گزارش
شهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
شهدای شاخص سازمان بسیج؛
boletشهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
مجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
boletمجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
یادداشت و گفتگو
حاج محسن سلام...
دلنوشته ای از حاج خیر الله مزارعی در وصف شهید حججی:
boletحاج محسن سلام...
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
رابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
یادداشت،
boletرابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
کد خبر: ۱۱۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
امام جمعه موقت فراشبند:
حجت الاسلام نورالدینی فر: ما شاگرد مکتب حضرت علی بن ابیطالب هستیم و امروز ثمره آن جوانانی هستند که عاشق مبارزه با ظالم و دفاع از حرم اهل بیت هستند و امروز گل سرسبد آن شهید محسن حجی است که حاضر است سرش برود ولی زیر بار ذلت و خواری نرود.
به گزارش تنویر فراشبند ؛امام جمعه موقت فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به دهه ولایت و امامت و فرا رسیدن عید غدیر خم، گفت:در قران و روایات موضوعی مهم تر از غدیر و موضوع امامت و ولایت و وصایت امیر المومنین  و ائمه اطهار نیست.

حجت الاسلام سید علی نورالدینی فر افزود: امروز بحران جهان ما بحران مدیریت و امامت  است و جهان ما دچار طاغوت هایی است که مردم زمان خود را به لجن زارها می برد.

وی، دلیل خوار و ذلیل بودن مسلمانان در برخی کشورها در قرن های گذشته و حال را عدم وجود امامت و رهبری دانست و گفت: هر کشوری که رهبرش کثیف تر است، خوار و ذلیل تر است.

خطیب نماز جمعه فراشبند افزود: سالم بودن رهبری در کشور ما باعث شده است که امروز ایران به عنوان یکی از قوی ترین کشورهای اسلامی به شماربرود.

وی نماز بی ولایت را بی معنا دانست و افزود: اگر کسی یک عمر نماز بخواند ولی خط رهبری اش درست نباشد، نمازش هم صحیح نیست.

امام جمعه موقت فراشبند تاکید کرد: در کشورما به خاطر اینکه طرز تفکر مردم، الهام گرفته از مکتب زیبای حضرت امیرالمومنین و امام حسین(ع) است و رهبری آن نیز سالم است، مردم آن هیچگاه خوار و ذلیل و تو سری خور نمی شوند.

حجت الاسلام نورالدینی فر با اشاره به اینکه در مساله امامت، یعنی رهبری امت اسلامی پس ازپیامبر گرامی اسلام (ص) دیدگاه های مختلفی وجود دارد گفت: آیا می شود پیغمبری که در نبردهای زیادی شرکت کردند ْ دندان مبارکش و پیشانی شکسته شد.تهمت ها یی از جمله ساحر ْ کذابْ مجنون به او زده شد، سه سال در شعب ابی طالب به بدترین وجه ممکن تحریم بود و13 سال در مکه زجر کشیدند10 سال در مدینه در بیش از 80 نبرد شرکت کردند، آیا می شود چنین پیغمبری جهان اسلام را بدون امامت رها کنند؟

وی با اشاره به آیه۶۷از سوره مائده گفت: در این آیه شریفه، ابلاغ کردن امری به پیامبر واگذار شده که عدم ابلاغ آن‌مساوی است با عدم ابلاغ رسالت، خداوند در این آیه می فرماید: ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و زحمات زیادی که درطول این23 سال کشیدی مثل اینکه انجام ندادی و تبلیغ نکردیْ به تعبیری این رسالت پوچ و بیهوده بوده است و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد.

خطیب نماز جمعه فراشبند افزود: امروز کفار از مبارزه با دین شما ناتوان هستند چون سکاندار عالم حضرت علی(ع) دین را به دست گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در روز غدیر بهترین شخص برای جانشینی پیامبر را حضرت علی معرفی کرد، گفت: چه کسی می تواند همتای علی باشد، کسی که در شب لیله المبیت جانانه به جای پیغمبر اکرم در بستر وی می خوابند، و یا در جنگ خندق عمربن عبدود را از پای در می آورد؟ ضربت او بالاتر از عبادت ثقلین یعنی جن وانس تا روز قیامت است همه عالم درعلوم محتاج او هستند؟

امام جمعه موقت فراشبند اضافه کرد: ما یک نقص فرهنگی داریم چون نور و انرژی و معنویتی که از مصیبت و ذکر اهل بیت می گیریم در شادی های آنها نمی گیریم. چرا که اگر این طور بود باید جشن هایی که ما می گرفتیم گوش فلک را کر می کرد.

وی تاکید کرد: ما باید جشن عید غدیر را با عظمت و با شکوه خاصی برگزار کنیم چون حضرت علی که در راس قدرت جهان تشیع است سیاست را به ما یاد داد.

حجت الاسلام نورالدینی با تاکید بر اهمیت دیانت همراه با سیاست،گفت: قدرتمندان جهان همیشه از غیر سیاسی بودن مردم خودشان سوء استفاده می کردند و فرعون ها نیز، همین جور بوجود آمدند.

خطیب نماز جمعه فراشبند افزود: یکی از حربه های دشمن در جنگ نرم این است که می گویند شما به دنبال دین خود باشید ،نماز بخوانید و عزاداری کنید ولی در کارهای سیاسی دخالت نکنید.

وی، اوج سیاسی بودن دشمنان را در این دانست که اگر گوسفندی را در ملاء عام ذبح شود می گویند چون احساسات آن جریحه شده است باید مجازات شوید.

حجت الاسلام نورالدینی، سلاح های کشتار جمعی که دشمنان می سازند وحمایتی که از تروریسم می کنند و جان دیگر انساهای مظلوم را می گیرند را از سیاست های آمریکای جهان خوار دانست که می خواهند به جهان امروز یاد بدهند. ولی به حول و قوه الهی مردم ما عزتمندانه با تبعیت از رهبر عزیر و طرز تفکری که از غدیر و از عاشورا فرا گرفته اند همیشه از مظلومین جهان بخصوص مسلمانان حمایت خواهند کرد و امروز نیز کشتار و نسل کشی مردم مسلمان میانمار را محکوم می کنند.

وی افزود: مردم ما تربیت شده فرهنگ حضرت علی بن ابیطالب هستند،که فرمودند اگر کسی بشنود خلخالی را از پای دختر یهودی درآوردند و از غصه بمیرد سزاوار است.

امام جمعه موقت فراشبند ادامه داد: ما شاگرد مکتب حضرت علی بن ابیطالب هستیم و امروز ثمره آن جوانانی هستند که عاشق مبارزه با ظالم و دفاع از حرم اهل بیت هستند و امروز گل سرسبد آن شهید محسن حجی است که حاضر است سرش برود ولی زیر بار ذلت و خواری نرود.

حجت الاسلام نورالدینی فر در خطبه های دوم نماز جمعه فراشبند ضمن سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، کشتار مردم مظلوم بی پناه میانمار را محکوم کرد و گفت: نمازگزاران جمعه امروز در پی جنایات وحشیانه و نسل کشی بی رحمانه دولت مزدور و بوداییان افراطی علیه مسلمانان مظلوم و بی پناه میانمار پس از مراسم عبادی سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه، راهپیمایی خواهند کرد و با اعلام حمایت خود از مردم مظلوم میانمار، انزجار خود را از این جنایات وحشیانه اعلام می کنند.

وی با اشاره به 24 ذیحجه روز مباهله گفت: این روز کمتر از غدیر نیست. ولی متاسفانه ما امروز کمتر به آن توجه داریم .

خطیب نماز جمعه فراشبند در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه مهم ترین آیه ای که در مورد علی بن ابیطالب نازل شده است آیه مباهله (سوره آل عمران آیه 61) است، گفت: یکی از احتجاجات حضرت امام رضا(ع) و برخی ائمه نیز همین آیه است و با احتجاج به این آیه در مقابل حاکمان عباسی و اموی ایستادگی کردند.

وی در پایان، هفته بانکداری اسلامی را به کارکنان خدوم بانک های اسلامی و 20 ذیحجه سالروز ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم و عید غدیر خم را به نماز گزاران جمعه تبریک گفت.

پایان خبر

نام:
ایمیل:
* نظر: