پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۵۷:۳۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
بمناسبت هفته بسیج نشست شورای امربمعروف و نهی از منکر بسیج مهندسین کازرون برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس،در این نشست سرکار خانم مهندس زینب زراعت پیشه دبیر شورای امربمعروف و نهی از منکر بسیج مهندسین کازرون ضمن گرامیداشت هفته بسیج، به لزوم فعالیت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب فراموش شده در جامعه اشاره کرد و گفت: باید نگاه ویژه ای نسبت به احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشت.

وی افزود: بسیج از بدو تشکیل خود یکسری آرمان هایی را جستجو می کرده است و بر طبق همین آرمان ها و ارزش ها یکسری ویژگی های خاص خود را دارد که می تواند در احیای فرهنگ نورانی امر به معروف و نهی از منکر راهگشا باشد.

مهندس زراعت پیشه با بیان اینکه بسیجی رهرو راه الهی است و پیام الهی را با مدد از سیره و بیان اهل‌بیت از قرآن دریافت می کند، افزود: یک بسیجی همواره در تلاش است تا وظیفه‌ حساس اصلاح جامعه اسلامی را بر دوش بکشد و تمامی ملامت ها را با جان و دل پذیرا باشد و امروز درک بسیج از ضرورت سالم سازی جامعه اسلامی با انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر علیرغم برخی بی مهری ها، از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که اگر نگوییم بالاتر از فریضه جهاد مستقیم و حضور در میدان رزم است، قطعاً همسنگ چنین جایگاهی خواهد بود.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: از مصادیق معروف می توان به رعایت شئون، شعائر و اخلاق اسلامی، حسن برخورد، رفتار مناسب و احترام متقابل به ارباب رجوع، داشتن وجدان کاری، صداقت در رفتار، گفتار و کردار، عدم تجسس در امور شخصی دیگران، دقت و احتیاط در مصرف بیت المال و جلوگیری از اسراف آن، رعایت پوشش مناسب و ارتقاء فرهنگ اقامه نماز اول وقت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: استفاده شخصی از امکانات بسیج، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع، سهل انگاری در وظایف و کم کاری، اسراف، افراط و تفریط، پوشش نامناسب از مصادیق منکر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: