آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
فرمانده سپاه فجر:
سردار غیاثی گفت: موفقیت بانوان مسلمان در میادین ورزشی بین المللی دارای این پیام است که زنان مسلمان با حفظ حجاب و ارزش های اسلامی می توانند به قله های قهرمانی در هر عرصه ای دست پیدا کنند.
به گزارش تنویر، آئین تجلیل از برترین های جشنواره ورزشی همسران و فرزندان کارکنان سپاه استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای صحبت هایش در این مراسم  با تبریک فرارسیدن دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر، گفت: " ولایت فقیه " مهم ترین شاخصه  و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است و دهه ولایت بهترین فرصت برای تبیین مفهموم رهبری در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه ورزش از ارکان اساسی حفظ و ارتقاء سلامت خانواده نیروهای مسلح است، گفت: جامعه ایران یک جامعه جوان و  ورزش فضای غالب در جامعه است بنابراین توجه خانواده سپاه به مسئله ورزش و حضور فعال در این عرصه می تواند بعنوان الگویی برای سایر اقشار جامعه مطرح شود.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه قهرمانی در ورزش از مسیر ورزش همگانی بدست می آید، گفت: فارس دارای ظرفیت های بالقوه و نیروی انسانی با استعداد در زمینه ورزش است و این موضوع لزوم  توجه بیشتر مدیران ورزش در سطح استان و کشور را به مسئله ورزش در فارس گوشزد می کند.

وی با بیان اینکه عمر ورزش قهرمانی کوتاه است و آموزش در این حوزه باید از سنین پایین آغاز شود، گفت: سپاه فجر با ایجاد پایگاه های ورزش قهرمانی، برگزاری دوره های مربیگری و برگزاری جشنواره های ورزشی، استعدادهای ورزشی در خانواده های پاسدار را شناسایی و مسیر دستیابی آنان به سکوهای قهرمانی در عرصه ورزش حرفه ای را تسهیل می کند.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه زنان از تاثیرگذارترین اقشار در خانواده و جامعه هستند، گفت: حضور فعال زنان در عرصه ورزش تاثیر مستقیم بر ارتقاء سلامت روحی و جسمی در خانواده دارد و راه حل موثر نهادینه شدن فرهنگ ورزش در خانواده، دانشگاه و جامعه است .

وی خاطرنشان کرد: هزینه کردن در ورزش، صَرف بیهوده پول نیست بلکه یک سرمایه گذاری مطمئن برای دستیابی به جامعه ای سالم در آینده است تجربه جهانی نشان داده است هر میزان در ورزش هزینه کنیم چند برابر آن هزینه های درمان بیماری ها در جامعه کاهش پیدا می کنند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه ورزش مبتنی بر علم راهبرد دستیابی به موفقیت است، خاطرنشان کرد: قهرمانان در کنار توجه به مسئله ورزش توجه ویژه ای به مسائل دینی و اسلامی داشته باشند و بدانند توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار (سلام الله علیها) عامل اصلی موفقیت یک ورزشکار مسلمان در میادین ورزشی است.

سردار غیاثی با بیان اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب (س) الگوی برتر زنان مسلمان هستند، خاطرنشان کرد: بانوان مسلمانِ ورزشکار و موفق در میادین ورزش بین المللی، سفیران انقلاب اسلامی در جهان هستند و موفقیت آنان در میادین ورزشی دارای این پیام است که زنان مسلمان با حفظ حجاب و ارزش های اسلامی می توانند به قله های قهرمانی در هر عرصه ای دست پیدا کنند.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اهمیت حضور بانوان بسیجی در هیئت های ورزشی و تاثیرگذاری بسیج در ورزش استان فارس، گفت: اماکن ورزش مخصوص بانوان در استان فارس باید توسعه پیدا کنند، سیاست های حضور زنان در ورزش قهرمانی بصورت دقیق تدوین شود و استفاده از بانوان در پُست های مدیریتی ورزش کشور مورد توجه مسئولان وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: