کد خبر: ۱۱۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی بنایان استان تهران:
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی بنایان استان تهران می‌گوید: واگذاری خدمات مرتبط با کارگران ساختمانی به دفا‌تر پیشخوان دولت برای کنار گذاشتن انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی برخلاف ضوابط و مقررات است.

به گزارش بیکافارس، «حسین ناطق» رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی بنایان استان تهران،  گفت: واگذاری خدمات مرتبط با کارگران ساختمانی به دفا‌تر پیشخوان باعث شده که انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از روند ثبت‌نام و تمدید و تحویل گواهینامه‌های مهارت فنی کارگران ساختمانی و همچنین احراز هویت صنفی افراد متقاضی کنار گذاشته شوند.

وی با انتقاد از اینکه از ابتدای سال ۹۵ سازمان فنی حرفه‌ای کشور با صدور دستورالعملی مراحل ثبت‌نام، تمدید و تحویل کارت‌های هوشمند مهارت فنی کارگران ساختمانی را به دفا‌تر پیشخوان‌ دولت واگذار کرده است، اظهار داشت: این دستورالعمل که مخالفت کارگران ساختمانی را در پی داشته است، برخلاف ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر کسب و کار است و منجر به تضعیف جایگاه انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی شده است.

او با تاکید بر غیرقانونی بودن واگذاری خدمات مرتبط با کارگران ساختمانی به ویژه صدور کارت مهارت هوشمند به دفا‌تر پیشخوان دولت گفت: این درحالی‌ست که پیش از این براساس ماده ۱۳۱ قانون کار و ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب کار، مسئولیت نظارت بر صدور و تعویض کارت مهارت برعهده تشکلات صنفی کارگری در بخش ساختمان بوده است.

این فعال صنفی کارگران با درخواست از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به این موضوع مهم افزود: در مورد این مشکل انجمن‌های صنفی کارگری در بخش ساختمان با چند نهاد مختلف دولتی همانند وزارت کار و سازمان زیرمجموعه این وزارتخانه مکاتباتی را انجام داده‌اند که متاسفانه تا امروز نه تنها پاسخ قابل قبولی از سوی این ارگان‌ها دریافت نکرده‌ایم بلکه به نحوی با صدور بخشنامه‌های متعدد، موانعی بزرگ‌تر بر سر راه انجمن‌ها و کارگران می‌گذارند.

ناطق در خاتمه سخنان خود گفت: دستورالعمل‌های سازمان فنی حرفه‌ای و همکاری آن‌ها با دفتر پیشخوان دولت و همینطور احراز اشتغال کارگران ساختمانی برای مراحل ثبت‌نام، تمدید و تحویل کارت‌های هوشمند مهارت فنی برای کنار گذاشتن انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی برخلاف ضوابط و مقررات است.

نام:
ایمیل:
* نظر: