گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۱۲۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
توکل در برنامه روی خط خبر :
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و در روز 4 آبان ماه شبکه خبر میهمانی از استان فارس داشت،سجاد توکلی مسوول سازمان بسیج دانش آموزی فارس و نماینده سازمان بسیج دانش آموزی کشور،با حضور در برنامه روی خط خبر پیرامون برنامه ها و رویکرد ها و اهداف بسیج دانش آموزی سخن گفت.

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و در روز 4 آبان ماه شبکه خبر میهمانی از استان فارس داشت،سجاد توکلی مسوول سازمان بسیج دانش آموزی فارس و نماینده سازمان بسیج دانش آموزی کشور،با حضور در برنامه روی خط خبر پیرامون برنامه ها و رویکرد ها و اهداف بسیج دانش آموزی سخن گفت.

وی در آغاز سخن،ایام شهادت حضرت رقیه (س) و امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت .

در ابتدای این گفتگو از نقش نوجوانان و دانش آموزان در انقلاب و دوران دفاع مقدس سخن گفته شد که سی و شش هزار شهید دانش آموز و سهم ده درصدی استان فارس با دارا بودن 3600 شهید موید توفیق دانش آموزان و نوجوانان در این جهاد و مبارزه بوده است.

توکل درادامه در پاسخ به این سوال مجری برنامه که پرسیده شد"امروز ما شاهد جنگ دیگری هستیم از جنس جنگ نرم،در این عرصه نوجوانان ما با چه تهدیدات و چالش هایی مواجه هستند؟"

گفت :

این جنگ از آغاز خلقت شروع شده و تمامی ندارد، هر روز یک شیوه و شکل جدید نیز به خود میگیرد،در این که هدف اصلی دشمن و جریان استکباری قطعا نوجوانان و جوانان ما هستند هیچ شکی نیست.نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ما در کشور باید این ایمن سازی را انجام بدهد، نسلی که در دوران دفاع مقدس تربیت شد به اهداف والایی در صنعت موشکی،نانوتکنولوژی و قله های علمی دست یافته است قطعا می توانند در این موضوع هم سر بلند بیرون بیاید.

وی در ادامه به مساله حوادث خود کشی دو نوجوان دانش آموز در اصفهان پرداخت و اظهار تاسف کرد و به خلا تربیتی در خانواده ها و فرهنگ ما اشاره کرد که از ابتدای تولد کودک تا هفت سالگی به آموزش هایی در خصوص صحبت کردن داده می شود و بعد از هفت سالگی طی یک فرایند ده ساله آموزش نوشتن و خواندن هم به او داده می شود اما ما در این سیکل تربیتی هیچ زمانی به فرزندمان یاد نداده ایم که چگونه خوب و درست ببیند و چگونه درست بیندیشد و تصمیم بگیرد این نقطه ابهامی است که باید برای آن چاره اندیشید.

همچنین وی افزود ما چندین سال است که با سپردن مسوولیت بسیج دانش آموزی مدرسه به خود دانش آموز راهبرد اعتماد و دانش آموز محوری را دنبال می کنیم. و این تمرین مدیریت آمادگی پذیرفتن نقش های بزرگتر در آینده را پیدا می کنند.

ما باید با کمک همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش و خانواده ها ، تربیت دانش آموز و نوجوانمان را از تک بعدی بودن در بیاوریم و به رشد ساحت مختلف شخصیت او بیندیشیم.

توکل ادامه داد که : حضرت آقا، مقام معظم رهبری تاکید فراوان دارند و از مسوولین خواستارند که اجازه بدهید که کارهای انقلابی در مدارس شکل بگیرد، کار انقلابی به چه معناست؟وقتی که یک دانش آموز با صرفه جویی در پولی که از خانواده گرفته است به بازسازی منزل خرابه دوست خودش می پردازد این روحیه انقلابی گری باید در او بماند و تقویت شود.

ما سه عرصه که با سه میم آغاز می شود یعنی مدرسه،منزل و مسجد را که برگرفته از نگاه تربیت اسلامیست در راس توجه خود قرار داده ایم که معلم،مادر و مربی باید نقش آفرینی جدی داشته باشد و دشمن تمام برنامه ریزی اش برای گرفتن این سه شخص است.نگاه ما صرفا یک نگاه تدافعی نیست و ما دست برتر را داریم به طور مثال سال گذشته 8 هزار نفر در استان فارس دوره آموزش سواد رسانه ای دیده اند. با آغاز اعزام راهیان نور ،حدود 56 هزار نفر دانش آموز به مناطق زیارتی دفاع مقدس سفر خواهند کرد و میبینند که در نسل گذشته چه اتفاقاتی افتاده است.

وی ضمن تقدیر از سازمان های تمامی استان ها افزود : اصل کار ما در بسیج دانش آموزی توسط همکاران عزیز در حوزه ها اتفاق می افتد و آنها هستند که در کف میدان مبارزه هستند.

و در پایان تصریح کرد:

آنچه که باور قلبی ماست،اینست که اگر بخواهیم انقلاب بماند باید انقلابی بمانیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
21:49 - 1396/08/09
0
0
درود بر فرمانده
نام:
ایمیل:
* نظر: