پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۱۴:۰۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
در راستای طرح بسیج همگام با کشاورز دوره آموزشی پرورش بلدرچین به همت کانون بسیج مهندسین کازرون برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس:این دوره آموزشی که به مدت ۵ روز توسط سرکارخانم مهندس راضیه خداپرست کارشناس جهاد کشاورزی و عضو بسیج مهندسین کازرون برگزار شد، به صورت کامل پرورش بلدرچین از ابتدای پرورش تا پایان پرورش شامل چگونگی ایجاد سالن پرورش و مراحل پرورش، چگونگی تولید دانه و رژیم غذایی و عارضه ها و بسته بندی به صورت کامل آموزش داده شد و در پایان دوره بازدید از سالن پرورش بلدرچین آقای مهدی جوکار در روستای مشتان صورت گرفت.

وی در خصوص مزایای تخم بلدرچین و ارزش غذایی آن گفت: تخم بلدرچین از نظر کیفیت با تخم سایر پرندگان متفاوت است. تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد و به علت کراتین خاصی که در آن ذخیره شده است، در درمان بیماری آسم تأثیرمفیدی دارد و از طرف دیگر به علت غنی بودن از ویتامین B، در درمان بیماری های عصبی مؤثر می باشد و همچنین تخم بلدرچین به علت وجود آمینواسیدهای فراوان، در تغذیه کودکان و بیماران بسیار موثر است.

گفتنی است با توجه به نقش بسزای مشاغل خانگی در توانمندسازی اقتصاد خانواده ها، اشتغال پایدار و همچنین با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به ‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین رونق تولید داخلی، دوره های آموزشی پرورش بلدرچین برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی  پرورش بلدرچین در کازرون

/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: