کد خبر: ۱۱۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران:
معاون وزیر صنعت از اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه صادرات واحدهای صنعتی کشور خبر داد.


شیراز| 1300 میلیارد تومان به تقویت صادرات واحدهای صنعتی اختصاص یافت

به گزارش بیکافارس صادق نجفی در مراسم آغاز طرح ملی سرشماری و آمارگیری واحدهای صنعتی با بیان اینکه تقویت و توسعه صادرات واحدهای صنعتی از  برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک است، اظهار داشت: امسال 1300 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت صادرات واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه این اعتبارات از محل سرفصل درآمدهای عمومی دولت و افزایش تعرفه‌ها تامین می‌شود و صرف توانمندسازی صادراتی صنایع  خواهد شد، افزود: از محل این اعتبارات بخشی از هزینه‌های مربوط به ثبت نشان تجاری، عوارض صادراتی کشورهای مقصد، تبلیغات و بازاریابی در کشورهای هدف، کمک هزینه سود تسهیلات بانکی برای صادرکنندگان و نیزاعزام به نمایشگاه‌های خارجی پرداخت خواهد شد.

نجفی اجرای طرح کلینیک صنعت با رویکردی جدید با هدف عارضه‌یابی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های امسال سازمان صنایع کوچک اعلام کرد.

بازدید از 489 طرح فارس در قالب طرح سرشماری و آمارگیری از واحدهای صنعتی

احد فتوحی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون 5 هزار و 829 قرارداد با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده است، اظهار داشت: که از این میان 2863 طرح در حال فعالیت و 2966 طرح در مرحله ساخت و ساز هستند.

وی با بیان اینکه در طرح آمارگیری واحدهای صنعتی تاکنون از 489 طرح بازدید شده است، افزود: تاکنون 2850 پرسشنامه به واحدهای صنعتی ارسال شده که از این تعداد 342 پرسش‌نامه تکمیل شده و 78 مورد نیز در سامانه MIS ثبت شده است.

بروزرسانی اطلاعات بیش از 4200 واحد صنعتی استان فارس

علی همتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح سرشماری و آمارگیری واحدهای صنعتی با هدف شناسایی دقیق چالش‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های واحدهای صنعتی در راستای توانمند‌سای واحدهای صنعتی برای حمایت و تولید از کالای ایرانی در کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در استان فارس 4 هزار و 260 واحد صنعتی وجود دارد که باید در قالب این طرح اطلاعات آنها بروز شود، عنوان کرد: در این طرح مشخص خواهد شد که هر واحد صنعتی چه میزان اشتغال‌زایی داشته است و در واقع یک نوع راستی‌آزمایی برای طرح‌ها و واحدهای صنعتی فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر 935 واحد صنعتی که پروانه بهره‌برداری خود را از سازمان صنعت ، معدن و تجارت دریافت کرده‌اند در داخل شهرک‌های صنعتی فارس وجود دارد، افزود: 625 واحد از این واحدهای صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز مستقر هستند.

وی با بیان اینکه این 935 واحد زمینه اشتغال 20 هزار و 299 نفر را فراهم کرده‌اند، افزود: 2935 طرح صنعتی نیز در دست اجرا داریم که 896 طرح در خارج از شهرک‌های صنعتی و 2 هزار و 39 طرح از آن در شهرک‌های صنعتی‌ فارس در حال اجرا است.

همتی خاطرنشان کرد: با  بهره‌برداری از این طرح‌هایی که در شهرک‌های صنعتی فارس در دست اجرا هستند 33 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: