کد خبر: ۱۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
یک فعال کارگری مطرح کرد؛
حسین حبیبی می‌گوید: سیاستهای تعدیلی و نتایج آن‌ها، زندگی اقشار فرودست و کارگر را مختل کرده است.




به گزارش بیکافارس از ایلنا ،حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور)  گفت: اتفاقاتی که در دهه‌های اخیر افتاده، خانواده‌های مزدبگیر را از حداقل‌ها محروم کرده است. 

به گفته او، نتیجه سیاستهای تعدیلی که همواره قشر ضعیف را هدف قرار می‌دهند، بی‌نصیب ماندن جمعیت زیادی از حقوق اساسی و در نتیجه آن، نارضایتی شدید آن‌ها است. 

حبیبی به چند نمونه از این دست سیاست‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: تعطیل شدن کارخانه‌ها و شرکت‌ها، بیکار کردن کارگران به هر دلیل ودر عوض اشتغال مجدد بازنشستگان در سطوح بالای مدیریتی، عدم پرداخت دستمزد کارگران از یک روز تا چندین ماه، نبودن امنیت شغلی، برخورد‌های ارباب ورعیتی به معنای ترویج فرهنگ سلطه‌گری و زیر سلطه بردن، ارزان فروشی نیروی کار تحت عنوان کارورزی و طرحهای این چنینی و مانع تراشی از تشکیل تشکلهای کارگری وعضویت کارگر در تشکل، تنها نمونه‌هایی از نتایج سیاستهای تعدیلی است. 

وی معتقد است تا زمانی که رویکرد کلی در اقتصاد کلان تغییر نکند و نتایج این تغییرات در سطح خُرد به مردم نرسد، طبیعی است که امنیت روانی و آرامش جمعی حاکم نخواهد شد. 

این فعال کارگری در پایان گفت: مسئولان باید به قوانین الزام آور تمکین کنند و آنچه در قانون اساسی و قانون کار حق کارگران است را به آن‌ها بدهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: