آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس:
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فجر از خدمت‌رسانی اعضای این سازمان در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: برای اولین بار در اردوهای راهیان نور علاوه بر بازدید از مناطق جنگی، به روستاییان نزدیک این مناطق خدمات درمانی ارائه خواهد شد.
به گزارش تنویر، فرخ بهارلویی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی بی ادعا و بدون هیچ چشم‌داشتی و کاملا فی سبیل‌الله در حال فعالیت هستند.

وی با یادآوری توطئه‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزود: اعضای بهداری و پزشکی در کنار رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل احساس وظیفه کرده و وارد میدان شدند و  با نبود امکانات شروع به فعالیت نمودند و اولین بیمارستان های سیار ساخته شد.

بسیجیان جامعه پزشکی فارس به روستاییان مناطق جنگی خدمت رسانی خواهند کرد

بهارلویی با اشاره به ساخت بیمارستان‌های صحرایی و همچنین نحوه درمان بیماران شیمیایی در دوران دفاع مقدس گفت: بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه(س) اولین بیمارستان دوران دفاع مقدس بود که روز بمباران این بیمارستان در هشتم اسفند ماه به نام روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به خدمت رسانی بسیج جامعه پزشکی به محرومان بعد از دوران دفاع مقدس، گفت: بسیج جامعه پزشکی نه تنها  در داخل کشور بلکه به سایر کشورهای عراق، سوریه و کشور های آفریقایی نیز خدمات ارائه می دهد.

فعالیت 14 هزار نفر از جامعه پزشکی در بسیج

وی با تصریح اینکه بسیج جامعه پزشکی در دوازده محور فعالیت دارد، گفت: نخستین محور، نیروی انسانی بسیج است که تاکنون بیش از 14 هزار نفر از همکاران جامعه پزشکی به عضویت بسیج در‌آمده‌اند.

بهارلویی با بیان اینکه امداد و درمان و اردوهای جهادی اصلی‌ترین محور فعالیت بسیج جامعه پزشکی است، گفت: به صورت مستمر تیم‌های پزشکی و درمانی به سرپرستی پزشک عمومی و با حضورکارشناسان بهداشت، مامایی و تغذیه و سایر کارشناسان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

اعزام 149 تیم پزشکی به مناطق محروم فارس

وی به تشریح فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی فارس در سال جاری پرداخت و گفت: 149 تیم پزشکی در قالب تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم و حاشیه‌ای شیراز اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس ادامه داد: برپایی بیمارستان های صحرایی با حضور تمام پزشکان تخصصی و عمومی، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و جراحی ، بیهوشی ، مغز و اعصاب نیز بخش دیگری از فعالیت های بسیج جامعه پزشکی است.

وی با تصریح اینکه بیمارستان های صحرایی هر 6 ماه در مناطق محروم فارس برپا می شود ، گفت: در سال جاری با توجه به نیازمندی‌هایی که از سوی مردم و شوراهای شهر کم برخوردار اعلام شده بود، سه بیمارستان صحرایی در فارس برپا و  به بیش از 10 هزار نفر خدمات رسانی شد.

بسیجیان جامعه پزشکی فارس به روستاییان مناطق جنگی خدمت رسانی خواهند کرد

بهارلویی با اشاره به فعالیت بسیج جامعه پزشکی فارس در ایام اربعین،گفت: 550نفر پزشک و پیراپزشک در قالب یازده تیم و  یازده درمانگاه در ایام اربعین حسینی در سال 96 به بیش از 20 هزار نفر از زائران خدمات درمانی ارائه دادند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، گفت: پزشکان عمومی ،متخصص و پیراپزشک به استعداد 98 نفر و در دوره های 14 روزه به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

به هیچ وجه از فعالیت‌های فرهنگی غافل نبودیم

بهارلویی، محور دیگر فعالیت‌های این جامعه را بخش فرهنگی برشمرد و گفت: ما به هیچ وجه از مباحث فرهنگی غافل نبودیم و در مناسبت‌های مختلف نظیر هفته بسیج، جشن انقلاب، روز قدس، هفته سلامت، روز پزشک و روز پرستار برنامه های فرهنگی اجرا می‌کنیم.

وی برگزاری نمایشگاه در مراکز درمانی استان در مناسبت‌ها، جلسات هم‌اندیشی و بصیرت‌افزایی، تهیه و توزیع کتب فرهنگی و لوح فشرده، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و علمی، نشست‌های فرهنگی و سیاسی، اردوهای زیارتی و تفریحی، اهدای خون، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برپایی حلقه‌های صالحین را از جمله فعالیت‌های فرهنگی بسیج جامعه پزشکی فارس برشمرد.

بسیجیان جامعه پزشکی فارس جزو نخبگان استانی و کشوری هستند

بهارلویی با اشاره به فعالیت های  علمی و پژوهشی بسیج جامعه پزشکی فارس ،گفت: بسیاری از بسیجیان ما جزو نخبگان استانی و کشوری هستند که علاوه بر کار طبابت و درمان ، فعالیت های تحقیقی و پژوهشی هم انجام می دهند و در این راستا با همکاری آنان برنامه‌های متنوعی نظیر برپایی کنگره اخلاق پزشکی، کارگاه مهارت‌ آموزشی و کلاس‌های طب سنتی زیر نظر انجمن طب سنتی ایران اجرا می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه برای اردوهای راهیان نور برنامه ابتکاری داریم،گفت: برای اولین بار اعضای جامعه پزشکی فارس در اردوهای راهیان نور علاوه بر بازدید از مناطق جنگی، کار درمانی روستاییان نزدیک این مناطق را انجام می‌دهند.

بسیجیان جامعه پزشکی فارس به روستاییان مناطق جنگی خدمت رسانی خواهند کرد

وی با اشاره به همکاری بسیج جامعه پزشکی با قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اسکندری گفت: اولین اعزام بسیج جامعه پزشکی در سال جاری  به محله سنگ سیاه صورت گرفت  و بنا داریم در سال 97، به پانزده منطقه محروم و کم ‌برخوردار شیراز تیم‌های بهداشتی و درمانی اعزام کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: