آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
فرمانده سپاه فجر:
سردار غیاثی گفت: اجرای نمایش بزرگ میدانی و چندرسانه ای فصل شیدایی در شیراز یک کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز و مِصداق مفهوم " آتش به اختیار " در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است.
به گزارش تنویر، سردار سید هاشم غیاثی در حاشیه بازدید از محل اجرای نمایش فصل شیدایی با بیان اینکه مردم استقبال بسیار خوبی از این نماش داشته اند، گفت: استقبال ده ها هزار نفری شهروندان شیراز از نمایش فصل شیدایی نشان می دهد فضای فرهنگ و هنر استان فارس نیازمند آثار اسلامی و انقلابی شاخص است.

وی با اشاره به حضور گسترده نسل نوجوان و جوان در بین مخاطبان فصل شیدایی، گفت: نمایش فصل شیدایی با بهره گیری از عناصر نور، تصویر و جلوه های ویژه میدانی بخش های مهمی از تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی را که پیش از این در آثار هنری کمتر دیده شده اند برای مخاطبان بازسازی می کند و ارتباط خوبی بین مفاهیم اسلامی و نسل جوان در این نمایش برقرار می شود.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه نمایش فصل شیدایی نمونه کار انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر است، گفت: یکی از مهم ترین نیازهای نسل چهارم انقلاب اسلامی در دورۀ حاضر، آثار هنری و مستندی است که براساس حقایق بازگوکننده وقایع تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشند.

وی افزود: بنگاه های رسانه ای وابسته به استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای ثبت وقایع تاریخی براساس خواست و نظر صهیونیست ها به کار بسته اند و این راهبرد اصلی آنان برای کنترل و هدایت افکار عمومی جهانی است.

سردار غیاثی با بیان اینکه سپاه فجر در موضوع انتخاب نمایش فصل شیدایی برای اجرا در شیراز یک نگاه جامع فرهنگی داشته است، گفت: فصل شیدایی با اجرای هنرمندانه و بهره گیری از کادر حرفه ای در جذب اقشار و سلیقه های متفاوت، موفق عمل کرده و فضای فرهنگی سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) در دهه ولایت تحت تاثیر برگزاری این نمایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام پیش نیازها و امکانات برای اجرای فصل شیدایی از سوی سپاه فجر فارس تامین شده است، گفت: اضافه شدن دو پرده با موضوعات ورود حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) به خطۀ فارس و بازسازی یکی از عملیات های دفاع مقدس که رزمندگان استان فارس در آن حاضر بوده اند به نمایش فصل شیدایی یک ابتکار تاثیرگذار در راستای ثبت هویت تاریخی فارس و معرفی چهره های تاثیرگذار این استان در دوران دفاع مقدس بوده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه مخاطبان فصل شیدایی برای دیدن این نمایش متحمل هیچ گونه هزینه مالی نظیر خرید بلیط نشده اند، خاطرنشان کرد: اجرای نمایش یزرگ میدانی و چندرسانه ای فصل شیدایی در شیراز یک کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز و مِصداق مفهوم " آتش به اختیار " در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس علیرغم دارا بودن ظرفیت های فراوان، در زمینه برگزاری برنامه های شاخص فرهنگی و هنری براساس مبانی اسلامی و انقلابی دچار کم کاری و عقب ماندگی است، گفت: برگزاری نمایش فصل شیدایی در شیراز یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار بوده و می تواند بعنوان سرآغازی برای بازنگری در نگاه مسئولان و سیاست گذاری حوزه فرهنگ و هنر فارس  تلقی شود.
سردار غیاثی با بیان اینکه اجرای موفق فصل شیدایی نشان داد علاقه هنرمندان متعهد و اقبال مخاطبان به اجرای آثار اسلامی و انقلابی در استان فارس قابل توجه است،گفت: وجه " سومین حرم اهل بیت بودن شیراز و فارس " کمتر از آنچه در شان این استان بوده مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه نیازمند توجه و تلاش مسئولان فارس هستیم.

وی با بیان اینکه نمایش فصل شیدایی هم در اجرا و هم در جذب مخاطب بسیار خوب عمل کرده است، گفت: استقبال نزدیک به صد هزار مخاطب از نمایش فصل شیدایی طی یازده شب یک رویداد کم نظیر فرهنگی در شیراز است، از همین رواصحاب فرهنگ و هنر فارس می توانند اجرای موفق این نمایش در فضایی اَمن با رعایت اصول اسلامی و همراه با امکانات رفاهی مناسب را بعنوان یک الگو برای برگزاری کار فرهنگیِ انقلابی و اسلامی در نظر بگیرند.
 
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه فرآیند برگزاری فصل شیدایی در شیراز با روحیه بسیجی و جهادی پیگیری شد، خاطرنشان کرد: " اجرا براساس شاخصه های اسلامی و انقلابی، کادر حرفه ای، تاثیرگذاری و جذب گسترده مخاطب " رویکردهای مهم سپاه فجر در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در استان فارس هستند.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: اجرای نمایش فصل شیدایی با توجه به استقبال مردم، نخبگان و علمای استان فارس تا بیست و دوم شهریور تمدید شده است.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: