جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس خبر داد
رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس از اجرای طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان در سطح استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ سعید یوسفی در سومین جلسه شورای عالی سازمان بسیج حقوق دانان فارس که با حضور رئیس دادگستری کل استان فارس و اعضای این شورا برگزار شد، گفت: برنامه ریزی های لازم برای اجرای طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان و انجمن های علمی معرفتی بسیج حقوق دانان جهت شش ماه دوم سال جاری و سال آینده صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان برپایه آموزش های همگانی، تصریح کرد: سازمان بسیج حقوق دانان این طرح را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای حقوق عامه و تقویت و کمک به احیای  مساجد برنامه ریزی کرده است.

 

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس مطرح کرد: طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان برپایه‌ی آموزش های همگانی با نیل به اهداف سه گانه احیای مساجد با جذب آحاد مردمی، آگاه سازی حقوقی جهت متوقف ساختن رشد صعودی و کاهش تشکیل پرونده ها در دستگاه قضایی و خدمت رسانی به آحاد مردم برگزار می کند.

 

یوسفی بابیان اینکه این طرح با انتخاب مساجد شاخص و الگو در هر شهرستان در سطح استان فارس وارد فاز اجرایی شده است، افزود: در هر مسجد شاخص یک شب در ماه  برنامه هایی با عنوان آموزش های همگانی و اطلاع رسانی های حقوقی در مساجد برگزار خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه در طرح انتخاب مسجد شاخص و مساجد الگوی از اساتید مطرح حقوق و قضات مجرب مجموعه دادگستری استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد:در این مساجد الگو بعد از نماز مغرب و عشا یکی از اساتید حقوق یا قضات مطرح با موضوعی از پیش تعیین شده که منطبق بر آسیب های حقوقی و قضایی بوم هر شهرستان خواهد بودبا اطلاع رسانی های مناسب قبلی در سطح محله و شهر به صورت سخنرانی یا پرسش و پاسخ در خدمت مردم خواهند بود.

 

این مقام حقوقی ادامه داد: مشاوره حقوقی رایگان مساجد به صورت فردی توسط وکلا و کارشناسان عضو بسیج حقوق دانان که از سالهای گذشته اجرا میگردیده است نیز در دل این طرح ملی به صورت یک یا دو شب در هفته در مساجد در حال اجرا است و که در ادامه این طرح ، با سازماندهی بهتر و تبلیغات بیشتر همچنان برگزار خواهد شد.

 

یوسفی با اشاره به طرح انجمن های علمی- معرفتی در بسیج حقوق دانان گفت: مقدمات این طرح که همان حلقه های صالحین بسیج است، فراهم شده که در آن علاوه بر مباحث معرفتی ، مباحث علمی حقوقی در قالب‌های جزا و جرم شناسی، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل و حقوق بشر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب "اسلام و زمانه" نوشته دکتر سوزنچی که بر مبنای دیدگاه های شهید مطهری به رشته تحریر در آمده و این کتاب منبع بخش معرفتی انجمن های های علمی-معرفتی خواهد بود تصریح کرد: در این طرح اولویت های  حقوقی و قضایی استان بر پایه مباحث علمی بررسی می گردد و راهکارهای حل این آسیب ها تجمع شده که در نهایت مجموعه ای کامل از راهکارهای کاربردی جهت حل معضلات حقوقی و قضایی به همراه راهکار تهیه می گردد.

 

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس بابیان اینکه انجمن های علمی-معرفتی از هفته ی بسیج با رویکرد جدید گفته شده شروع به فعالیت می کنند، مطرح کرد: چشم اندازی که برای این طرح در نظر گرفته شده این است که در پایان هر سه ماه یک آسیب بررسی شود و طبق راهکارها و نتایج مطلوب که در این انجمن ها به آن می رسند،برای حل این آسیب و معضل به نتیجه ی لازم برسیم.

 

یوسفی بابیان اینکه در نظر داریم در همه ی مراکز قضایی حداقل یک انجمن معرفتی-علمی داشته باشیم، افزود: انجمن ها به صورت تخصصی شکل خواهد گرفت، به عنوان مثال قضات، وکلا و در صورت نیاز کارمندان به صورت جداگانه یک انجمن خواهند داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان به دلیل محدودیت نفرات ، ترکیبی از تخصص های مذکور در هر انجمن حضور خواهند داشت.

 

این مقام حقوقی با اشاره به هفته ی بسیج، گفت: در هفته ی بسیج افتتاحیه طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان، طرح مشاوره حقوقی آنلاین در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی   تلگرام و سروش ، مراسم  سالروز تأسیس قانون اساسی که روز بسیج حقوق دانان است، با حضور همه اعضا، برگزاری مراسم مجمع عالی و قشر حقوق دانان، برگزاری کارگاه های حرفه ای فن مهارت برای اعضای بسیج حقوق دانان برگزار خواهد شد.

 

یوسفی طرح همکاری با نواحی مقاومت چهارگانه در سطح شیراز به صورت جلسات اگاه سازی برای اعضای بسیج، ایستگاه مشاوره حقوقی رایگان در یکی از مراکز شلوغ شهر،اختصاص  یک روز کاری دفتر مشاوره حقوقی خانواده رایگان ویژه خواهران در محل دادگستری کل، نشست تخصصی مطالبه گری در اقتصاد مقاومتی با محوریت ضعف تولیدات داخلی و هجوم کالاهای خارجی به استان به ویژه مواد خوراکی از برنامه های دیگر بسیج حقوق دانان عنوان کرد.

 

وی برگزاری چهار کارگاه تخصصی آسیب شناسی فضای مجازی در چهار مسجد الگوی نواحی چهار گانه شیراز را از برنامه ی دیگر هفته ی بسیج مطرح کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: