جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۵۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
معرفی نماینده ولی فقیه در فارس
معرفی نماینده ولی فقیه در فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین لطف اله دژکام سال ۱۳۴۱ در جهرم متولد شد. پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان خواجه نصیر این شهر در سال ۱۳۶۰ به تحصیل دروس حوزوی پرداخت.

وی زیرنظر مرحوم آیت الله سید حسین آیت اللهی امام جمعه وقت جهرم دروس سطح را گذراند و پس ازاقامت در قم، دروس حوزوی را در محضر آیات عظام استادی، قدیری و محقق داماد به پایان رساند.

وی به مدت هشت سال در جلسات درس خارج اصول آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی وحید خراسانی، خارج فقه مرحوم آیت الله العظمی تبریزی و آیت الله جوادی آملی شرکت و مطالب علمی و تقریرات این دروس را به زبان عربی مکتوب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام همزمان در سومین دوره آموزشی رشته تخصصی کلام اسلامی در حوزه علمیه قم شرکت کرد و در سال ۱۳۸۶ با دفاع از پایان نامه با موضوع «خدا در فلسفه دکارت»، سطح چهار حوزه علمیه که معادل دکترا در دانشگاه است را به پایان رساند.

امامت جمعه جهرم از سال ۱۳۷۸ تاکنون، نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰، عضو هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی جهرم و هیئت علمی با رتبه دانشیاری از سال ۱۳۷۸، رئیس هیئت امنا دارالقرآن امام علی جهرم از سال ۱۳۸۰ تا کنون از جمله فعالیت‌هایی است که درکارنامه کاری وی دیده می‌شود.

توسعه مصلای جمعه جهرم، راه اندازی بنیاد پژوهشی، فرهنگی و خیریه پیمان غدیر، تأسیس مدرسه علمیه حضرت امام رضا (ع)، تأسیس مدرسه علمیه خواهران حضرت نرگس (س)، راه اندازی سطح سوم رشته تخصصی کلام اسلامی در حوزه علمیه خواهران و برادران و نوسازی، مرمت و بازگشایی مدرسه علمیه زمانیه با قدمت ۴۰۰ سال از دیگر فعالیت‌های وی در جهرم بوده است.

دروس فلسفه سیاسی اسلام: ضرورت حکومت در نهج البلاغه، دروس فلسفه سیاسی اسلام: ضرر و ضرورت دیکتاتوری، پیوند علم و دین در صحیفه سجادیه، خدا در فلسفه دکارت، نگاهی تطبیقی به خداشناسی اسلام و یهود، ورزش از نگاه فقه، راه زندگی و رسم بندگی از جمله کتاب‌های وی است.

از حجت الاسلام المسلمین دژکام بیش از ۳۰ مقاله در مجلات علمی – پژوهشی داخلی و خارجی به چاپ رسیده و درهمایش‌های ملی و بین المللی ارائه شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: