آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
در دهه فجر؛
تنویر کازرون خبر داد: حوزه مقاومت بسیج الزهرا(س) نشست بصیرتی با موضوع نقش زنان در انقلاب به مناسبت دهه فجر برگزار کرد.

به گزارش تنویر، نشست بصیرتی  به همت حوزه مقاومت بسیج الزهرا(س) با سخنرانی دکتر رجبی دوانی با موضوع نقش زنان در انقلاب برگزار شد.

برگزاری نشست بصیرتی

دکتر دوانی در جمع بسیجیان گفت: در صدر اسلام زنانی بودند که در دفاع از اهل بیت جان خود را تقدیم اسلام کردند نمونه بارز آن حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س) می باشند.

برگزاری نشست بصیرتی

وی با اشاره به این که در دوران انقلاب و حکومت شاهشاهی، زنان در صحنه حضور داشتند و حتی شهید شدند، گفت: اگر به سابقه درخشان زنان در پیروزی انقلاب نگاه کنیم در تهران و در تظاهرات زن ها در صف اول تطاهرات قرار گرفته اند صف اول خیلی خطرناک است زن ها بودند که به مردها شجاعت می دادند در 15 خرداد بود که چادر سیاه زنان شد کفنشان و به جرات می توان گفت اگر زن ها نبودند انقلاب اسلامی پیروز نمی شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نه تنها انقلاب بلکه در جنگ هم همینطور مادر ها بودند که بچه های خودشان رابرای آماده نبرد می کردند.

 دکتر دوانی در پایان اظهار داشت: این اشتباه است که بگوییم حضرت زینب(س) در زمان عروسی با عبدالله شرط کرد که با حسین هر جا خواست برود بلکه ایشان از مادرشان یاد گرفته بود که باید مدافع امام و ولایت باشد و مانند مادر، خود و فرزندش را قربانی ولایت کند.



برچسب ها: نشست بصیرتی
نام:
ایمیل:
* نظر: