سرهنگ عبدالله زاده با توجه به ویژگی های سواد رسانه افزود: سواد رسانه ای دارای درجه بندی و یک پیوستار تلقی می شود و هیچ نقطه ای نیز در بالاترین سطح این پیوستار نیست که موید سواد رسانه ای کامل کسی باشد و همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد.
وی در ادامه افزود: سواد رسانه ای چند بعدی است و صرفا به اطلاعات و دانش و نوشتار و... نیست بلکه در حیطه شناختی و در آن مباحث اخلاقی و زیباشناختی هم مطرح می شود.
این عضو شورای تأمین شهرستان بیان داشت: رسانه با واسطه ای که ایجاد کرده برای ما تصویری آماده می کند تا واقعیت را برای ما و در ذهن ما متصور کنند و مخاطب از مفاهیم رسانه ها درک متفاوتی دارند، رسانه ها اهداف تجاری دارند و آن چیزی را بخورد مردم می دهند و طوری نظر سنجی می کنند تا مردم را به خود جذب کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد: رسانه ها اهداف فرهنگی نیز دنبال می کنند و به مباحث ایدئولوژی هم می پردازند و می توان تغییر سبک زندگی را برای مردم بعنوان مثال نام برد و در مسائل سیاسی و اجتماعی نیر ورود پیدا کرده و دنبال می کنند که در این زمینه می توانند انتخاب ها را محدود کنند بطوری که دایره وسیعی را جلو مخاطب نمی گذارند بلکه آن را محدود به اهداف خود می کنند به این صورت که ابتدا موجی را ایجاد می کنند و بعد از ان رسانه ای کردن مانند اینکه شایعه ای را ایجاد کنند و بعد در فضای مجازی انتشار دهند اگر این موج گرفت در نهایت به یک گفتمان تبدیل می شود.
وی افزود: در فضای رسانه ما بیشتر بدنبال پدافند هستیم و استراتژی غرب در مقابل انقلاب اسلامی، ایران هراسی و تخریب چهره اسلام و انقلاب اسلامی است، و در عرصه رسانه جنگ چریکی لازم است و در جنگ چریکی نگاه به ابزار و تجهیزات دشمن ندارند و به مقابله می پردازند و نامه حضرت آقا به جوانان غربی و اروپایی می توان مثال زد.