شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۰۸:۱۳
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۱۱۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
در روز ملی مبارزه علیه استکبار جهانی
روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
وز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.


در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.


همزمان باگرامیداشت یوم الله روز سیزده آبان ،دانش آموزان ودانشجویان دانشگاههای شهرستان پاسارگاد به همراه اقشارمختلف مردم شهرستان پاسارگاد همگام با دیگر نقاط میهن اسلامیمان راهپیمایی ضد استکباری خودرااز میدان بسیج سعادت شهرآغاز کردند.

راهپیمایی روز سیزده آبان در سعادت شهر درحالی آغاز شد که حجت الاسلام عزیزی امام جمعه سعادت شهر- احمدی منش فرماندار شهرستان پاسارگاد- رحیمی رئیس اداره آموزش و پرورش وجمعی از مسئولین شهرستان در پیشاپیش راهپیمایان در حرکت بودند. دانش آموزان در حالی که پرچم جمهوری اسلامی ایران و پلاکاردهایی در خصوص مبارزه علیه استکبار جهانی را باخود حمل می کردند باسردادن شعارهای مرگ برآمریکا- مرگ براسرائیل- مرگ برانگلیس و مرگ بر آل سعودمسیر بلوار امام خمینی (ره) وخیابان طالقانی را طی کردند ودر جوار مرقد مطهر امام زاده حسین و قبور مطهر شهداء هشت سال دفاع مقدس اجتماع کردند.

در این اجتماع باشکوه دانش آموزان ضمن سردادن شعارهای ضد استکباری به سخنان حجت الاسلام عزیزی امام جمعه سعادت شهر که در خصوص نامگذاری این روزوهمچنین مبارزات دانش آموزان ودانشجویان برعلیه حکومت طاغوت ایراد شد گوش فرادادند. دراین اجتماع بزرگ قطعنامه راهپیمایی قرائت شد که با تکبیر حاضرین مورد تایید وتاکید قرارگرفت آتش زدن پرچم آمریکا واسرائیل ازدیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: