کد خبر: ۱۱۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور:
رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: کاهش حوادث کار و ارتقای امنیت شغلی کارگران ساختمانی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری،  اکبر شوکت اظهار کرد: کارگران ساختمانی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، اما حمایت‌های لازم مادی و معنوی از این عزیزان بسیار کم است.

وی تصریح کرد: نداشتن امنیت شغلی و مخاطرات پیشرو از مهم‌ترین چالش‌های پیشرو کارگران ساختمانی است که کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور به منظور رفع این چالش‌ها کاهش حوادث کار و ارتقای امنیت شغلی کارگران ساختمانی را با جدیت دنبال خواهد کرد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشورگفت: هم اکنون انجمن صنفی کارگران در سطح کشور دارای یک میلیون نفر عضو است که حق عضویت پرداخت می‌کنند.

شوکت با بیان اینکه راز موفقیت تشکل‌های کارگری اتحاد و همدلی آنها و مجموعه‌های حامی کارگران است، اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه‌های حامی کارگران از جمله شورای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی، نمایندگان کارگر و خانه کارگر همراهی و همدلی خوبی با تشکل‌های کارگری دارند.

وی رسالت اصلی تشکل‌های کارگری را دفاع از حقوق کارگران دانست و ادامه داد: اگر تمام مجموعه‌هایی که در بحث دفاع از حقوق کارگران فعالیت دارند در کنار هم و متحد عمل کنند، شاهد رشد جایگاه کارگران در جامعه خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز از فعالیت 211 تشکل و انجمن صنفی مرتبط با کارگری و کارفرمایی در این استان خبر داد و گفت: استان مرکزی دارای بیش از 2 هزار و 500 واحد صنعتی و حدود 10 صنعت مادر است.

محمدتقی آبایی‌هزاوه افزود: در حال حاضر 32 هزار کارگر ساختمانی در استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 25 هزار و 431 نفر  زیر پوشش بیمه قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: