کد خبر: ۱۱۲۱۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
پیشنهاد جدید دولت برای افزایش حقوق نیروهای مسلح + جزئیات
عضو کمیته دفاعی مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری افزایش حقوق نیروهای مسلح خبر داد.


به گزارش بیکافارس از تسنیم،ابراهیم رضایی عضو کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی  ، درباره پیگیری موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح، گفت: برای پیگیری این موضوع، کمیته‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: این کمیته متشکل از نماینده وزارت دفاع، ستادکل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه بوده و اعضای کمیته در حال بررسی و یافتن راهکاری مورد توافق برای حل این موضوع هستند.

رضایی ادامه داد: در این زمینه تلاش خوبی در حال انجام است و امیدواریم این مشکل در بودجه سال 97 به نتیجه مطلوب برسد و نیروهای مسلح نیز به سطح حقوق مناسبی دست‌ یابند.

عضو کمیته دفاعی مجلس درباره وضعیت تخصیص اعتبارات دفاعی، اظهار داشت: به نسبت منابع موجود و تخصیص اعتبارات به سایر دستگاه‌ها، تخصیص اعتبارات دفاعی از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.

همچنین در خبری دیگر در همین رابطه:

حسن بیگی عضو کمیته دفاعی مجلس گفت: دولت و مجلس هر دو موافق افزایش حقوق نیروهای مسلح هستند و به دنبال راهکاری برای تامین اعتبار این طرح هستند.

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی  درباره وضعیت اجرای قانون افزایش حقوق نیروهای مسلح، گفت: هر قانونی که تصویب می‌شود لازم الاجرا است و تحت هیچ شرایطی کسی نمی‌تواند آن را لغو کند و مجلس هم همواره روی این موضوع پا فشاری دارد.

وی افزود: دولت به لحاظ شرایط مالی که وجود دارد، اعلام کرده است باید در بحث هزینه‌های جاری با زمانبندی جلو رفت تا امکان تامین اعتبارات و پرداخت آن ممکن باشد.

حسن بیگی با اشاره به مصوبات مجلس در رابطه با افزایش حقوق کارکنان بخش‌های مختلف کشوری و لشکری، اظهار داشت: مجلس مصوباتی در این رابطه داشته است که از جمله‌ آنها مصوبه‌ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان بود که 3000 میلیارد تومان بار مالی دارد، همچنین مصوباتی درباره افزایش حقوق نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و کارمندان داشته که بار مالی تمامی این طرح‌ها حدود 33 هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیته دفاعی مجلس با اشاره به جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، خاطرنشان کرد: آقای نوبخت در جلسه روز گذشته پیشنهاداتی در باره نحوه تامین اعتبار این مصوبات ارائه کردند که یکی از راه‌های پیشنهادی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بود.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس هر دو موافق اجرای افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح و سایر کارکنان دولت هستند، گفت: در این زمینه کمبود اعتبار وجود دارد و دولت و مجلس در تلاش برای پیدا کردن راه حلی برای تامین این اعتبار هستند.

  در رویدادی دیگر در همین رابطه:

عضو کمیته دفاعی مجلس گفت: مجلس پیگیر اجرای قانون افزایش حقوق نیروهای مسلح است.

محمدجواد جمالی عضو کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی ، درباره موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح در برنامه ششم توسعه، گفت: ما در مجلس در حال پیگیری این موضوع هستیم، البته در اجرای این مسئله با کمبود منابع مالی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در سایر کشورهای دنیا هم به دلیل نوع و سختی کار نیروهای مسلح، حقوق آنها با افزایش همراه است، تصریح کرد: در کشور ما هم این قانون وجود دارد که حقوق نیروهای مسلح به میزان 20 درصد نسبت به نیروهای همتراز خود از لحاظ جایگاه شغلی در سایر بخش‌های کشور افزایش یابد.

عضو کمیته دفاعی مجلس اظهار داشت: دولت این مصوبه را قبول داشته و موافق اجرای آن است، اما دلیل اجرا نشدن این قانون را کمبود منابع مالی بیان می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 3
ناشناس
|
Netherlands
|
07:50 - 1396/08/17
0
0
بقیه کشورهاچطورحقوق نیروهای مسلحشونوتامین میکنن شماهم ازاونایادبگیرین خیلی دوستون داریم
ارتشی
|
Netherlands
|
22:34 - 1396/09/18
0
0
نمیشه ازامتیازات کارکنان نفت ووزارت نیرو که یک کارگراداره اب با25 سال خدمت با مدرک سیکل 5 ملیون حقوق میگیره من ارتشی با28 سال اوارگی اجاره نشین اون کارگره هستم این عدالته
ارتشی
|
Netherlands
|
22:35 - 1396/09/18
0
0
نمیشه ازامتیازات کارکنان نفت ووزارت نیرو که یک کارگراداره اب با25 سال خدمت با مدرک سیکل 5 ملیون حقوق میگیره من ارتشی با28 سال اوارگی اجاره نشین اون کارگره هستم این عدالته
نام:
ایمیل:
* نظر: