کد خبر: ۱۱۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس:
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس: یاری دین خدا بدون تحمل سختی ها امکان پذیر نیست و این سختی ها در زندگی پیامبران و ائمه اطهار(علیهم السلام)وجود داشته است.

به گزارش تنویر استهبان ،معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس سرهنگ پاسدار سعید کوشکی در جمع کارکنان سپاه ناحیه استهبان گفت:هویت اصلی سپاه این است که مرزهای انقلاب اسلامی را هم حفظ کند و هم توسعه دهد،سپاه از بدو تولد تا الان و بعدا دائما با چالش ها مواجه بوده و هست.

وی بیان داشت:چالش بخشی از زندگی ما است چون بدون چالش نمی توان پیش رفت.دشمنان متوقف نمی شوند امریکایی ها و اروپایی ها و نظام سلطه در تلاش است تا جبهه ای را که از دست داده بازپس گیری کند اما حالا به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری نه تنها نتوانسته اند پیش بروند بلکه روز به روز دارند جبهه های متعددی در منطقه که در اختیارشان بوده را از دست می دهند این بیانگر این است که جنگ و تقابل بین دو جبهه حق و باطل همیشگی است.

کوشکی گفت:بنابراین فلسفه وجودی سپاه،خیلی بیّن،پاسداری از انقلاب اسلامی در هر شرایطی است حتی در شرایطی که با تحریم از بُعد مالی مواجه بشود مثل الان که ما با یک تحریم نانوشته مواجهیم،تحریمی که الان خیلی از مشکلات و مسائل را برای ما رقم زده است.

وی بیان داشت:سپاه استهبان زمانی موفق است که میزان ابتلائات فرهنگی و ابتلائات اجتماعی شامل طلاق،مواد مخدر و...اینهایی که تهدید زا و تهدید کننده هستند کم شود،اگر اینها کم نشود معلوم است کار ما یک کار عمیق و گسترده نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت:چند نکته کلیدی را عرض می کنم،دین خدا چند شاخصه را برای یاریش لازم دارد توجه به این شاخصه ها لازم است.اولا یاری دین خدا به گونه ای است که توفیق یاری را خدا می دهد و ما باید با اراده و همت خود این توفیق را جذب کنیم،خدا اختیار داده و خدا به انسان دانش و فهم میدهد که این اختیار را در کجا خرج کند.

وی افزود:خدا امروز خواسته من و شما به یک شکلی یاوران دین خدا باشیم سلب توفیق از خودتان نکنید،چگونه سلب توفیق می شود اگر ناسپاسی بکنیم و غر بزنیم،اگر به هم زدگی ایجاد بکنیم این سلب توفیق می دهد.خداوند پرچمش را از دوش ما برمی دارد و بر دوش دیگری قرار می دهد که از ما بهتر است چون وعده داده که اگر جامعه هم همراهی نکند من این پرچم را برمیدارم و می گذارم روی دوش دیگرانی که همراهی می کنند.

کوشکی گفت:نکته دوم این است که یاری دین خدا بدون تحمل سختی امکان پذیر نیست.شما زندگی ائمه و پیامبران و انبیاء را نگاه کنید.امام علی علیه السلام به این مضمون می فرمایند که از زمانی که رسول گرامی اسلام(ص) قیام به اسلام و ابلاغ به رسالت کردند به تعبیر خودمان ما یک خواب خوش نداشتیم،یاری دین خدا تحمل سختی می خواهد.

وی بیان داشت:نکته سوم این است که همه توفیق یاری دین خدا را پیدا نمی کنند چرا؟علتش عملشان است.چون خدا رحمان و رحیم است.رحمانیت خدا همه را در ذیل خود جمع کرده،رحیمیت به تعبیر آیت الله حائری یعنی وارد شدن در جبهه دفاع از دین خدا .رحیمیت یعنی جبهه حزب الله کاملا تفکیک شده.رحمانیت یعنی همه.

کوشکی گفت:نکته چهارم اینکه آدمی که تزکیه نکرده باشد و دائما در حال تزکیه نباشد نمی تواند یاور خوبی برای دین خدا باشد.اگر ما اهل نماز اول وقت نباشیم،اهل قرآن و کلام الهی نباشیم، اگر اهل نماز شب نباشیم اگر این ویژگی ها را نداشته باشیم نمی توانیم به مردم بگوییم این ویژگی ها را داشته باشید.

وی افزود:نکته پنجم این است که انسانی که می خواهد یاور دین خدا باشد باید دین دانا باشد،یعنی دانایی دینی او باید به اندازه ای باشدکه هم گلیم خود را از آب بکشید هم خانواده و هم اطرافیانش.باید احکام خدا را دانست و شناخت.

کوشکی گفت:نکته ششم اینکه علاوه بر اینکه دین داناست باید دائما و مستمرأ انگیزه و امیدش را به باروری برساند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت: ما باید تلاش کنیم که به وضع موجود راضی نباشیم و فریب خود ندهیم. آدمی که به همین نماز جماعت و همین کارهای معمولی قانع شدیم معلوم است که دچار افت هستیم.پاسداران دوران دفاع مقدس و اوایلی که سپاه راه افتاده بود واقعا پاسداران آن موقع هر کدامشان یک اسطوره ای از دین داری بودند و هیچ وقت به این کم ها راضی نبودند.اینهایی که شهید شدند به بالاترین نظر داشتند مثل مرحوم شهید محسن الهی.

وی گفت:دو نکته در زندگیتان اساس باشد یک انضباط و دوم نماز.انضباط در هر کاری ورود پیدا کرد شما را پیش می برد،اگر شما منضبط شدید سر وقت اذان صبح،نماز صبح را می خوانید و کاری ندارید که خسته اید یا نیستید.اگر منضبط شدید سر وقت کارتان را انجام می دهید و روی دقایق حساس می شوید.

نکته دوم نماز،الان ابتلائات فرهنگی امروز جامعه ما ریشه و کنه آن در بی نمازی جامعه است،اگر کشف حجاب می بینید دزدی می بینید اگر مشروب خواری می بینید همه ریشه در بی نمازی دارد چون اینها با نماز تطبیق نمی خورند،کسی که در این وادی ها رفت دیگر اصلا اراده نماز از او گرفته می شود.

در ابتدای جلسه سرهنگ دوم پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه استهبان گفت:شهرستان قرآنی استهبان از دیرباز به عنوان نجف کوچک و خطه ای از مردمان دیندار و ولایتمدار ایران اسلامی زبانزد عام و خاص بوده و جوانان برومندی تربیت کرده است که که هر کدام از آنان در هدایت و شکل گیری انقلاب اسلامی در این شهرستان و اقصی نقاط استان فارس و ایران اسلامی موثر بوده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: