کد خبر: ۱۱۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
معاون حمل و نقل شهرداري شيراز مطرح كرد:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: موافق راه‌اندازی تاکسی اینترنی در شهر هستیم اما باید شركت‌هاي فعال روال قانونی برای دریافت مجوز از سازمان مدیریت حمل مسافر شهری را طي كنند.


به گزارش بیکافارس ناصر شمس  با بیان اینکه در حال حاظر سه برند اسنپ، تپسی و آی تاکسی در شهر شیراز فعال است، گفت: 14 شرکت دیگر نیز درخواست مجوز کرده اند که در حوزه تاکسی اینترنتی در شیراز فعال شوند .

وی افزود: تمام ضوابط قانونی و کشوری سازمان مدیریت حمل مسافر شهری را متولی جابجایی مسافر در کلان شهرها می‌داند و این درحالی است که سه برند فعال در اين حوزه هيچ مجوزي از اين سازمان‌ ندارند و تنها با مجوزي كه از اتاق اصناف دريافت كرده‌اند، فعاليت مي‌كنند.

به گفته معاون حمل ونقل شهرداری شیراز راه اندازی تاکسی اینترنتی در شهر باید به گونه‌ای باشد که اولویت حمل مسافر با تاکسی‌های مجوزدار شهری باشد و درصورتی که تاکسی مجوزدار مسافر نگرفت خودرو شخصی مبادرت به جابجایی مسافر کند .

شمس تاکید کرد: رانندگان تاکسی باید صلاحیت‌های لازم از جمله سلامت کامل جسمانی، داشتن کارت معاینه فنی، عدم سوءپیشینه کیفری را داشته باشند و اگر شرکتی تمام روال قانونی جذب راننده را کنار بگذارد و مبادرت به حمل مسافر آن هم با خوردو شخصی در شهر کند مورد تایید ما نیست .

او در عین حال تاکید کرد: نظم دهی به ترافیک، شناسایی ناوگان فعال و غیر فعال سطح شهر و کاهش نرخ کرایه‌ها از مزیت‌های منحصربه فرد تاکسی اینترنتی است .

معاون ترافیک با بیان اینکه شهردای شیراز طرفدار راه اندازی تاکسی های اینترنتی در شهر است گفت: ازحدود یک ماه پیش به تمام شرکت‌های تاکسی اینترنتی فراخوان داده‌ایم تا مجوزهای لازم را از سازمان مدیرت حمل مسافر شهری اخذ کنند و در صورتی که مجوزها اخذ نشود با تمام ابزارهای قانونی با آن‌ها برخورد می‌‌کنیم .

شمس روال قانونی دریافت مجوز را آسان توصیف و اضافه كرد:برند تپسی اعلام آمادگی کرده و درحال گرفتن مجوزهای قانونی است تا کارخود را بصورت قانونی دنبال کند .

معاون شهرداري شيراز بابیان اینکه مکاتبات با سایر برند ها نیز برای اخذ مجوز ادامه دارد، گفت: اولین شرکتی که از سازمان مدیریت حمل مسافر شهری مجوز بگیرد کل ناوگان تاکسی شهری را به آن معرفی کرده و فضا را به نفع آن شرکت مدیریت می‌کنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: