کد خبر: ۱۱۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
در شهرستان خرم بید برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه خرم بید، با حضور سلیمان مهدوی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس، حجت‌الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر و سرگرد وحیدستاری فرمانده ناحیه مقاومت خرم‌بید در احکامی جداگانه از سوی آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس به عنوان رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرم‌بید معرفی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه خرم بید، با حضور سلیمان مهدوی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس، حجت‌الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر و سرگرد وحیدستاری فرمانده ناحیه مقاومت خرم‌بید در احکامی جداگانه از سوی آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس به عنوان رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرم‌بید معرفی شدند.

در این جلسه که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌بید تشکیل شد،  امام جمعه صفاشهر ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانداری و نیروهای نظامی و انتظامی در اتفاقات اخیر و ایجاد امنیت در شهرستان اظهار داشت: هر حرکتی که رو به جلو و در مسیر پیشرفت باشد آفاتی هم دارد و هر گاه که این آفات در جامعه دیده شود باید به این امر واقف شویم که در مسیر صحیح و در مسیر پیشرفت قرار داریم، در غیر اینصورت باید به درستی مسیر شک کنیم.

وی نفاق را از آفات جامعه دینی دانست و افزود: تا زمانی که حکومت دینی تشکیل نشده باشد آفتی هم متوجه او نخواهد بود اما وقتی جامعه اسلامی تشکیل شود مسلما عده‌ای منافق هم در این جامعه دیده می‌شوند که بسیار خطرناک‌تر از بقیه دشمنان خواهند بود.

امام جمعه صفاشهر امر به معروف و نهی از منکر را باعث ریشه‌کنی آفات موجود در جامعه اسلامی دانست و گفت: این امر جز با روشنگری و ایجاد بصیرت در مردم میسر نمی‌شود و این امر باید هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی اجرا شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اگرچه در زندگی روزمره ما در حال انجام است اما متاسفانه علاوه بر اینکه واجب فراموش شده است واجب مظلوم هم هست و ما عمل نادرست به آن در حال ظلم به این فریضه الهی هستیم.

 

حجت الاسلام نقوی در خصوص برنامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور بیان داشت: این ستاد باید برنامه و محور مشخصی را تهیه و تدوین کند که در کل کشور اجرایی شود و از سلیقه ای شدن امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری کرد.

 امام جمعه صفاشهر با ابراز نگرانی از رواج منکراتی مانند آلوده شدن جامعه به ربا گفت: مسئولین فرهنگی باید تلاش کنند که معروف را در جامعه معرفی شود،  پس از آن ما باید به دنبال اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

در ادامه این جلسه مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خطاب به مسئولان شهرستان خرم بید گفت: امور 52 هزار نفر جمعیت این شهرستان به دست شما است و در حال حاضر کاری مهم‌تر از خدمت به مردم وجود ندارد پس باید تلاش کنید که فردای قیامت شرمنده مردم و شهدا نشوید.

 وی مشکلات فعلی جامعه را ناشی از عدم اجرای صحیح قانون دانست و افزود: قانون وجود دارد اما متاسفانه بسیاری از ما قانون را دور میزنیم و قانون مدار نیستیم و این باعث بسیاری از مشکلات فعلی در جامعه است.

 مهدوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره آتش به اختیار بودن اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت آتش به اختیار اجرا شود یعنی منتظر دستور مقام‌های اجرایی نباشیم و در صورت نیاز تصمیم صحیح را با سرعت بگیریم و انجام دهیم.

 وی افزود: البته باید این نکته را هم مد نظر قرار دهیم که امر به معروف باید با حفظ کرامت انسانی اجرا شود و در درجه اول حرمت و آبروی افراد باید حفظ شود .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به مسئولیت خطیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت اجرایی شدن آن در کل کشور گفت: الحمدلله پس از گذشت سالیان بسیار زیاد توانستیم قانون امر به معروف و نهی از منکر را به تصویب مجلس شورای اسلامی و به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر این قانون در 24 ماده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که در ماده‌های مختلف این قانون به نحوه تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی و همچنین ترکیب اعضای ستاد و محور فعالیت‌ها و همچینین حدود وظایف و اختیارات این ستاد در چارچوب قانونی پرداخته شده است و طبق این قانون دادگستری موظف است از آمران به معروف حمایت کند.

 گفتنی است در پایان این جلسه با حکم آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، حجت‌الاسلام نقوی امام‌جمعه صفاشهر به‌عنوان رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان  و سرگرد وحیدستاری فرمانده ناحیه مقاومت خرم‌بید به عنوان دبیر این ستاد  معرفی شدند.معرفی رییس و دبیر  ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرم بید


معرفی رییس و دبیر  ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرم بید

معرفی رییس و دبیر  ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرم بید


نام:
ایمیل:
* نظر: