کد خبر: ۱۱۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
عضو هیأت مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران :
عضو هیأت مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران گفت: کارخانه "ایران سوئیچ" که پیشتر ۳۳۰ کارگر داشت، با وخیم شدن اوضاع شرکت و رکود حاکم، تعداد کارگرانش به ۴۸ نفر کاهش یافت که این تعداد هم شش ماه حقوق نگرفتند.




تعطیلی واحدهای صنعتی میانه


محمدرضا فرزعلیان، عضو هیأت مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران ،درباره وضعیت کارگران شرکت ایران سوئیچ گفت:سابقه کاری این شرکت حدود 50 سال است که در عرصه تولید تابلو برق فعالیت دارد. 

 وی با بیان اینکه مشکلات مدیریتی یکی از دلایل رکود حاکم در این بخش است افزود: سهام دار شرکت برای رسیدن به اهداف خود با زمینه سازی قبلی و با دلایلی نظیر تحریم و نبود نقدینگی و عدم فروش محصول تلاش داشت که وزارت صنعت و وزارت کار را توجیه کند.

فرزعلیان با بیان اینکه در حال حاضر شرکت با 48 کارگر فعالیت می کند گفت: این درحالی است که شرکت حدود 330 نفر پرسنل داشته است و خط تولید آن به صورت شبانه روز فعالیت می کرد، ولی امروز با 48 نفر کارگر فعالیت می‌کند و با فسخ قرارداد کار، نگرفتن سفارش کار جدید و استفاده از حربه‌های خاص به منظور برنده نشدن در مناقصات کاری به بهانه‌های اعلام شده مصمم به تعطیلی شرکت و تعدیل پرسنل شده است.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: در سال 95 تشدید فشار روحی روانی و اقتصادی به کارگران و خانواده آنها موجب شد تا بسیاری از کارگران با صرف‌نظر از دریافت حق و حقوق قانونی نسبت به ترک محل کار اقدام کنند.

 وی با تأکید بر اینکه به مدت 12 ماه حق بیمه پرسنل این شرکت به بیمه تأمین اجتماعی پرداخت نشده است گفت:این موضوع باعث عدم تمدید و صدور دفترچه بیمه های پرسنل از سوی شعبه مربوطه و همچینین عدم ارائه خدمات به پرسنل شرکت شده است که بیمه بیکاری در این راستا به بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد.

فرزعلیان با بیان اینکه حقوق پرسنل این شرکت حدود 6 ماه است که پرداخت نشده است گفت:همچنین از پرسنل حق بیمه تکمیلی دریافت شده اما پرداخت نشده است. این پرسنل مشکلاتی دیگری مانند عدم پرداخت کمک های غیر نقدی از سال 94 تا کنون، عدم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب برای 3ماه،عدم خرید و توزیع لباس کار و کفش ایمنی کارگران از سال 94تا کنون دارند.

 انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: