پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
رئیس کل دادگستری استان فارس مطرح کرد
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: اجرای این طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان با حضور مسؤولان قضایی دریکی از مساجد همواره مورد تأکید بوده، چراکه با این اقدام زمینه دسترسی آسان‌تر و بی‌واسطه مردم به مسؤولان قضایی فراهم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ علی القاصی در آیین افتتاحیه طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان با تبریک پیروزی مقاومت اسلامی در سرنگونی گروه گمراه و تکفیری داعش گفت: بی‌شک آنچه این پیروزی و سرافرازی اسلام را رقم زد رهبری هدایت گونه رهبر معظم انقلاب، خون شهدای مدافع حرم و رشادت سربازان شجاعی همچون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که با تبعیت از ولی امر مسلمین این عرصه را مدیریت کردند.

 

وی با اشاره به تدوین طرح ملی«هر مسجد یک حقوقدان» از سوی مجمع عالی بسیج حقوق‌دانان فارس، مطرح کرد: با به تصویب رسیدن این طرح در مجمع عالی بسیج حقوق‌دانان، مقرر گردید با اولویت‌گذاری مسائل و مشکلاتی حقوقی در محلات با محور قرار دادن مساجد، زمینه پیشگیری از منازعات و اطلاع یافتن از مسائل حقوقی توسط افراد فراهم شود.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: افرادی که نسبت به مسائل حقوقی تسلط کافی دارند با حضور در نزدیک‌ترین مساجد، زمینه دسترسی راحت‌تر عموم به مشاوره حقوقی را فراهم خواهند کرد.

 

 القاصی افزود: این طرح با هماهنگی مسؤولان و شورای مساجد، ائمه جماعت مساجد، شورای امربه‌معروف و نهی از منکر و پایگاه مقاومت آن مسجد با تمرکز بر مسائل و موضوعات حقوقی که مردم آن منطقه با آن بیشتر درگیر هستند، اجرا می‌شود.

 

وی هدف از حضور در بین مردم و برگزاری دیدار عمومی در مسجد جامع قصرالدشت شیراز در هفته بسیج را خدمت و پاسخ‌گویی به مردم و دسترسی آسان به مسئولان قضایی در جهت بررسی و پیگیری پرونده قضایی خواند و بیان کرد: اجرای این طرح با حضور مسؤولان قضایی دریکی از مساجد همواره مورد تأکید بوده، چراکه با این اقدام زمینه دسترسی آسان‌تر و بی‌واسطه مردم به مسؤولان قضایی فراهم می‌شود.

 

 رئیس شورای عالی بسیج حقوق‌دانان فارس ادامه داد: دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان هر هفته در دفتر رئیس‌کل دادگستری استان برگزار می‌شود و مردم شریف استان فارس می‌توانند برای بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود با در دست داشتن اسناد و مدارک مراجعه کنند.

 

القاصی گفت: با این‌گونه دیدارهای مردمی و با دستوراتی که از سوی مسئولان قضایی صادر می‌گردد زمینه تسریع در رسیدگی‌ها و احقاق حق افراد فراهم شود.

 

در پایان مراسم مشاوره حقوقی توسط معاونین محترم و دیدار عام رئیس‌کل دادگستری باهدف رفع مشکلات حقوقی اهالی مسجد و محل صورت گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: