گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
به مناسبت هفته معلم؛
مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و استاد به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم در دانشگاه پیام نور سپیدان با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم و استاد با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور سپیدان و با حضور سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سپیدان، دکتر محمدجانی ریاست دانشگاه و کارکنان، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور سپیدان در سالن دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد جانی در مراسم گراميداشت روز استاد و معلم در دانشگاه پيام نور واحد سپیدان، پيشرفت و سعادت جامعه را در گرو تلاش مستمر و ترويج دانش و آگاهي توسط معلمان و اساتيد فرهيخته دانست و گفت: دانشگاه پيام نور سپیداننقش ويژه اي در توسعه و پيشرفت منطقه و تربيت نيروهاي متخصص داشته و پيشرفت هاي کمي و کيفي آن قابل تقدير است


ریاست محترم دانشگاه، از اساتيد، معلمان و دانشجويان بعنوان الگوهاي رفتاري و اخلاقي در جامعه ياد کردو بیان داشت: معلم و جامعه نسبت به همديگر تکاليف و تعهداتي دارند، معلمان و اساتيد بايد از تخصص و توانمندي خود براي آموزش و تربيت نيروي انساني و فرهنگ سازي استفاده نمايند و جامعه نيز در جهت تقويت فرهنگ علم گرايي، ارج نهادن به مقام معلم و استاد تلاش نمايد.

وی با اشاره به اهميت علم و دانش از ديدگاه اسلام، گفت: آموزش کليد توسعه و پيشرفت است و کليد آموزش در دستان معلمان و اساتيد مي باشد

در ادامه سرهنگ رستمی فرمانده سپاه سپیدان؛ضمن تبریک این روز به اساتید و مدعوین در خصوص منزلت و ارزش معلم به ویژه از نگاه دین مبین اسلام سخنانی بیان کرد.

وی با اشاره به آیات سوره علق، ضمن تبیین جایگاه معلم افزود: خداوند در این آیات خود را اولین معلم هستی نامید.

وی ادامه داد: خداوند اجر وافری برای اهل علم در نظر گرفته که فقط خداوند قادر به پرداخت آن است.

رستمی، فعالان عرصه فرهنگ و معلمان را وجه تمایز میان مادیت و معنویت عنوان کرد و ادامه داد: آنچه باعث بالا رفتن کرامت انسانی و سعادت جامعه می‌شود پیشرفت علمی در کنار فرهنگ غنی بدون توجه به زخارف دنیوی است و تحقق این دو در دانشگاه می‌سر خواهد شد.

فرمانده سپاه سپیدان بیان فضایل استاد مطهری گفت: تمام آثار آن معلم شهید مفید و در خور درک و تعقل است چراکه وی استاد آگاهی به زمان خود بود و برای هر قشر از جامعه کتابی را به رشته تحریر درآورده است.

رستمی افزود: اساتید باید نحوه تفکر، استقلال خواهی و دفاع از حق را به دانشجویان آموزش دهند.

وی تعلیم و تربیت را مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و ضمن اشاره به نقش اساتید در اعتلاء ایران اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت فرهنگی عظیم برای حفظ ارزش‌ها بود که معلمان و استادان نقش ویژه‌ای در رسیدن به این هدف والا ایفا کردند.

ایشان یکی از مهم‌ترین وظایف اساتید را آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان دانست و اظهار کرد: پشتوانه فرهنگی نیازمند هر برنامه و فعالیت منسجم است و آموزش این مهارت‌ها باید در یک فضای آموزشی با اساتید مجرب صورت پذیرد.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم ، خلوص و صفای باطن آنها است بیان داشت : اساتیدی که عشقشان کلاس درس و دانشجو است با هر زمزمه محبت گوش و هوش طالبان علم و دانش را آکنده از شور و زندگی کردند.

رستمی، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های اساتید دانشگاه را امری ضروری و مهم دانست و اظهار کرد: با استفاده از پیشنهادات ارزنده و انتقادات سازنده اساتید می توان بیش از پیش مقدمات رشد و اعتلای با شتاب بیشتر دانشگاه پیام نور واحد سپیدان را فراهم نمود.

اجرای نمایش و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه پیام نور سپیدان و بسیجیان ممتاز از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت روز معلم و استاد در دانشگاه پیام نور سپیدان بود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: