پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۱۴:۲۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 90 درصد استارت آپ‌های جدید در مسیر خود با شکست مواجه می‌شوند.
ه گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از حوزه دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استارت آپ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا و جدید، در مسیر خود با مشکلات خاصی روبه‎رو هستند که در بیشتر مواقع خودشان نیز از آن بی‌خبرند؛ مشکلاتی که مدیریت کسب و کار هیچوقت برنامه ای برای آن پیش بینی نکرده است.

امروزه تحقیقات نشان می دهد 90 درصد از  استارت آپ های جدید شکست می خورند؛ همین نکته کافی است تا به دلایل شکست کسب و کارهای نوین بپردازیم و از دلایل آن مطلع شویم.

در دنیای امروز که بازار در هر لحظه تغییر می کند باید مدیریت سازگاری با شرایط جدید داشته باشید؛ یک تصمیم اشتباه می تواند کلید بقای شما را از بین برده و باعث اتمام کار شما شود.

 اخیرا سایت CB insights گزارشی مبنی دلایل عمده شکست استارت آپ ها منتشر کرده است؛ در این گزارش "عدم نیاز بازار به محصول" جزو اصلی ترین دلیل شکست کسب و کارهای نوین معرفی شده است که با 42 درصد در صدر جدول قرار دارد.

نباید فراموش کرد که کسب و کارهای نوین، بر اساس تامین نیاز بازار و دسترسی آسان مشتری تعریف می شود؛ بنابراین مشخص است که اگر بدون برنامه ریزی و اینده نگری کسب و کاری راه اندازی شود، بدون اینکه بازار به آن نیاز دارد با شکست روبه‌رو خواهد شد.

در این گزارش تمام شدن نقدینگی استارت آپ در رده دوم قرار گرفته است؛ برای معرفی کسب و کار باید هزینه های بسیاری انجام داد تا همه گیر شود، در غیر اینصورت حتی با درآمد اولیه مناسب در ادامه راه با شکست روبرو خواهد شد. اتفاقی که بر اساس برنامه ریزی نادرست برای استارت آپ ها اتفاق می افتد.

نداشتن یک تیم مناسب در هر استارت آپی، باعث شکست طرح خواهد شد. برای اینکه بتوانید استارت آپ موفقی داشته باشید باید یک تیم همه فن حریف و مناسب داشته باشید. نداشتن تیم مناسب شاید در ابتدای راه تاثیری بر روند پیشرفت کار نگذارد، اما وقتی شما چند رقیب پیدا کنید، این نقظه ضعف باعث جا ماندن از رقبا خواهد شد.

سایت CB insights بیست دلیل عمده شکست استارت آپ ها به شکل زیر منتشر کرده است.چرا کسب و کارهای نوین شکست می خوردند؟

مسئله مهم دیگر در پیروزی یک کسب و کار نگاه دقیق به صنایع مختلف می باشد؛ اینکه شما در کدام بخش می توانید موفق باشید و یا کدام صنعت بیشتر از بقیه نیاز به کسب و کار جدیدی دارد، باید مورد توجه قرار گیرید.

دانستن میزان شکست استارت آپ ها در دنیای امروز، قدم مهم بعدی برای دانستن این موضوع است که میزان شکست در صنایع مختلف متفاوت است. درک اینکه صنعت شما به چه میزان سخت است یا اجتناب از صنایعی که بیشتر در معرض خطر هستند، می تواند برای اینکه یک شرکت مهم و موفق باشید، مفید خواهد بود.

 چرا کسب و کارهای نوین شکست می خوردند؟

 همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید درصد شکست در صنایع مختلف مشخص شده است؛ اطلاعات، ساخت و ساز و تولید صنایعی هستند که حضور در آنها با شکست بالای 50 ردصد مواجه است. پس باید برای حضور در این صنایع یک برنامه ریزی مشخص و مدون داشت تا از شکست در میانه راه جلوگیری کرد.

 به طور کل استارت آپ ها، باید با هدف ارتقاء سطح زندگی مردم، آسان کردن تهیه نیازها و بر اساس نیاز خود بازار برنامه ریزی و ساخته شود؛ در غیر اینصورت این استارت آپ ها با شکست روبرو خواهند شد. برای نمونه می توان اسپرینگ را مثال زد.

spring استارت آپی است که در زمینه سفارش سریع غذا فعالیت می کرد. اسپرینگ در سال 2013 آن هم با سرمایه 110 میلیون دلاری آغاز کرد که در می سال 2017 تعطیل شد. گاگان بیانی مدیرعامل شرکت اسپرینگ در آخرین روز فعالیت این شرکت با اعلام ناراحتی خود می نویسد: بی شک من ناراحت هستم که اسپرینگ نمی تواند به راه خود ادامه دهد. البته اسپرینگ توانسته فضای تحویل غذا را رشد بدهد. تقاضا سریع برای غذای راحت و با کیفیت بالا، یکی از نکات مثبت اسپرینگ بود، اما پیچیدگی تولید مواد غذایی از طریق تحویل در مقیاس چالش بود. این نیز گفتنی است که یکی از دلایل شکست اسپرینگ عدم توانایی رقابت با استات آپ هایی بود که بعد ها روی کار آمد.

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

دلایل شکست استارت آپ ها چیست؟

نام:
ایمیل:
* نظر: