کد خبر: ۱۱۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
جلسه ای مشترک بین سازمان بسیج سازندگی فجر فارس و اداره کل امور عشایر استان برگزار شد. در این جلسه طرفین به بررسی امکان همکاریهای دوجانبه و پروژه های قابل انجام توسط بسیج سازندگی در مناطق عشایری استان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی فارس، در راستای توانمندسازی جامعه عشایری استان و کیفیت بخشی دانش و ارتقاء توانمندیهای مهارتی این جامعه مولد، محرومیت زدایی از قشر مولد عشایر، بهره مندی هرچه بیشتر از فرصتهای رفاهی،اجتماعی، افزایش امکان دسترسی به فرصت های شغلی مناسب و بالابردن بهره وری در تولیدات و تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی در چارچوب آیین نامه ساماندهی عشایر، جلسه ای مشترک فی مابین سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و اداره کل امور عشایر استان برگزار گردید.

سرهنگ عبدالحمید اسماعیلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس در اين ديدار در جلسه اظهار داشتند خدا را شاکریم که به ما فرصت خدمت به مردم را داده بویژه عشایر خوب و شایسته که جز حمایت و فداکاری برای نظام هیچ زحمتی ندارند. قشری سخت کوش ، حافظ امنیت کشور ، تولید کننده ، باهوش و شجاع که همیشه دوستدار مرجعیت و ولایت و در رکاب امام و رهبری بوده و هستند و قبل از انقلاب امام در جواب تلگراف یکی از سران عشایر بختیاری می فرمایند عشایر ذخایر حضرت بقیته الله الاعظم اند و بعد از انقلاب فرمودند عشایر ذخایر انقلاب و کشورند.

سرهنگ اسماعیلی افزودند عشاير قشري توليدكننده و از ظرفيت ها و توانمندي هاي قابل توجه اي برخوردار هستند و تمام مسئولين بسیج به اين موضوع اعتقاد و اذعان دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: همکاری در برنامه ریزی و استفاده بهینه از ظرفیتهای دو دستگاه در خدمت رسانی مطلوب به مناطق عشایری استان، هدایت و استفاده از گروه های جهادی، تخصیص اعتبارات و تسهیلات اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی و محرومیت زدایی، اجرای آموزش های هدفمند و توانمند سازی عشایر در جهت تسریع در روند توسعه و آبادانی مناطق عشایری و امورات فرهنگی و اجتماعی عشایر از اهم اهداف کلی می باشد که لازم هست به منظور هم افزایی فعالیت های این دو سازمان در تفاهم نامه مورد توجه قرار گیرد.


مهندس بهرامی مدیر کل امور عشایر استان فارس با ابراز خرسندی از دیدگاههای مثبت سرهنگ اسماعیلی در خصوص عشایر و اذعان به ظرفیت بالای بسیج سازندگی در محرومیت زدایی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی ابراز داشتند علی رغم تلاشهای صورت گرفته و خدمات بسیار زیادی که بعد از انقلاب به عشایر و روستائیان شده و لیکن هنوز می طلبد که در زمینه های گوناگون مثل جاده سازی ، آب رسانی ، برق رسانی ، توسعه بهداشت و درمان گامهای بلند و جدی برداشته شود و بعد از جهاد سازندگی امید ما به بسیج سازندگی است که می تواند ما را در برداشتن این گامها یاری کند.

مهندس بهرامی مدیر کل امور عشایر استان فارس با اشاره به نقش پررنگ عشاير در جنگ اظهار داشتند: عشاير در زمان جنگ دشمن را در مرزها متوقف كردند كه اين خدمت بسيار بزرگي است كه بايد ارزش گذاري شود. همچنین عشاير فارس تاکنون بيش از 1200 شهيد تقديم كشور كرده اند.

وی ادامه داد: زندگي عشاير يك زندگي مبتني بر توليد و در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است. در بحث زنجيره توليد گوشت قرمز كارهاي خوبي در مناطق عشايري استان فارس كه از جمله استان هاي موفق در اين زمينه است، انجام شده است.

وي خاطرنشان کرد: آبرساني به عشاير دغدغه اصلي سازمان امور عشاير و واحدهاي تابعه شهرستانی است چرا كه بر اثر خشكسالي چشمه ها و رودخانه ها خشك شده اند و عشاير براي تامين آب مورد نياز خود در تنگا هستند.

وي با بيان اينكه برخی از عشاير اسكان ثابت مي خواهند، بيان داشت: مكان اتراق عشاير در سردسير و گرمسير مشخص است بنابراين لازم است سر پناهي داشته باشند تا از امكانات آموزشي، بهداشتي و رفاهي بيشتري برخوردار شوند.

در پایان مصوب شد با ایجاد پل ارتباطی بین سازمان بسیج سازندگی فارس و اداره کل امور عشایر استان و تشکیل جلسات کاربردی و امضای توافق نامه های لازم زمینه عملیاتی شدن طرحهای و پیشنهادات را فراهم آوردند که با توجه به سیاستهای کلی حاکم بر جامعه بر برنامه ها و مأموریت های بسیج هیچ گونه مانعی برای توسعه وجود ندارد .


نام:
ایمیل:
* نظر: