کد خبر: ۱۱۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان به مناسبت هفته بسیج:
بسیج یک ظرفیت بزرگ است

امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان به مناسبت هفته بسیج: بسیج از میان مردم و از دل مردم بیرون آمده است و یک محوری است برای اتفاق نظر.

به مناسبت هفته بسیج،کارکنان سپاه ناحیه استهبان به همراه رؤسای ادارات و جمعی از بسیجیان به دیدار امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان رفتند.

حجت االاسلام مصطفی خاوری امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان گفت:بسیج لشگر خداست،لشگر با اخلاص خداست،نیرویی است که قربه الی الله و لله کار می کند،این یک ظرفیت بزرگ است که باید آن را قدر دانست و از آن استفاده کرد.

وی بیان داشت:هدف بسیج خدمت رسانی به مردم و فراهم نمودن زمینه حکومت اسلامی جهانی به دست حضرت حجت(عجل ا...)است،بسیج در زمینه های فرهنگی و کارهای به زمین مانده فرهنگی به خوبی عمل کرده است.امام خمینی(ره) روزی فرمودند ارتش 20 میلیونی،شاید خیلی ها آن روز این را درک نمی کردند یا آن را غیر ممکن می دانستند،اما امام با آن بینش خدایی که داشتند خیلی از چیزها را پیش بینی می کرد،مثل داعش که هدف اصلی او شیعه بود،هدفش ایران بود اما نه ایران به خاطر ایرانی بودنشان،بلکه اینها با شیعه مشکل داشتند،کل شیعیان دنیا.

وی افزود:داعش یک جریان تکفیری و خوارجی بود که همه را غیر از خود،کافر می دانند و ریشه در وهابیت دارد، تفکر بسیج وارد شد و داعش را نابود کرد،داعش از بین رفت اما تفکر داعش هنوز مانده است، ،باید در قالب بسیج برای این نوع تفکر،فکری کرد.

خاوری گفت:باید مواظب بود،امروز جنگ سخت تمام شد،دشمن دید که در جنگ سخت نمی تواند کاری بکند،جنگ ایران و عراق را تجربه کردند،اخیرا هم داعش را تجربه کردند،اما اینها تجربه جنگ نرم را دارند،در اسپانیا وارد شدند،یک کشور مسلمان،در آنجا فساد و فحشا و روابط نامشروع و شرابخواری راه انداختند ،دین اسلام به طور کلی از آنجا رخت بربست،نه به صورت محدود،بلکه به صورت تمام و کمال،به طوری که امروز در آنجا مسلمانی نیست معدود مسلمانانی هم که هستند از مهاجران هستند.

امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان گفت:باید کار تبلیغی بیشتری انجام گیرد،باید کارهای فرهنگی در قالب حلقه های صالحین با محوریت مسجد انجام گیرد،هر جا محوریت مسجد بود ما پیروز شدیم و بنده تاکید دارم که باید حلقه های صالحین از آمار و ارقام بیرون بیاید و در عمل وارد شود.

وی بیان داشت:این کارهایی که در هفته بسیج انجام می شود به صورت نمادین است،یعنی اینکه مثلا ما در این هفته،اگر به غباروبی قبور مطهر شهدا می رویم معنی اش این است که تمام سال با شهدا باشیم،به یاد شهدا باشیم و با فرهنگ شهدا زندگی کنیم.

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: