از دنیای خبر و خبرگزاری‌های دنیا داشته باشند تا بتوانند به راحتی اخبار درست و نادرست را تشخیص دهند عنوان کرد: انعکاس مطالبات مردم به مسؤولان از دیگر وظایف خبرنگاران است.

وی مهارت ارتباط، سلامت گفتار، کنترل احساسات و درایت و مدیریت در انعکاس اخبار را از دیگر ویژگی‌های لازم برای خبرنگاران دانست و در پایان سخنان خود با اشاره به نزدیک شد به روز عرفه از فضایل این روز مقدس سخن گفت.

در پایان این نشست از خبرنگاران افتخاری بسیج شهرستان اقلید تجلیل شد.


 

نام:
ایمیل:
* نظر: