جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱
جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس؛‌١-
جانشین سپاه فجر فارس گفت: امروز ایران اسلامی نماد قدرت هوشمند است ‌و این مرهون انقلابی‌گری‌، اراده ملی و خودباوری است ‌و این محصول جهاد علمی و پرورش اساتیدی است که با مجاهدت‌‌های علمی ایران اسلامی را به رشد رساندند و برخی ثمره مجاهدت‌های خود را با شهادت در عرصه جهاد علمی گرفتند.

به گزارش بسیج علمی پژوهشی فارس، سرد‌ار گزنی در جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس در دانشگاه باهنر شیراز با بیان اینکه عزت ایران اسلامی مدیون حرکت جهادی امام راحل است،‌ اظهار داشت: ایام با عظمت و معنویتی است و امروز همگان از عظمت و اقتدار ملت ایرات اسلامی در جشن انقلا به شگفت آمده‌اند.

وی افزود: در آستانه شهادت حضرت زهرا هستیم و امیدواریم که ‌بتوانیم در سایه‌سار عظمت این خاندان با عزت و با تکیه بر قرآن در همه امور موفق باشیم.

جانشین سپاه فجر فارس با تاکید بر ضرورت آمادگی در نظام اسلامی گفت: این آمادگی ما را موظف می‌کند تا تلاش جهادگونه‌‌ای در همه عرصه ها داشته باشیم.

گزنی بیان کرد: ‌‌عرصه علمی یکی از بزرگترین عرصه‌هایی که می‌توانیم از آن یاد کنیم و امروز آمادگی در عرصه علمی یکی از ضروریات ما است.

وی تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان،‌‌ اساتید و دیدارهای متعددی که با دست‌‌اندرکاران دارند،‌ بر همین موضوع علمی و نرم افزاری است.

جانشین سپاه فجر فارس با تاکید بر اراده قوی و مصمم مبتنی بر اعتقادات ملی در عرصه جهاد خاطرنشان کرد: ‌‌ دفاع مقدس یکی از آن عرصه‌هایی است که باعث افتخار ماست؛ ‌چرکه دفاع مقدس دفاع همه‌جانبه یک ملت است و نتیجه آن پیروزی نظام اسلامی علیه استکبار جهانی است.

گزنی گفت:‌ در دفاع مقدس جهادگران عرصه دفاع وجهاد کسانی بودند که با عزم و اراده قوی در مقابل دشمن ایستادند؛ آن هم دشمنی که تا بن دندان مسلح بود ‌و در یک جنگ دوقطبی که ٣٣ کشور علیه ایران بودند،‌ ملت ایران با رهبری پیامبرگونه امام راحل در برابر تمام استکبار ایستاد.

وی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در جمهوری اسلامی است.

این مقام نظامی تصریح کرد: ‌امروز همانا دوران اقتدار علمی است و باید در آن پرچم جهاد علمی همیشه برافراشته باشد.

جانشین سپاه فجر فارس گفت: ما هزینه زیاد داریم و شهدای بسیاری تقدیم کردیم و بسیاری از شهدا طلایه داران جهاد علمی بودند و جهاد دفاعی را در آن زمان بر جهاد علمی ترجیح دادند.

گزنی گفت: شهید رجبی نخبه علمی پزشکی‌، شهید گلریز خاتمی و صدها شهید نخبه دیگر که در این عرصه جانشان را تقدیم عرصه دفاع کردند.

‌‌وی در ادامه ‌بیان داشت: امروز بسیج و سازمان علمی بسیج علمی پژوهشی ‌این ظرفیت را دارد از کسانی که در عرصه علمی فعالیت می‌کنند حمایت کند.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به تعریف و تبیین گام‌های جهاد علمی گفت: چهار گام در راستای جهاد علمی باید تعریف شود که اولین گام شناخت قابلیت‌ها و استعدادها و توانمندی‌ها‌یی است که هم در قالب بسیج علمی و هم جهاد علمی بتوانند این شناخت را ایجاد کنند.

جانشین سپاه فجر فارس با اشاره به گام دوم افزود: گام دوم ایجاد بستر و ساز‌‌وکار لازم است و باید بتوانیم این بستر را برای جهاد علمی فراهم کنیم.

گزنی گام سوم را فراهم کردن شرایط یا همان تربیت و آموزش نخبگان دانست و بیان داشت: گام چهارم نیز همان محصول جهاد علمی یعنی نخبگان مخترعین و ‌ مبتکرین هستند.

وی با اشاره به اذعان دشمن به قدرت برتر علمی ایران گفت: امروز ایران به اذعان خود دشمنان در زمره ‌هشت قدرت علمی دنیا قرار ‌ دارد و این به واسطه خودباوری ملی است که توانسته به قدرت برتر علمی برسد.

جانشین سپاه فجر فارس ادامه داد: همچنین به ‌اذعان فرمانده اطلاعات صهیونیست از سال ۱۹۷۹ تا کنون رژیم اشغالگر قدس رشد سه برابری در علم داشته در حالی که ایران اسلامی رشد معادل ۲۰ برابر داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی نماد قدرت هوشمند است ‌و این مرهون انقلابی‌گری‌، اراده ملی و خودباوری است.

وی گفت: این محصول جهاد علمی و پرورش اساتیدی است که با مجاهدت‌‌های علمی ایران اسلامی را به رشد رساندند و برخی ثمره مجاهدت‌های خود را با شهادت در عرصه جهاد علمی گرفتند.

گزنی همچنین با اشاره به مسئله نفوذ تصریح کرد: امروز نفوذ مسئله جدی است ‌و باید با درایت و هوشمندی حمایت از نخبگان جلوی این مسئله گرفته شود.

برچسب ها: بسیج علمی فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: