پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۸
جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس؛ ‌٦-
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: انسان اگر به خودشناسی و کمال برسد به خودشکوفایی نیز می‌رسد ‌که ‌‌‌می‌تواند و "ما می‌توانیم" عالی‌ترین نگرش در مقابل ویران‌‌ترین نگرش یعنی "ما نمی‌توانیم‌" و احساس حقارت است ‌‌‌و این بار روانی فردی - اجتماعی و سیاسی دارد.
به گزارش بسیج علمی پژوهشی فارس،‌ دکتر رحمت الله مرزوقی در جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس در دانشگاه باهنر شیراز با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس از اصول روانشناسی است، گفت: مبنای تفکر غربی اعتماد به خود یا همان تفکر اومانیستی است،‌ اما در نگرش اسلامی این خودشناسی مبتنی بر باور الهی است.

وی با بیان اینکه اولین دستاورد اعتماد به نفس و خودباوری رسیدن به خودشناسی است و کل هستی برای انسان خلق شده است، ‌افزود: احساس خودشناسی مبتنی بر خودشناسی الهی ما را به خداشناسی می‌رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز تصریح کرد: ‌اگر انسان احساس عزت نفس و کرامت کند می‌تواند دستاوردهای زیادی را خلق کنند و اصولا تلاش استقلال آفرین است.

مرزوقی گفت: انسان اگر به خودشناسی و کمال برسد به خودشکوفایی نیز می‌رسد ‌که ‌‌‌می‌تواند و "ما می‌توانیم" عالی‌ترین نگرش در مقابل ویران‌‌ترین نگرش یعنی "ما نمی‌توانیم‌" و احساس حقارت است ‌‌‌و این بار روانی فردی - اجتماعی و سیاسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب عظیم ما محصول خودباوری و اتکال به ایمان و قدرت لایزال الهی است ‌و ما توانستیم یک دیکتاتور تا بن دندان مسلح را از کشور بیرون کنیم و این یک اتفاق عظیم در دنیا بود.

این استاد دانشگاه پیروزی در دفاع مقدس را نیز مرهون خودباوری الهی دانست؛ نه اومانیستی ‌و بیان داشت:
رمز عظمت اقتدار و پیشرفت ما همان تجلی خودباوری ملی است و این خودباوری آموختنی است که تبدیل به یک فرهنگ می‌شود و این فرهنگ باید در نهادهای فرهنگی که مهمترین آن خانواده است، رشد کند.

مرزوقی تصریح کرد: ‌ باید این فرهنگ خودباوری الهی را در بسیج و عرصه علمی نهادینه کنیم تا در همه عرصه‌‌های جهاد علمی شکوفا شویم.
برچسب ها: بسیج علمی فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: