کد خبر: ۱۱۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
در جمع اساتید بسیجی فارس مطرح شد؛
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: با اشاره به کاستی‌های حوزه اقتصاد و فرهنگ و گفتمان‌هایی که مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف داشته‌اند، بیان کرد: متأسفانه به خاطر سیاست‌زدگی‌ها این موضوعات به‌درستی موردتوجه قرار نگرفته‌اند.
به گزارش اساتید فارس، حمیدرضا گرامی در جمع اساتید دانشگاه‌های فارس اظهار داشت: اگر با نگاهی اجمالی به اهداف تهاجم به ایران نگاه شود، نقش اساسی ولایت‌فقیه در دفاع مقدس و بعدازآن مهم‌ترین عامل موفقیت‌هاست.

وی تسلط بر آبراه اروندرود، جدا شدن خوزستان از ایران و شکست جمهوری اسلامی را مهم‌ترین عوامل جنگ تحمیلی دانست که با چراغ سبزهایی که به عراق داده‌شده بود، این کشور به‌عنوان کشوری باانگیزه در بین کشورهای منطقه برای حمله به ایران بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به فراز و نشیب و گفتمان‌هایی که در ابتدای انقلاب اسلامی حاکم بود، افزود: ترورها، قائله کردستان و دیگر اتفاقات اوایل انقلاب باعث شده بود که دشمن پیش‌بینی کرده بود سریع انقلاب اسلامی را به مرز شکست می‌کشاند؛ غافل از اینکه عنایت الهی و رهبری ولایت‌فقیه و محوریت مردمی تمامی معادلات را ناکام کرد.

وی تصریح کرد: دشمن مقاومت مردمی را در محاسبات خود نیاورده بود و البته همچنان این شاخص به‌عنوان مهم‌ترین عامل جمهوری اسلامی و استمرار حرکت انقلاب اسلامی است.

گرامی در ادامه با اشاره به پیروزی رزمندگان در عملیاتی مانند والفجر 8 و عبور از اروند که محاسبات دشمن را به شکست کشانیده بود، گفت: فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در آن مقطع زمانی ابتکارت مختلفی را انجام دادند که دنیا را شگفت‌زده کرد اما امروز متأسفانه شاخص‌های دفاع مقدس به‌جز حوزه دفاع که زیر نظر رهبر معظم انقلاب است به‌درستی انجام‌نشده است.

وی با اشاره به کاستی‌های حوزه اقتصاد و فرهنگ و گفتمان‌هایی که مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف داشته‌اند، بیان کرد: متأسفانه به خاطر سیاست‌زدگی‌ها این موضوعات به‌درستی موردتوجه قرار نگرفته‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی به‌عنوان نقطه استراتژی جهان اسلام است، گفت: دشمن متزلزل کردن این پایگاه را مورد هدف قرار داده است، پس دفاع همچنان باقی است و نباید به گفتمان‌های راهبردی مقام عظمای ولایت به‌صورت سطحی نگریسته شود.

گرامی با تصریح بر نقش اساتید بسیجی به‌عنوان فرماندهان مقابله با جنگ نرم در تبیین راهبرد و گفتمان رهبر معظم انقلاب بیان داشت: اساتید در هیئت‌های اندیشه‌ورز باید بر روی گفتمان‌های معظم له کارکرده تا بتوان به‌عنوان الگوی موفق و کارآمد در سطح جامعه نهادینه کرد.

برچسب ها: اساتید فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: