کد خبر: ۱۱۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
برگزاری نماز جمعه در اولین روز از هفته دفاع مقدس
حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ماه این ایام بهترین فرصت برای برطرف کردن ناخالصی‌ها و نقاط ضعف خود است، محرم ماه تفکر است، باید خودمان را در عاشورا و کربلا ببینیم، صرف گریه و عزاداری نباشد، ببینیم در کدام طرف قرار گرفتیم.

 وی افزود: یاران سیدالشهداء در میان آنان که می توانستند حسینی بشوند و نشدند حسینی بودند و این کار سختی است، آیا آنان که در مقابل سیدالشهدا قرار گرفتن بی دین بودند، همه دیندار و اهل قرآن بودند. 

حجت الاسلام نقوی به سالروز آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از برگ‌های زرین و پر افتخار ملت ماست دفاع مقدس چون برگرفته از عاشورا است مانند آن کهنه شدنی نیست. 

وی بر معرفی و مرور ویژگی های دفاع مقدس به صورت خاص و ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: دفاع مقدس فقط یک جنگ نبود که شروع شد و به پایان رسید، این جنگ یک نبرد کاملا نابرابر بود علیه مردم و نظام ما بود، همه کسانی که در انقلاب از ملت ما سیلی خورده بودند در جنگ از صدام حمایت کردند و در زمانی که انقلاب ما نوپا و ساختارهای نظام به درستی شکل نگرفته بود، حدود 1800 کیلومتر از مرزهای کشور ما را در معرض جنگ قرار دادند. 

امام جمعه صفاشهر تاکید کرد: دفاع مقدس باور و ایمان ما را تقویت کرد به اینکه خداوند متعال کسانی که در راهش قدم بردارند و مجاهدت کنند یاری می‌رساند و در مقابل ضعف قدرت‌های دنیا را آشکار کرد که با این همه امکانات در مقابل ملت متحد و متکی به عنایات خدای متعال  و تحت رهبری یک مرد الهی نتوانستند به اهداف خودشان دست پیدا کنند و حتی نتوانستند یک وجب از خاک کشور را تصاحب کنند. 

وی با بیان اینکه ما در جنگ انقلاب خودمان را به دنیا صادر کردیم گفت: انقلاب برای این شکل گرفت که به دنیا نشان دهد دین و معنویت می تواند در متن جامعه و حکومت حضور داشته باشد و اینگونه هم شد، ملت ما به دنیا نشان داد با دست خالی می‌توان در مقابل مستکبران ایستاد.

خطیب جمعه صفاشهر سخنان گستاخانه رییس جمهور آمریکا در مقابل ملت امتحان پس داده ایران گفت: از مواضع انقلابی رییس جمهور کشورمان در مقابل این یاوه گویی‌ها تشکر می‌کنم، نظام ما اهل تجاوز نیست اما در مقابل متجاوزان با قاطعیت می‌ایستد ما ملت آزمون داده‌ایم. 

وی با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها گفت: همه تلاش کنند نسلی تربیت کنند که علاوه بر اینکه مزین به زینت علم و دانش باشند، اخلاق و معنویت آنان نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماز جمعه این هفته  شهرستان خرم بید مقارن با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار گردید
نام:
ایمیل:
* نظر: